Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roosj
#2647881
Larshann schreef: dat weet ik, maar hij mag enkel hert en paard eten ivm eliminatie, en hertenlever vind ik niet. dus veel keus heb ik niet (en in de kvv zit toch ook paardenlever ?)
Zou je dan niet gewoon voor even de degomeat compleet hert nemen? Daar zit een premix in en het zou daardoor "compleet" zijn. Een eliminatie dieet is niet voor de rest van de hond zijn leven, het is maar voor even.

Ik gaf/geef Tinlo paard als kvv, maar daar zit eendenbot en eenden orgaan in.
Door Martine-Tom
#2648091
Premix zou ik met elimineren ook niet doen.
Dan zou ik er eerder voor kiezen om gewoon geen nier te geven. Elimineren is niet levenslang en dat redden ze echt wel even zonder nier die eerste fase, kies je als derde dier een waar je wel nier van kan krijgen  ;)
Lever is in zijn algemeenheid een orgaan waar veel afvalstoffen in zitten, dus ik zou paardenlever niet meer of minder snel durven geven als andere lever, denk nog juist eerder dan bijvoorbeeld kip en rund dus daar zou ik me ook geen zorgen om maken.
Door Larshann
#2648166
Martine-Tom schreef: Premix zou ik met elimineren ook niet doen.
ik ook niet. als ik kvv geef dan is het zonder premix


ik ga het half en half doen: de helft van de week kvv (enkelvoudige degomeatrollen hert en paard) en de andere dagen zelf samenstellen met gemalen hertennek (dat ik dus kan krijgen bij degomeat), hertenvlees, paardenvlees, hertenhart en paardenlever.
Zo krijgt hij toch wat betere kwaliteit van vnl spiervlees, in prijs zal het niet veel schelen maar dan krijgt hij toch tenminste betere voeding  :)
Ik hoop dat zijn huid weer snel kalmeert (is nu niet zo goed na een poging lam toe te voegen aan zijn dieet), dan kies ik als 3de diersoort eentje waar ik de lever en nieren van kan krijgen, zodat ik de paardenlever kan laten vallen.

bedankt iedereen voor het meedenken en alle adviezen  O0
Door Roosj
#2648320
Ik ben inprinciepe ook tegen premixen, maar bij een eliminatie heb ik liever tijdelijk een premix als dat de hond tekorten oploopt ;)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2648323
En als je hond dan klachten krijgt, komt dat dan door de diersoort of door de premix?

(Helaas heel veel ervaring met elimineren, het kunnen de raarste dingen zijn waar ze niet tegen kunnen!)

Hier dus liever tekorten dan het in de war schoppen van de eliminatie.
Door Roosj
#2648339
Kim_S schreef: En als je hond dan klachten krijgt, komt dat dan door de diersoort of door de premix?

(Helaas heel veel ervaring met elimineren, het kunnen de raarste dingen zijn waar ze niet tegen kunnen!)

Hier dus liever tekorten dan het in de war schoppen van de eliminatie.
Ik weet dat de premix ook een mogelijkheid is om op te reageren, maar in dit geval was het bij TS al bekend dat het goed gaat op dat diersoort, dus dat er dan een premix bij zit maakt niet uit. Het diersoort ging goed, dus als de hond het er niet goed op doet, dan is het de premix waar de hond op reageert ;)

(wat is hooli een mooie hond zeg)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2648342
Roosj schreef: Ik weet dat de premix ook een mogelijkheid is om op te reageren, maar in dit geval was het bij TS al bekend dat het goed gaat op dat diersoort, dus dat er dan een premix bij zit maakt niet uit. Het diersoort ging goed, dus als de hond het er niet goed op doet, dan is het de premix waar de hond op reageert ;)

(wat is hooli een mooie hond zeg)
Okee had ik niet zo meegekregen. Dan elimineer je de premix als het ware, en dat kan natuurlijk wel.

Hooli is een prachtige hond, maar wel een met gebruiksaanwijzing hoor  ;)
Ze is een kruising Mechelse herder / Border collie, en zo hieperdepieper als maar zijn kan, ondanks het feit dat ze over 1,5 week 13 wordt... En ze haat andere honden  :P
Maar ze is zooooo lief voor alles wat mens is  :smitten:
Door Roosj
#2648406
Ja, klopt, je elimineerd dan de premix.

Haha, waarom val ik qua uiterlijk altijd op honden met een "gebruiksaanwijzing"? ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door