Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2582061
Nadia schreef: Even gekeken.. 1,10 voor de karkassen en 1,45 voor de nekken.
Vind het best een flinke prijsstijging..
en in hoeveel jaar is dat?
Door eelke
#2582064
Martine-Tom schreef: en in hoeveel jaar is dat?
Nou, januari 2012 70 cent per kilo en januari 2013 1.10...
Voor de karkassen dan.
Door Martine-Tom
#2582075
eelke schreef: Nou, januari 2012 70 cent per kilo en januari 2013 1.10...
Voor de karkassen dan.
Oeh dat is best veel ja  :o
Door smulpaap
#2582082
hannabelgje schreef: Ik geef ze gewoon steeds minder eten. Ik geef ze een dagprijs en als ik daarover ga dan krijgen ze gewoon minder eten. Zoë woog eerst 17 kilo en nu nog maar 5.  2% van 5 kilo is beduidend minder dan van 17 kilo en dan hoef je dus minder te voeren. :P


Smikkelsmurf en Opoetet willen zelf best bezuinigen , als het aan hen lag dan zouden ze best met de pot mee willen eten . Terug naar die goeie oude tijd  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#2582113
Ik heb onlangs voor het eerst met een lijntje meegedaan en moet zeggen dat ik daar echt superblij mee was. Ik kreeg hele mooie spullen, voor minder geld dan ik gewend was. En aangezien ik een hond heb die voor zijn welzijn de nodige supplementen en medicatie krijgt (daar kan ik gemakkelijk 2 honden van laten barfen) was dat meer dan welkom.
Ik weet niet of deze mensen er nog wat aan overhouden, ik hoop het wel, daar zou ik echt geen probleem mee hebben. Ze getroosten zich ook al de moeite om het te vergaren en te distribueren. Wij hoeven alleen maar af te halen, krijgen het als het ware op een presenteerblaadje.
skylge schreef:
Af en toe haal ik een hele runderpens van ongeveer 15 kilo en betaal daar € 3,50 voor.......
Als ik dan zie wat sommigen voor 1 kilo durven te vragen.....
Wat zeur je dan als je het zo goedkoop kan krijgen?
skylge schreef:
Dus als iemand runderpens wil voor zijn of haar hond, mail mij even en voor € 2,50 krijg je 5 kilo mee en een kop koffie. ;)
Jij: koopt voor 15 kg € 3,50
Ik kan van jou kopen: 5 kg € 2,50

Nou ja, in elk geval ben je wel open in zaken  ::)
Door johanna25
#2582158
Nadia schreef: Wooww.. Is dat zo duur die patronen!! :o Dat had ik echt nooit verwacht! Dus als je een keer mis-schiet heb je bijna 2 euro de put in gegooid!!!
mis schieten is not done maar een gans zo raken dat hij als Barf nog te gebruiken is dat is de kunst.
al met al, veel zaken zijn niet zo eenvoudig als ze lijken.
Door Martine-Tom
#2582262
johanna25 schreef: mis schieten is not done maar een gans zo raken dat hij als Barf nog te gebruiken is dat is de kunst.
al met al, veel zaken zijn niet zo eenvoudig als ze lijken.
Richt een kogel dan zoveel schade aan?


(In mijn beleving is het "gewoon" een soort tunnel die de kogel boort door het beest heen....dat zal dan vast niet kloppen)
Door johanna25
#2582292
Martine-Tom schreef: Richt een kogel dan zoveel schade aan?


(In mijn beleving is het "gewoon" een soort tunnel die de kogel boort door het beest heen....dat zal dan vast niet kloppen)
das helemaal fout, kan wel maar mag niet in nederland, je omschrijft een volmantel kogel die dwars door het dier zou gaan, beperkte schade aanricht het dier zwaar verwond, maar vaak niet dodelijk, bovendien is de kogelbaan dan nog niet klaar, de kogel vliegt verder en kan nog vanalles raken, levensgevaarlijk dus.
Jagers schieten met deelmantel, dat houdt in dat de kogelpunt bij aanraking van iets (in dit geval een gans) uiteenspat of zwaar deformeert/vervormd.
dit geeft een zodanige shockwerking dat het dier vrijwel meteen sterft en dat is de bedoeling, snel en pijnloos.
Dit uiteenspatten geeft een flinke wond.
De meeste ganzen worden met hagel geschoten, maar daar is het bereik maximaal 35 a 45 meter en dat is niet ver.....
Door skylge
#2582340
@pike,
Lees ook even mijn 2e mail...
Het is totaal niet mijn bedoeling om te zeuren of iets te gaan verkopen, maar ik wil graag dat iedereen ziet dat de prijzen belachelijk hoog worden.
Net als heel velen, ben ik heel blij met de diverse lijntjes!
Waar het mij om gaat, is de diverse slachthuizen die goud zien in slachtafval.
Het is nog niet zo lang geleden dat ze behoorlijk wat moesten betalen voor dit afval en nu zijn er een paar mensen, bedrijven, die ze voor een gering bedrag van het afval wil afhelpen en er daarna grof geld mee verdienen.
Wat ik duidelijk wil maken, is dat je voor € 3,50 een hele runderpens koopt en als je die gaat snijden en netjes verpakt voor € 2,00 per kilo kunt verkopen.
Helaas leeft een hond niet lang als je ze alleen pens geeft.....
Vandaar dat ik ook andere vleessoorten nodig heb! Als ik dan zie dat voor slachtafval rustig € 3,00 tot € 4,00 gevraagd word, begrijp je mij misschien.
Door skylge
#2582349
Kijk ook eens op de websites van Caroba, Kiezebrink en Tammenga....
Hier wordt runderpens verkocht voor € 2,00 per kilo en gemalen rundvlees voor bijna € 4,00 per kilo.
Aanbieding C1000, rundergehakt.......€ 3,56 per kilo......
Kunnen we hier niet iets aan doen met zijn allen? >:( >:( >:(
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2582352
Skylge ,ik begrijp je punt  ;)

Ik heb zelf altijd nogal grote honden gehad en soms meer dan  3.
Deze lusten wel een hapje  :-\

Vroeger ( 10 jaar geleden) haalde ik altijd vlak in de buurt bij de zelfslachtende slagers in mijn dorpje allerlei prachtige barfhappen voor heel weinig geld.
Vaak zelfs gratis en waren ze blij als ik o.a. de pensen op kwam halen....
Barfen kostte mij nauwelijks geld.

Deze slagers zijn met pensioen of moesten hun zaak verkopen.
Al zoekende naar dezelfde kwaliteit en prijs kwam ik een aantal leveranciers tegen die bereid zijn om mij barfspullen voor mijn honden te leveren.

Ze wonen niet meer vlakbij helaas ,dus ik moet speciaal een ritje maken.

Omdat deze leverancier ook moet leven en zelf niet slacht of importeert is zijn vlees duurder dan bij de slager /slachthuis.

Ik haal daar vlees van goede kwaliteit voor mijn honden ,volgens alle wettelijke regels en anderen kunnen daar van mee profiteren.
Ik kan dan een soort groepskorting onderhandelen ,dat scheelt veel geld.

Natuurlijk kan ik mijn adresjes prijsgeven ,geen punt
maar het gevolg is wel dat deze leveranciers dol gaan worden van alle bestellingen die men dan per persoon gaat doen.
Bovendien gaan de prijzen dan ongetwijfeld omhoog en daar zittten we ook niet op te wachten.

Net als bij de VSE en de kipjes ruiken ze geld wat ze aan ons barfers kunnen verdienen.
Daar is natuurlijk op zich niks mis mee want iedereen moet een boterham kunnen verdienen .

Als ik als grootbesteller anderen kan laten meeprofiteren is dat mooi meegenomen
Ik kan korting bedingen en iedereen betaalt mee aan de vervoerskosten,dat is voor iedereen een voordeel.

Soms heb ik er voordeel van ,soms ook niet want ik moet de totale aantal kilo's afrekenen
en zoals ik vaker heb gemerkt heeft de een soms meer en de ander wat minder in de bestelde dozen.

Ik merk ook uit de gesprekken met de wild leverancier dat er regelmatig grote "spelers" op de barfmarkt zijn gekomen die rustig grote partijen opkopen
en via hun webwinkels verkopen .

Wij als particuliere barfers betalen daar toch vaak de prijs voor.
Barfen is inmiddels een serieuze nieuwe business geworden met een eigen economie van vraag en aanbod.

Van de kiptips die ik in bulk haal bij de kipleverancier weet ik dat ze met containers vol naar China verscheept worden.
Daar worden ze in de frituur gegooid als snackie voor hunzelf .
Voor de kippenslachter  is het zelfs voordeliger om alle kiptips in een container te gooien en naar China te verschepen.
Voor ons moeten ze alles apart houden ,verpakken en per doos afwegen en apart invriezen.
Veel extra werk voor hun dus,met een manager die geld ruikt .

Ook deze kipleverancier heeft de prijzen verhoogd vanwege de verhoogde belangstelling.

Ik denk dat we zuinig moeten zijn op de adressen met mooie produkten die sommigen van ons hier kunnen aanbieden,
maar ik heb de indruk dat sommige  `barfbedrijven " op internet  zo groot aan het worden zijn dat ze als een soort Barf Albert Heijn de prijzen voor onze barfprodukten  gaan bepalen .....


Ik zou niet weten wat je daar aan zou kunnen doen,
Zodra een produkt in die markt van vraag en aanbod terecht komt ben je afhankelijk van wat de prijs is .

Gezamenlijk slim inkopen is dan een goeie .

Daarom ben ik heel blij met de verschillende aanbieders, grootbestellers  en vervoerslijntjes hier op BP
en als mijn gezondheid het toelaat wil ik daar graag een bijdrage aan leveren.
Door johanna25
#2582794
skylge schreef: Kijk ook eens op de websites van Caroba, Kiezebrink en Tammenga....
Hier wordt runderpens verkocht voor € 2,00 per kilo en gemalen rundvlees voor bijna € 4,00 per kilo.
Aanbieding C1000, rundergehakt.......€ 3,56 per kilo......
Kunnen we hier niet iets aan doen met zijn allen? >:( >:( >:(
Ik sprak van de week een kennis die werkt bij  een bedrijf in wild en gevogelte, en helaas hij woont tever weg(niets te regelen) , maar ik had hem vd week aan de telefoon.
Ik vroeg hem iets over de aankoop van kip en de daarbij behorende prijzen.
Tot mijn verrassing vertelde hij me dat ik beter op de aanbiedingen van c1000 kon letten, die bieden soms kippen aan onder de inkoopsprijs, als lokker, daar kan je als Barfer dus gewoon niets aan doen in dit geval ging het over een euro onder de inkoopsprijs, dat is dus niet mis.
Door koningBilly
#2582812
Ik ga persoonlijk liever mijn eieren kopen bij de boer zelf die dan iets meer verdiend dan als ik ze van de supermarkt koop. Het geld gaat zo in de zak van de boer en niet die van de supermarkt. En soms werkt dat met barfspullen ook zo.

Staan we wel allemaal te klagen wat barf de kg kost. maar al eens gekeken naar de prijs/kg van goeie brok?? das meer dan dubbel zoveel hoor. En dan krijg je meer troep in je nek gedraaid want je kan niet zien wat je koopt.

Ja ik erger me aan de prijzen... omdat ik het niet breed heb. Maar het is nu eenmaal zo dat wanneer de afzetmarkt voor iets groeit vaak de prijzen meegroeien. Meer mensen barfen en afval wordt plots een product waar vraag naar is. Waarom zou je het gratis weggeven als er vraag naar is en mensen betalen het? Dat is hoe alle zaken gaan helaas.... Ik zie die prijzen alleen maar groeien gezien mensen meer en meer barfen. Tot het zover komt dat het per kg bijna evenduur is als een goeie brok, want ja, het is ook beter als een goeie brok....

Enneuhh dat van die lijntjes enzo he, niet rond de pot draaien mensen, je doett en je verdient er een cent aan. En misschien zijn er een paar die het voor het "hogere "doel doen en er niks aan verdienen. Maar het is en blijft iets doen en er iets aan verdienen. Niet onschuldig kijken als je er zelf aan meedoet en gewoon eerlijk zijn dat mag. We werken allemaal voor ons geld. En zolang je geweten er geen problemen mee heeft hoef je helemaal niks goed te praten
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2582836
Maar de prijs van een kg brok kun je niet vergelijken met een kg barf, simpel omdat je van brokken veel minder hoeft te voeren. Met een zak royaal konijn van 50 euries zou ik een maand kunnen voeren, nou voor die prijs red ik het met barf niet.
Maar goed ik heb het er graag voor over. Ik betaal liever 3 euro voor een kg kwalitatief mooi spiervlees dan dat ik voor 1 euro van dat vieze vliesvlees voer. Vind het prima om meer te betalen, als de kwaliteit maar goed is. Heb ook de indruk dat men steeds vaker veel wil voor weinig. We willen wel barfen maar het mag vooral niet teveel kosten.....
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2582842
niet alles nu over 1 kam scheren he!!!
want er zijn topic starters die er niets aan verdienen ....
en omdat deze ts er niets aan verdienen , maar wel voor goede constante qualiteit en prijs vechten , geef ik meestal meer (wat meerdere bestellers doen)  voor al de gedane uren werk en moeite .....
want daardoor kunnen mijn dames een mooie qualiteit aan vlees eten .
het is natuurlijk aan iedereen vrij om wel of niet extra`s te geven , maar ik doe t graag ....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door