Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dani
#2652598
Misschien een domme vraag, maar welke groenten groeien nu eigenlijk bovengronds en welke ondergronds? Ik heb de zoekfunctie op BP al geprobeerd, maar kan het niet echt vinden.
#2652601
Knollen en wortels al zowiezo onder de grond.
Ook een rode biet of radijs die half boven de grond zitten, tellen als ondergronds.
Bollen als venkel kan je over discussieren.

Bladgroen en stengels zijn zowiezo bovengronds. Witlof telt dus als bovengronds.

Het verschil zit hem in de samenstelling van deze zaken door hun verschillende functie voor de plant. Bovengronds bevatten ze bladgroen, ondergronds vrij veel zetmeel en los daarvan ook hun verschillende waardevolle zaken.

Groeten die eigenlijk vruchten zijn, zoals courgette, tomaat ed... zou ik persoonlijk apart rekenen, als je ze al wil voeren want vaak zijn ze van de nachtschade (zoals tomaat, paprika, ... ) en daar durven honden niet erg goed op reageren.
Gebruikersavatar
Door kayla
#2653036
Boven de grond:
Komkommer 
Courgettes
Spinazie
Boerenkool
Pompoen
Specieboontjes, tuinbonen
Paksoi
Spruitjes
Broccoli
Bloemkool
Venkel

Onder de grond:
Wortels
Meiraabjes
Rode bietjes
Radijsjes
Rettich
Koolraap

Als ik mix maak dan doe ik er ook altijd knoflook tussen.
In mijn mix zit meestal wortel, speciebonen, courgettes, venkel, komkommer, broccoli, flespompoen, rode biet, koolraab of meiraab, rettich, radijs.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door