Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tijgertjedeb
#2645688
Hallo lieve dieren vrienden,
Ik heb een probleem een best wel groot probleem kan je zeggen.
Mijn honden zitten nu al voor 1.5 week op vers vlees en zins ze dit hebben gekregen hebben ze niet meer gepoept.
De dag dat ze nog brokken hadden poepen ze elke dan en drie keer. Maar nu ze vlees hebben hebben ze in totaal maar 1 x gepoept. Ik heb zalm olie nu om door hun eten te doen en vanmiddag ga ik pens halen en kijken of zij dan wel willen poepen . Maar tot nu toe heeft nog niets geholpen. Wie kan mij tips geven en zeggen of er een vlees leverancier hier in mijn buurt is waar ik kan bestellen. Want waar het nu vandaan komt is geen goed vlees want ze poepen er niet van. En ik ben afhankelijk van bezorging aan huis omdat ik geen auto mag rijden van wegen me spierziekte en dus gebonden ben anderen mensen. WIE o WIE kan mij helpen Ik maak me zorgen om mijn beestjes . :'( :'(
Door Parelridder
#2645711
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, dat zou ik ook doen. Wat heb je ze gevoerd? Hebben je honden wel aandrang? Persen ze? Of tonen ze totaal geen ongemak, maar zou je gewoon graag weer eens ontlasting zien komen?
Op zich kan overschakeling van brok naar vers de spijsvertering even flink overhoop halen. Dat hoeft dus niet persé te maken te hebben met hoe ze reageren op de gegeven voeding, kan ook puur en alleen gevolg zijn van het moeten wennen aan vers. Mijn oudste moest bijvoorbeeld (terwijl ze gewend was aan 2, soms 3 dagen per week kvv voor we naar 7 dagen gingen) ineens heel vaak poepen, allemaal kleine drolletjes en had al héél vroeg in de ochtend grote aandrang. Het duurde enkele maanden voor ze weer tot de reguliere tijd kon ophouden en weer gewoon 2 maal daags poepte. Mijn jongste (scheelt maar een jaar) ging moeiteloos over. Het verschilt van hond tot hond.
Voor wat betreft je vraag naar een leverancier/verkoper in jouw omgeving mist de info waar woont ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2646008
Hebben ze al anderhalve week (in de zin van 10 a 11 dagen) helemaal niet gepoept? Dan zou ik héél rap naar de dierenarts gaan. Dat is echt veel te lang.
Gebruikersavatar
Door pike
#2646114
Als mijn honden 1,5 week (10 dagen?) niet zouden poepen had ik al minstens 8 dagen geleden bij de dierenarts gezeten.
Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een hond die 1,5 week lang niet poept nog blijft eten. Er is dan geen plek meer zou ik zeggen en het komt er aan de voorkant weer uit en hij is behoorlijjk ziek.
Een hond op vers vlees poept aanzienlijk minder dan een hond op brok, maar poepen doet hij evengoed wel elke dag.
Door Martine-Tom
#2646359
pike schreef: Als mijn honden 1,5 week (10 dagen?) niet zouden poepen had ik al minstens 8 dagen geleden bij de dierenarts gezeten.
Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een hond die 1,5 week lang niet poept nog blijft eten. Er is dan geen plek meer zou ik zeggen en het komt er aan de voorkant weer uit en hij is behoorlijjk ziek.
Een hond op vers vlees poept aanzienlijk minder dan een hond op brok, maar poepen doet hij evengoed wel elke dag.
Hier word wel eens een dag over geslagen, zeker bij de katten. Maar de 2e dag ben ik er al heel huiverig op de 3e zit ik zeker te weten aan de telefoon met de da, langer dan dat zou ik niet afwachten, ongeacht of er klachten zijn of niet...

Hoe gaat het nu me de honden?
Door coby.p
#2646364
Hoe gaat het nu me de honden?
[/quote]

ben ik ook heel benieuwd naar, dit klinkt wel heel vreemd
weinig poepen, ok, niet poepen, en dan 3 honden klinkt echt niet goed
Door Suzanne
#2646367
Kaela schreef: Hebben ze al anderhalve week (in de zin van 10 a 11 dagen) helemaal niet gepoept? Dan zou ik héél rap naar de dierenarts gaan. Dat is echt veel te lang.
Heel erg dit dus!!!  Ben je echt zelf niet op het idee gekomen dat dit veel en veel te lang is? Echt, vandaag met spoed naar de DA hoor!!!!
Bij 24 uur niet poepen vind ik het al zorgelijk.
Als er "loze aandrang" bij komt kijken helemaal.

Suzanne
Door Parelridder
#2646386
Zoals ik het begreep is er tussentijds wel gepoept, maar onbekend is hoe lang dat geleden is en hoe dit er uit zag. Ik kan me (ten onrechte?) niet voor stellen dat er b.w.v.s. een hele week totaal geen ontlasting is geweest en de honden desondanks klachtenvrij zijn (immers niet eerder hier raad gevraagd en niet bij een da geweest). Voor mij voelt de info dus wat tegenstrijdig.
Door Tijgertjedeb
#2646437
Ik geef iedereen in een keer een antwoorden want om nou iedereen apart te gaan beantwoorden is beetje veel voor het goede dan word de site lijst zo lang hahahah Mijn honden hebben inmiddels gepoept maar niet van het verse vlees maar van de pens smuldier Dit heb ik gekocht o aanraden van iemand die ook mij deze site aan geraden heeft Bianca Hofman is de dame die gezegt heeft ga is kijken op de barf forum en maak een acount aan Nou dit heb ik gedaan en enorm bedankt voor de reacties En de honden hebben geen van alle last gehad van buik pijn of kramp of anderen pijn Het vlees werd gewoon erg goed opgenomen in hun lijf waar door er weinig over bleef voor een drolletje te leggen Er was ook totaal geen drang om een drolletje te leggen Ze deden nog altijd zo gek als voor heen En eten deden ze ook goed toen ze het vlees kregen NU hou ik ze even een paar dagen op de pens en in die tijd dat zij op pens zitten ga ik op zoek naar een anderen leverancier De poep was trouwens goed dik en mooi van kleur Geen ene hond diaree Ze krijgen ook zalm olie voor hun vacht en darm flora Onwijs bedankt voor julie reacties en de foto's komen snel Groet Deb
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2646449
Om ze nu gelijk een aantal dagen op pens te zetten lijkt mij geen goed idee.
Heb je voor je honden ook een menu gemaakt Deb? Op die manier weet je beter waar eventuele problemen vandaan kunnen komen.
Weet je in welke verhoudingen je voeren moet? Ik krijg uit jou berichten niet helemaal het idee dat je je hier helemaal in verdiept hebt.
Een beetje vlees voeren, zonder echt je ingelezen te hebben is geen goed idee namelijk. Dan kan je idd problemen krijgen met ontlasting maar ook met tekorten en dergelijke. Ik wil je echt niet aanvallen of iets dergelijks en misschien heb ik je bericht helemaal verkeer geïntrepeteerd, maar de mensen die denken leuk vlees te gaan voeren zonder een idee te hebben waar ze nu eigenlijk mee bezig zijn, zijn de honden die bij de DA terecht komen en daar te horen krijgen "zie je wel, weer zo'n versvoerder"
Door Suzanne
#2646625
Tijgertjedeb schreef: Ik geef iedereen in een keer een antwoorden want om nou iedereen apart te gaan beantwoorden is beetje veel voor het goede dan word de site lijst zo lang hahahah Mijn honden hebben inmiddels gepoept maar niet van het verse vlees maar van de pens smuldier Dit heb ik gekocht o aanraden van iemand die ook mij deze site aan geraden heeft Bianca Hofman is de dame die gezegt heeft ga is kijken op de barf forum en maak een acount aan Nou dit heb ik gedaan en enorm bedankt voor de reacties En de honden hebben geen van alle last gehad van buik pijn of kramp of anderen pijn Het vlees werd gewoon erg goed opgenomen in hun lijf waar door er weinig over bleef voor een drolletje te leggen Er was ook totaal geen drang om een drolletje te leggen Ze deden nog altijd zo gek als voor heen En eten deden ze ook goed toen ze het vlees kregen NU hou ik ze even een paar dagen op de pens en in die tijd dat zij op pens zitten ga ik op zoek naar een anderen leverancier De poep was trouwens goed dik en mooi van kleur Geen ene hond diaree Ze krijgen ook zalm olie voor hun vacht en darm flora Onwijs bedankt voor julie reacties en de foto's komen snel Groet Deb
Je verhaal is helder maar ik heb wel een verzoekje; het leest op deze manier niet prettig. Zou je alsjeblieft punten en hoofdletters willen gebruiken?  Ik heb me er nu "doorgeworsteld" omdat ik zeer bezorgd was over je honden maar het is echt heel erg lastig lezen (voor mij in ieder geval) op deze manier.

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door