Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door salem
#2623275
Ik zou ook een beetje en fatsoenlijke brok meenemen. Denemarken is giga duur in levensonderhoud. Kijk wat daar te krijgen is en voer dat er lekker bij. Is het er niet heeft je hond in ieder geval eten. Als je de mogelijkheid hebt om vlees mee te nemen naar Denemarken zou ik dat zeker doen.
Frankrijk is een stuk makkelijker, daar kan je kijken of je weer overgaat op barf of wacht tot je thuis bent en alleen barf tussendoor geeft.
Er zijn bekende webwinkels die ook in Denemarken leveren.
Gebruikersavatar
Door pike
#2623545
In Denemarken voer ik kippenbot uit de vriezer (drumsticks, kippendij met rugbot of hele poot met rugbot). Iets van 28 kronen per kilo. Soms gehakt en soms een groot stuk stoofvlees. De kip is regelmatig in de aanbieding dus als je op de camping over vriesruimte beschikt kan je daar goed gebruik van maken. Ik koop ook kippeorgaantjes in de supermarkt. En haringfilet uit de vriezer.
Bij de camping waar ik doorgaans verblijf is een dierenwinkel in de buurt die verkoopt wat barf. Kippennekken, kalkoennekken, soms lamsribben, hertennek. Runderstrot. Diverse soorten gemalen vlees: hert, rendier, kopvlees, lamsvlees, zalm.  En diverse kvv maaltijden (van hun eigen merk en Pansen-express). Verder pens, runderhart, runderlever boekmaag, nier. Genoeg voor mij om de vakantie door te komen in elk geval. Ik ben wel wat meer geld kwijt dan thuis daar houd ik van tevoren altijd rekening mee. Misschien dat bij jou in de buurt ook een dierenwinkel is die het verkoopt.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2623547
Ik zou K9 meenemen voor de keren dat je geen vlees hebt kunnen vinden.
In Frankrijk is het geen probleem barf materiaal te vinden!
In Scandinavië kan het wat lastiger zijn!
Door Anne in Zweden
#2623889
Ik heb in DK ook weleens runderlever in de vitrine gevonden, in een klein k*tdorpje nota bene, dus ik denk dat je in grotere supermarkten wel het een en ander kunt vinden daar. De vraag is alleen of je het wílt vinden natuurlijk, bij die prijzen! :biggrin2:
Door chess
#2623966
Ik ben hier ook een voorstander van K9 natural in noodgevallen.  Neem het steeds mee op vakantie voor het geval dat er niet voldoende barfmateriaal ter beschikking is. Vorig jaar tijdens eerste 'barfvakantie' in Frankrijk eigenlijk geen probleem gehad want altijd voldoende vlees ter beschikking gehad, enkel af en toe K9 gebruikt.

Ik weet niet hoe het in Denemarken is.  Misschien is daar meer vis?

Een mogelijkheid zou ook kunnen zijn dat je van thuis uit wat KVV meeneemt en dit in Denemarken op de boerderij in de diepvries bewaart? KVV is -denk ik- goedkoper dan K9 maar zou voor mij toch een beter alternatief zijn ipv brokken.  Eerlijk gezegd zijn brokken voor mij niet eens een optie.  ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#2623976
Anne in Duitsland schreef: Ik heb in DK ook weleens runderlever in de vitrine gevonden, in een klein k*tdorpje nota bene, dus ik denk dat je in grotere supermarkten wel het een en ander kunt vinden daar. De vraag is alleen of je het wílt vinden natuurlijk, bij die prijzen! :biggrin2:
Het is niet altijd duur(der). Ik ben in de supermarkt al hele kippen tegengekomen voor 10 kronen. Voor wie niet weet hoeveel dat in Euro's is: ongeveer € 1,45. Uiteraard was de vrieskist een dag later leeg want ook voor de Denen zelf is dat spotgoedkoop.
Maar in het algemeen ben ik 2x zo duur uit als thuis. Ik doe ook geen moeite om goedkoper te vinden, ik ben al lang blij dat ik een uitgebreid aanbod ter beschikking heb.
Er zijn trouwens wel adressen waar je Barf kan kopen. Als je googelt op Baf i Danmark kan je wel wat webshops vinden.
Door jara
#2624081
MarijeEnBoomer schreef: Ik zou K9 meenemen voor de keren dat je geen vlees hebt kunnen vinden.
In Frankrijk is het geen probleem barf materiaal te vinden!
In Scandinavië kan het wat lastiger zijn!
Had mijn antwoord kunnen zijn... :)
Door eelke
#2624104
Je kunt overigens ook zelf orgaan en spier drogen, en dat dan meenemen. Moet je de gewichten van voor het drogen aanhouden, eventueel warm water erop schenken al je het geeft.
Eischaal poeder als vervanging van bot schijnt ook te werken.
Door Martine-Tom
#2624115
eelke schreef: Je kunt overigens ook zelf orgaan en spier drogen, en dat dan meenemen. Moet je de gewichten van voor het drogen aanhouden, eventueel warm water erop schenken al je het geeft.
Eischaal poeder als vervanging van bot schijnt ook te werken.
Yep, theelepel op 500 gram vlees.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2624661
Kippenekken kan je ook redelijk drogen. En ik heb hier ooit ergens een topic gezien van iemand die het eea van konijn ook droogde. Wel aan de lucht. Ik vond de tip van Pike trouwens ook goed hoor. Misschien is er in de buurt van die camping wel genoeg. En vis lijkt me ook makkelijk aan te komen. Dat scheelt ook wel.
Gebruikersavatar
Door pike
#2624910
Ik kwam vanochtend wat gegevens tegen van verleden jaar mei. Toen heb ik in Denemarken per dag per hond € 2,63 uitgegeven aan Barf. 10 dagen kostte me voor de drie honden dus € 79,00. Voor de eerste 6 dagen had ik van thuis meegenomen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door