Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BAC
#2618204
Martine-Tom schreef: Als het gaat om mensenvoer gaat dat toch al achteruit door het bakken....
Dat weegt niet op tegen de bacterien die zijn onsstaan door het vele ontdooien, die zich weer voeden met die voedingsstoffen en weer afval uitscheiden. Dan kan je beter een stukkie vlees uit de super hebben onder gecontroleerde omstandigheden.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2620287
Senta schreef: Dat weegt niet op tegen de bacterien die zijn onsstaan door het vele ontdooien, die zich weer voeden met die voedingsstoffen en weer afval uitscheiden. Dan kan je beter een stukkie vlees uit de super hebben onder gecontroleerde omstandigheden.
is wel weer extra barf ;D

gr.®upa
Door Martine-Tom
#2620425
Tja, ik kan me er gewoon niet zo druk over maken, tuurlijk het kan vast beter maar het kan ook veel slechter, en als ik zie wat in elk geval mijn hond zelf nog met zijn vlees uitvreet voor hij het opeet (begraven, een week in de volle zon laten liggen en dan half vergaan nog eens opeten) dan zal hij vast ook wel overleven op ingevroren vlees denk ik.

Optimaal zou leuk zijn maar aangezien dat gewoon niet haalbaar is...dan maar zoals het wel gaat.
Door BAC
#2620439
Martine-Tom schreef: Optimaal zou leuk zijn maar aangezien dat gewoon niet haalbaar is...dan maar zoals het wel gaat.
T is wel degelijk haalbaar maar het ligt eraan wat je belangrijk vind en waar je prioriteiten liggen, dat is voor iedereen persoonlijk.
Door Martine-Tom
#2620441
Senta schreef: T is wel degelijk haalbaar maar het ligt eraan wat je belangrijk vind en waar je prioriteiten liggen, dat is voor iedereen persoonlijk.
???
Welja praat mensen een schuldgevoel aan.

Hier is optimaal niet haalbaar, ik doe wat ik kan, binnen mijn mogelijkheden *punt*
Gebruikersavatar
Door rupa
#2620470
Martine-Tom schreef: ???
Welja praat mensen een schuldgevoel aan.

Hier is optimaal niet haalbaar, ik doe wat ik kan, binnen mijn mogelijkheden *punt*
optimaal is misschien voor jouw niet haalbaar maar optimaler is voor iedereen haalbaar.
door simpelweg het in bevroren toestand te ver/be-werken.
waar een wil is is een weg.

gr.®upa.
Door BAC
#2620566
Martine-Tom schreef: ???
Welja praat mensen een schuldgevoel aan.

Hier is optimaal niet haalbaar, ik doe wat ik kan, binnen mijn mogelijkheden *punt*
Welnee, voor jou is het geen probleem dus niets aan de hand toch?

Ik vind het wel belangrijk dus ga voor de methode van Rupa
Gebruikersavatar
Door rupa
#2624397
Senta schreef: Welnee, voor jou is het geen probleem dus niets aan de hand toch?

Ik vind het wel belangrijk dus ga voor de methode van Rupa
en dit was het einde van de discussie ??
gr.®upa.
#2624618
Is een bacterietje meer of minder dan zo erg? Ik heb bij mensen altijd de indruk dat degenen die het meest panisch doen over schoon-zuiver-ontsmet, ook degenen zijn die de meeste problemen met hun weerstand hebben. Alsof het lichaam zo gewend is níét in aanraking te komen met slechte stofjes, dat het bij het eerste het beste slechte stofje waar het wél mee in aanraking komt volkomen overstuur raakt.
Door Ingrid S
#2624671
Anne in Duitsland schreef: Is een bacterietje meer of minder dan zo erg? Ik heb bij mensen altijd de indruk dat degenen die het meest panisch doen over schoon-zuiver-ontsmet, ook degenen zijn die de meeste problemen met hun weerstand hebben. Alsof het lichaam zo gewend is níét in aanraking te komen met slechte stofjes, dat het bij het eerste het beste slechte stofje waar het wél mee in aanraking komt volkomen overstuur raakt.
Hier ben ik het mee eens. Als ik bijvoorbeeld antibacteriele zeep gebruik in de keuken, heb ik binnen een week exceem plekken en jeukende handen. Te schoon is ook niet goed. gewoon normaal sopje en heb nergens last van.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2624744
Anne in Duitsland schreef: Is een bacterietje meer of minder dan zo erg? Ik heb bij mensen altijd de indruk dat degenen die het meest panisch doen over schoon-zuiver-ontsmet, ook degenen zijn die de meeste problemen met hun weerstand hebben. Alsof het lichaam zo gewend is níét in aanraking te komen met slechte stofjes, dat het bij het eerste het beste slechte stofje waar het wél mee in aanraking komt volkomen overstuur raakt.
het ligt er wel aan over welk bacterietje je spreekt. maar als dat voor jouw/jullie niet uitmaakt is dat jullie eigen verantwoording. een gewaarschuwd mens telt voor twee.
waarom zal je je eigen gezondheid in gevaar brengen als dat niet nodig is. er zijn zat bacteriën waar wij mensen over het algemeen genomen geen/weing last van hebben.  er zijn een aantal bacteriën die je zeker niet in je lijf wilt hebben en dit kan je voorkomen door handschoenen te dragen als je met vers vlees in aanraking komt. laat staan met vlees wat eerst (te snel) geheel of gedeeltelijk ontdooit word voordat men het gaat verwerken en daarna weer (te langzaam) gaat invriezen.
een paar foto's van de gevolgen die zouden kunnen ontstaan door een besmetting van besmet vlees.
klik op de foto voor beter zicht.
[img width=40 height=30]http://i49.tinypic.com/axz9s8.jpg[/img][img width=40 height=30]http://i47.tinypic.com/2eprfgx.jpg[/img][img width=40 height=30]http://i48.tinypic.com/33mu7tt.jpg[/img]

gr.®upa.
Laatst gewijzigd door rupa op di 12 mar 2013, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#2624756
Handschoenen draag ik sowieso, maar dat bedoelde ik niet. Ik vroeg me gewoon af of het voor een hond zo problematisch is om met een extra portie bacteriën in aanraking te komen, die het gevolg zijn van "verkeerd" ontdooien of te langzaam invriezen. Als je ziet wat ze onderweg soms oppikken aan dooie lijken, terwijl ze daar zelfs geen diarree van krijgen (de mijne niet, althans).
#2624760
Anne in Duitsland schreef: Handschoenen draag ik sowieso, maar dat bedoelde ik niet. Ik vroeg me gewoon af of het voor een hond zo problematisch is om met een extra portie bacteriën in aanraking te komen, die het gevolg zijn van "verkeerd" ontdooien of te langzaam invriezen. Als je ziet wat ze onderweg soms oppikken aan dooie lijken, terwijl ze daar zelfs geen diarree van krijgen (de mijne niet, althans).
Heel erg dood dus  :biggrin2:
Ik doe er ook niet moeilijk over, over meer keren invriezen. En de handschoenen gaan aan bij pens en ander stinkend gedoe als vis, verder zelden. Als ik me al een keer snij is het meestal gelijk flink raak, bloedbad enzo, dan is die wond ook weer schoon.

Die enge foto's ken ik niet van vlees verwerken maar wel van honden- of kattenbeten en kattenkrabben. Daar ben ik wel heel voorzichtig mee, die bloeden vaak niet voldoende en trekken snel dicht terwijl er ongezellige anaerobe bacteriën binnen zijn.
#2624776
Mevroi Kruim schreef: Heel erg dood dus  :biggrin2:

Sorry, was niet netjes uitgedrukt van me inderdaad. Ik bedoelde natuurlijk: overleden kadavers die zijn heengegaan! :biggrin2:

Dat schaap in jouw handtekening is binnenkort ook een dood lijk, als ik de blik in de ogen van je ijsco zie!  :D

Ik vind de methode-Rupa wel heel geslaagd als het gaat om slachtrotzooi bij het portioneren. Ziet er toch allemaal een stuk schonerderder uit!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door