Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door angelo
#2644513
goede middag ik ben nieuw op de site zal mezelf dus eerst even voorstellen
voordat ik van alles begin te vragen

mijn naam is angelo
woon in terneuzen ik heb een half amerikaanse stafford half pitbull pup
van 8 maanden oud en heb een pitbull pup gereserveerd die ik ongeveer over 5a6 weken kan ophalen
ik heb gisteren tot 5u in de nacht op verschillende site's zitten zoeken naar wat ik moet weten over versvlees voeding
en dus het zelf samenstellen van een goed menu.
maar alsnog zit ik met veel vragen hierover..
op het moment geef ik mijn pup brokken van het merk kjen's
en dat is sinds 2weken geleden sinds ik bij de dierwinkel ben geweest,en heb gezegd dat ik graag rauw vlees geef aan mijn hond.waarop ik dus te horen kreeg dat ik de brokken die ik voorheen gaf niet moest mixen met rauw vlees vandaar de overstap naar de kjen's brokken.maar wil toch uiteindelijk helemaal van de brokken af en zelf menu's samenstellen.

ik zit met nog zoveel vragen maar rond het hierbij even af op afwachting van reacties anders vul ik de hele pagina met mijn vragen en verhaal waardoor het onoverzichtelijk word voor jullie
Door Shanti en co
#2644708
Welkom hier op bp!  :)

Ik zou de links van Lazy Gardield goed doorlezen en dan proberen een menuutje te maken. Die kun je dan in de menu hoek zetten en dingen vragen die je niet uit de tekst begrijpt en dan kunnen mensen gerichter advies geven.  :)
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2644878
Welkom op barfplaats!

Heel veel leesplezier hier en succes met barfen. Je zou ook kunnen overwegen om een goeie kvv te gaan geven todat je je goed genoeg hebt ingelezen over zelf samenstellen. Dan kan je hond alvast wennen aan vers en dan hoef je geen brokken meer te voeren  ;)
Door angelo
#2645256
bedankt barfers

ik heb de links bekeken en het staat er inderdaad allemaal duidelijk op bedankt lazy garfield

het is dat ik net een zak voer van 15 kilo heb gekocht anders zou ik gelijk al overstappen
want het is me nu al best duidelijk.
ik gaf bully zwz al kippen nekken en kvv die ik koop bij de dierenwinkel die geef ik dan samen met de brokken
maar vind het gewoon leuk om het allemaal zelf te maken..
ik heb de tijd ervoor en vind het leuk , en voor bully is het veel beter..

maar zolang ik die brokken nog heb ga ik gewoon elke dag een extra vleessoort geven om te kijken hoe die ermee doet
en zodat die er aan kan wennen en zodra de brokken op zijn is bully helemaal klaar voor de chef's zijn menu's

maar tot die tijd ga ik zoveel mogelijk informatie inwinnen zodat ik er zeker van ben dat ik het allemaal goed doe..


bedankt.\
groetjes angelo
Door Shanti en co
#2645335
Kvv kan je wel samen geven met brok maar ik zou geen vleesbot en brok samen geven.
Bot heeft namelijk een zuurder milleu nodig om te verteren en door de brokken word het juist minder zuur waardoor het bot minder goed verteerd.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2645558
Welkom hier! Brok en vleesbot mengen is inderdaad geen goed idee, overstappen op BARF is dat natuurlijk wel  ;) Kun je de zak brokken niet kwijt aan iemand anders, of misschien doneren aan een asiel?

Vlees kun je op verschillende plaatsen halen: er komen regelmatig mooie partijen voorbij hier op het forum bij Vraag & Aanbod en ook zijn er diverse webshops waar je kunt bestellen (o.a. Degomeat). De slager kun je natuurlijk ook vragen, maar pas op dat je geen dragende botten meeneemt en ook geen spul van het varken. Ook koppen en (harde) ribben zou ik de eerste tijd vermijden, omdat je hond nog een beginnende barfer is.

Misschien zou je eens kunnen gaan rondneuzen wat je eventueel zou kunnen bestellen/krijgen en daarna een menu maken ter beoordeling? Het menu plaats je dan hier op het forum en ervaren barfers geven dan feedback.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2646548
Terneuzen-Nevele (Belgie) lijkt me nog te doen, dus als je goedkoop aan goed spul wil geraken, zou ik Orinake wat in het oog houden in de Vraag en Aanbod. Zij is van Nevele en rijdt heel vaak om mooi vlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door