Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1446
Hoi Lizzy, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik zal je vragen eerst beantwoorden.
Graag gedaan!
De bedoeling is dat ze de complete vers vleesmaaltijden  's ochtends blijven krijgen, ik wil alleen graag de brokkenmaaltijden zoveel mogelijk vervangen door zelfmaak.
OK, ik snap het. Goed idee.
Ja, de reu is (bijna) volwassen, hij is 24 maanden. Hij weegt veel te weinig, 44 kilo met een hoogte van 68 cm.
OK, ik denk dat je dus vrij veel dierlijk vet moet voeren dus vooral lekker veel vlees (bijv. lam).
Kippennekken zal ik eens vragen, in Aalsmeer destijds kreeg ik het niet, zal het hier eens aan de poelier vragen. Kippenvleugeltjes gaan uiteraard wel, die zijn hier wel te krijgen. Wordt dat niet te eenzijdig dan, alleen maar kippenbotjes?
Op zich is alleen kippenbot geen probleem. De goede versvleesvoer merken gebruiken ook alleen gemalen kippenbot. Maar, je moet dan vooral met ander vlees erg veel afwisselen. Dus, rund, lam, schaap, geit, konijn, kalkoen, kalf, etc. Zoveel je te pakken kunt krijgen (behalve varken). Je kunt ook nog 1 keer per week sardientjes geven. Die bevatten ook (rauw/heel) graatjes en dat levert ook calcium. Niet zoveel, maar toch!
Grotere botten gaat echt een prbleem worden, de reu begraaft die en wordt echt vervelend naar andere honden toe. Heb wel nog gister bij de slager naar ribben gevraagd, ook niet.
Ik zie bijna in geen recept brood, pasta of aardappels staan, geven jullie dit niet?
Nou, je hoeft niet persee andere botten te geven (hoewel ook hier geldt: hoe meer afwisseling hoe beter - misschien kun je aan konijnenkarkassen komen?). Maar, nogmaals, dan dus veel afwisselen met spier en orgaanvlees van andere dieren.

De meeste van ons geven weinig tot geen pasta, brood of aardappels. Ik geef dit zelf zelden of eigenlijk nooit. Ja, ik geef wel eens een snackje in de vorm van een korstje oud brood en 1 keer per week geweekte granen, maar verder niks. Ik ben zelf niet zo dol op granen/koolhydraten/zetmeelhoudende producten. Een hond kan ook prima zonder.

Groetjes, Lizzy
Door Janet
#1447
Dank je wel, ik zal eens gaan zoeken.  Ennu, Rotterdam, dat is "slechts" 3 en een half uur rijden  ;D......
Auw, dan is Zundert dichterbij, denk ik ;D.
Door Nelly
#1448
Dank je wel, ik zal eens gaan zoeken.  Ennu, Rotterdam, dat is "slechts" 3 en een half uur rijden  ;D......
Hutsje, als jij in Duitsland woont...zit er geen Real vestiging in de buurt? Daar kun je op de diepvries-afdeling kippenvleugels- en karkassen kopen, niet ècht goedkoop, maar nmm toch betaalbaar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door