Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Salto
#2603733
Hallo,

Ik ben hier voor t eerst na googlen op de vraag hoe een hond dikker te krijgen.
toen kwam ik hier terecht dat barfen goed zou werken.
Ik voer zelf KVV van Lotgering.
Maar wat is nu t verschil? Als ik kijk naar BARFmenu zijn dat toch ook KVV rollen?
Ik stelde mij voor dat BARFEN het geven van kippen/cavia's etc was, gewoon hele/gedeeltes prooidieren....heb ik t mis?

graag reaktie,

mvg,

Theo
Door Mevroi Kruim
#2604087
Nou, ja, en nee  ;)
Barfen is zelf samenstellen uit (delen van) dieren. Rollen zijn kvv, wat de fabrikant er ook aan leuks opzet over barf. Barf is geen beschermde term dus kvv-fabrikanten kunnen die misleidende term gewoon gebruiken voor hun gemalen spul. De enige overeenkomst tussen barf en kvv is dat het allebei vers is, dus niet verhit.

Barfen is dus het zelf samenstellen van het menu voor je hond of kat, uit delen van dieren, of hele prooidieren, net wat je wilt als barfer. Je bepaalt dus zelf wat je hond eet, hoeveel en wat voor soort vleesbot, spiervlees en orgaan, wat voor toevoegingen etc. En het is niet gemalen, de hond moet dus kauwen en knagen ipv de boel zo naar binnen zuigen.

Kortom, een kvv-fabrikant kan 100x barf op z'n rollen gemalen spul zetten of zelfs de term BARF in z'n merk verwerken. het is en blijft kvv en geen echte barf.

Barfplaats wordt gesponsord door