Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Wicka
#2622912
Ja, een hele, hij is al dood, geplukt en alleen de poten zijn eraf. Maar kan ik voor de rest alles voeren van dit dier? Het is een buffel met veel vlees eraan! Maar er staat mij ergens bij dat kalkoenbotten nogal hard zijn, dus vandaar mijn vraag.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2622921
Ik zou alleen vlees en organen ervan voeren. Qua orgaan wat je ook van een kip voert: lever, hart, gespoelde maag. Heeft een kalkoen nieren die je eruit kan halen? Dan die ook. Het vlees kan je van de vogel afsnijden. Natuurlijk de filets, maar misschien ook van de rug en overige delen van het karkas.
Volgens mij zijn er best mensen die kalkoenvleugels en -nekken voeren, maar mij lijkt dat te hard.
Door Annemarie Rijnveld
#2622927
Ik ga mee met wat Koekje zegt.
Is het voor een hond bedoeld? Ik zou dan de nek nog wel durven geven, maar dan wel even eerst de snoeischaar-test er op los laten.
Lukt het niet om met behulp van enige kracht door het bot te komen dan maar weggooien.
Ander botwerk zou ik niet geven, zelfs mijn slager raadt het ten sterkste af, het bot is vlijmscherp als het versplintert. (In tegenstelling tot de nek)
Door Wicka
#2622950
Ja, het is voor de hond. Ze heeft wel vaker kalkoennek gehad, die was ik wel van plan om te geven.
Maar voor de rest haal ik het vlees eraf.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2623074
Denk dat het eraan lig hoe het bot is.
Heb voor Boy regelmatig de karkassen van Degomeat en die kan hij makkelijk kraken.
Als je dan weet dat Boy geen bot eet waar hij hard op moet bijten.
Kan die dus ook gewoon met huishoudschaar knippen.
Gebruikersavatar
Door nova
#2623500
Van kalkoenbot voer ik alleen nekken, de rest geef ik niet. Het vlees en de organen  zijn  prima te voeren
Door miik
#2623806
Tja, ik heb laatst hier een hele berg van die kerstkalkoenen gekocht. Die waren 3 kilo per stuk, met al het vlees er nog aan.
En dat gaat hier helemaal op- alles- zonder problemen. Ik denk dat het gewoon erg belangrijk is dat je bij een soort als kalkoen dat je goed bevleesde botten voert.
Door Wicka
#2624459
Het was een haan, en al wat ouder. Dus het bot was echt wel hard, zeker de vleugels. Dus dat zit in de vuilnis. Evengoed kwam er flink vlees vanaf.
Door smulpaap
#2624593
Wicka schreef: Het was een haan, en al wat ouder. Dus het bot was echt wel hard, zeker de vleugels. Dus dat zit in de vuilnis. Evengoed kwam er flink vlees vanaf.


Heel verstandig hoor , en het spiervlees is natuurlijk prima te voeren
Bij mij gaat het ook in de kliko bij twijfel
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door