Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BAC
#2589808
aurora-nero schreef: ooh echt! Ik wist niet dat daar zoveel verschil in zat. Had ik die nu maar gekocht haha.
Ligt ook aan het wattage dat verschilt nogal onderling , ik heb de zwaarste Braun uitvoering dus met zware motor , die heeft nergens problemen mee.
#2590249
Senta schreef: Ligt ook aan het wattage dat verschilt nogal onderling , ik heb de zwaarste Braun uitvoering dus met zware motor , die heeft nergens problemen mee.
Ik heb net ff gekeken, mijn staafmixer Braun is een 450 Watt. En heeft twee standen. Heel snel of iets minder snel malen.
Bij mij wordt alles echt een heel fijn prutje, maar ik voeg er wel een beetje water aan toe als ik teveel harde groenten heb.
Door Roosj
#2597175
Ik heb inmiddels de Philips HR1861, maar nu staat er in het boekje dat er geen zetmeel houdende vruchten in kan, zoals banaan, mango, avocado, mango, vijgen en papaja.

Hoe doen jullie dit?
Door Roosj
#2597315
hannabelgje schreef: Ik maak sap van de rest en doe het sap en bijvoorbeeld de banaan in de blender.
Dat is dan weer jammer.. dan heb je 2 smerige machines..

Maar ik heb hem zojuist uitgeprobeerd met 2 appels en 2 wortels.. Wauw wat een vreetmonster!! Het was in no time weg.. Ik had bijna geen pulp en de pulp die ik had, hebben mijn honden op gegeten.

Dit is écht het betere werk!! Veeeeeel beter als de Tristar!!
Laatst gewijzigd door Roosj op zo 10 feb 2013, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ellyE
#2599119
Ik blancheer de meeste groente en geef het dan in redelijk grote stukken. Sperziebonen en spruitjes maak ik niet klein, alleen even koken dus. Soms gooi ik wortels door de rasp van de keukenmachine en soms snij ik ze even in 1 cm grote stukken en dan even koken. Andijvie snij ik in 2 cm stroken en dan ook even koken. Afgelopen week een groene kool door de keukenmachine geraspt en in de wok gebakken met appel en wortelrasp, werd zeer gewaardeerd door de honden.
Door Roosj
#2599563
Nou ik gebruik mijn sapmachine volop. Ik vond appelsap nooit lekker en mijn maag keerde ervan om. Mijn hele lijf reageerde heel heftig op het eten van vrijwel alle soorten fruit en veel soorten groenten. Maar met de sapmachine zijn appels geen probleem.. Raar maar waar..

Ik heb de DVD van Jason Vale bekeken en ben weer heel wat wijzer :) Dat ding gaat hier volop draaien!!
Door Roosj
#2616410
Zojuist heb ik 3 soorten sla, spinazie, stukje broccoli stam, broccoli roos, wortels, appels, sinaasappels, mandarijnen, druiven, stukjes meloen en aardbeien door dat ding gehaald en hij krijgt daadwerkelijk overal sap uit en al het 'afval' word idd klein gemaakt. En dat alles in een paar seconde.. Wat een super machine!!

Het smaakte overigens ook nog lekker ;)

De sla en spinazie heb ik niet eens opgerold of ingepakt. Ik heb het gewoon bovenop ander fruit erin gedaan en een appel er boven op (zoals Jason Vale ook doet).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door