Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door essievanderkraan
#2606859
In tegenstelling tot de topic "toch te veel" lijkt mijn hond te weinig te krijgen.
Ik Barf nu zo'n 6 weken en zag Pippa (dalmaat) na zo'n 2 weken echt magerder worden.
Zij weegt 29 kilo en omdat ze gesteriliseerd is was ik in het midden van het gewicht gaan zitten.
Zij mag tussen de 550 gr en 850 gr. Dus 700 gr per dag leek me een mooi begin. De laatste 2 weken omdat je echt haar ribben begon te zien ben ik extra KVV erbij gaan geven zo'n 200 gram.
Nu geef ik haar 850 gram Barf en 200 gram KVV.
Daarnaast krijgt zij extra's in de vorm van fruit, een bullepees en gedroogde banaan, klein stukje kaas.

Ik geef haar het volgende in de percentages zoals Barfplaats het aangeeft.
Botvlees:
Fazant, kippenvleugels, kippennekken, haaskk, zalmlijven, duifkk.
Spiervlees:
Paard, rund
Orgaan:
Lamsnieren, lamshart, lamslever, kippenmaagjes, pens, kippenhartjes.
En groente gevarieerd.

Van de KVV naturis krijgt ze dan 200 gram compleetvoer gevarieerd van kip, rund, konijn, hert, eend.
Is de ophoging van 700 gram naar 1050 gram niet te veel van t goede? Ik houd haar graag slank.
Ze krijgt wel veel beweging. 1,5 uur naar duin en een half uur fietsen per dag. Ze is 1,5 jaar oud/jong.

Graag jullie reacties, meningen!
Vriendelijke groet
Esther
Door Martine-Tom
#2606927
Eigenlijk vrij simpel, elke hond is anders, zoals je ook in het teveel topic leest  ;)
Als ze afvalt mag ze meer eten, ook als dat meer is dan de rekenhulp zegt  ;)
Zolang je makkelijk de ribben kan voelen is het goed :)
Door Mevroi Kruim
#2607145
Mijn Taartje was ook gecastreerd, de da drukte mij op het hart om vooral veeeel minder te gaan voeren, nou, mooi niet dus. Madam at gewoon haar hele leven hetzelfde, anders viel ze af tot gratenpakhuis.
Door Cupcake
#2607321
Als ze afvalt/ te mager wordt inderdaad gewoon meer gaan voeren (evt andere diersoorten)
De hoeveelheid die je voert vind ik wel meevallen.
Ons gecastreerde teefje blijft nu op 1000gr per dag pas stabiel op 17kg.
Ze is inmiddels 2,5 jaar en we wandelen ca 1,5uur beweging per dag waarvan een half uurtje in het bos (rennen, stuiteren, vliegen)
Hier scheelde het duidelijk of ik de hoeveelheid in 1 of in 2 keer voerde, als ik twee maaltijden voer heeft ze meer nodig, en daarnaast zet hier barf meer aan dan kvv, terwijl ik hiervan magerdere diersoorten voer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door