Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roosj
#2604387
Diena schreef: Helpt dit? Wij hadden vorig jaar een ware plaag van naaktslakken!
Tegen luizen helpt het wel, maar of het ook tegen slakken helpt durf ik niet te zeggen.. In mijn normale tuin gebruikte ik vorig jaar Ecostyle tegen slakken. Dat zou 100% natuurlijk zijn (ijzer) en onschadelijk voor planten, andere dieren en milieu. Ik weet alleen niet wat voor effect extra ijzer in de grond op je groente heeft?
Laatst gewijzigd door Roosj op zo 17 feb 2013, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2604479
mocht je munt willen poten , doe dit in een apparte pot want anders zit straks heel je bak vol met wortels en plantjes van de munt .....groeit als onkruid  ;)
Door Roosj
#2604510
lauraV schreef: mocht je munt willen poten , doe dit in een apparte pot want anders zit straks heel je bak vol met wortels en plantjes van de munt .....groeit als onkruid  ;)
Dat klopt.. Ik heb eens een pot met verschillende kruiden gehad en de munt zat idd ineens aan de andere kant van de pot haha..

Met citroenmelisse is dit toch niet?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2604600
Citroenmelisse gaat even hard als munt.  Die groeit niet onder de grond door, maar overwoekerd net zo hard boven de  grond. En de wortel is heel moeilijk weg te krijgen.  Ik had hier een struik van 2 jaar en die hebben we niet zomaar weggekregen.  De wortels leken wel van bomen te zijn.  En op die plaats komt er eigenlijk nog steeds citroenmelisse uit elk jaar, maar ik trek het gewoon snel af (echt uit gaat dus niet) zodat het niet meer kan overwoekeren.
Ik wil het later nog wel laten groeien in mijn konijnenren (schrikt de muggen af en das wel leuk voor die beestjes) en dan hopen dat ze het zelf een beetje binnen de perken houden. 
Door Roosj
#2604634
pearlsofpassion schreef: Citroenmelisse gaat even hard als munt.  Die groeit niet onder de grond door, maar overwoekerd net zo hard boven de  grond. En de wortel is heel moeilijk weg te krijgen.  Ik had hier een struik van 2 jaar en die hebben we niet zomaar weggekregen.  De wortels leken wel van bomen te zijn.  En op die plaats komt er eigenlijk nog steeds citroenmelisse uit elk jaar, maar ik trek het gewoon snel af (echt uit gaat dus niet) zodat het niet meer kan overwoekeren.
Ik wil het later nog wel laten groeien in mijn konijnenren (schrikt de muggen af en das wel leuk voor die beestjes) en dan hopen dat ze het zelf een beetje binnen de perken houden.
Ik heb het idd in bakken bij de konijnen staan. In de somer maak ik er thee van en dat doe ik dan in de plantenspuit. Vervolgens spuit ik dat om de konijnen en op ons terras: alle vliegen zijn weg :)
Door Roosj
#2604894
pearlsofpassion schreef: Hmmm, een bak zou wel een oplossing bieden natuurlijk. Dan kan hij ook niet overwoekeren, en je kan de bak steeds leeghalen als je hem kwijt wilt.  :biggrin2:
Jep :)

Ik heb zo'n kokosmandje vol met citroenmelisse dat je aan de schutting vast kunt maken, boven de ren gehangen. Ze staan namelijk tegen de schutting aan.
In dat mandje hebben ze de winter van vorig jaar ook overleeft.. Die dingen lijken wel nooit dood te gaan haha :p

Achterin mijn tuin heb ik nog wat hosta, oregano, vrouwenmantel, tijm, citroenmelisse, aardbei, salie, peterselie, selderij, hyssop, wilgentak, etc etc staan. Dat tuintje heb ik verhoogt met 60cm. Maar mijn konijnen hebben dus door gekregen dat daar al hun lekkers staat.. De plantjes krijgen niet eens meer de kans om op te komen.. Elk blaadje word eraf gegeten..  :( En ik maar denken dat 60 cm hoog genoeg was om de konijnen er niet in te laten springen..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door