Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2581604
Nadia schreef: Even gekeken.. 1,10 voor de karkassen en 1,45 voor de nekken.
Vind het best een flinke prijsstijging..
Dan zijn ze dus wéér verhoogd? In december waren ze nog een euro...
Heb 21 januari 2012 mijn eerste lijntje vse gedaan, toen waren ze 70 cent....meer dan de helft erbij op een jaar tijd dus...  :o
Gebruikersavatar
Door Senna99
#2581613
eelke schreef: Dan zijn ze dus wéér verhoogd? In december waren ze nog een euro...
Heb 21 januari 2012 mijn eerste lijntje vse gedaan, toen waren ze 70 cent....meer dan de helft erbij op een jaar tijd dus...  :o
Phoe..das best wel veel idd.
Door haba
#2581618
de afval producten worden alleen nog maar fors duurder!!, wat eerst voor een appel en een ei verkocht werd, is nu veel geld waard, ik werk op een grote slachterij en regelmatig komen er japanners en chinezen kijken voor afvalproducten, en doen dan een bod op alles, wat vroeger niet te verkopen was is nu ineens geld waard! wie wou er vroeger stierenlullen? een paar mensen kochtten ze om te drogen, de rest ging in de destructie, nu zijn er handelaren die tegen elkaar opbieden om die lullen maar te mogen kopen....
Door Nadia
#2581621
eelke schreef: Dan zijn ze dus wéér verhoogd? In december waren ze nog een euro...
Heb 21 januari 2012 mijn eerste lijntje vse gedaan, toen waren ze 70 cent....meer dan de helft erbij op een jaar tijd dus...  :o
Ja.. Jammer he :( bijna elke keer als wij weer bestellen in limburg zijn de prijzen verhoogd.. Komt een tijd betalen we 2,70 voor de nekken ;)
Door Larkin
#2581624
Ik heb er helemaal geen moeite mee dat wanneer iemand een lijntje opzet er wat aan verdiend. Als ik soms hoor hoeveel werk alles is en wat ik er zelf voor moet doen heb ik niets anders dan respect voor een ander die voor mij (en andere) zoveel moeite wil doen.......mag het dan ook??

En alles wordt nu eenmaal duurder en ik denk dan beter te  duur dan niet te krijgen of weer terug op brok........
Door johanna25
#2581678
Helaas alles wordt duurder, ook in de jacht, patronen zijn 20 cent per kogel duurder geworden, nu 1,70 per schot.
Hagel wordt soms per vereniging gekocht, groot inkopen dus.
Maar dit gebeurd al op Barfplaats, ik denk dat men zuinig moet zijn op de kleine leveranciers en eigen lijntjes dat maakt het geheel acceptabel, en vaak voor beide partijen leuk.
Door Nadia
#2581693
Wooww.. Is dat zo duur die patronen!! :o Dat had ik echt nooit verwacht! Dus als je een keer mis-schiet heb je bijna 2 euro de put in gegooid!!!
Door Mowgli
#2581716
Nadia schreef: Ja.. Jammer he :( bijna elke keer als wij weer bestellen in limburg zijn de prijzen verhoogd.. Komt een tijd betalen we 2,70 voor de nekken ;)
Konden wij in Duitsland maar zulke mooie prijzen krijgen. Euro 2,70 of zelfs meer voor een kilo nekken is hier heel gewoon....
Door Nadia
#2581732
Ik had zoiets van Anne al eens mee gekregen ja..

Wij willen ooit eens naar Berlijn ;) Ik ben er al eens geweest.. Wil graag eens terug :)
Gebruikersavatar
Door Berna
#2581801
eelke schreef: Dan zijn ze dus wéér verhoogd? In december waren ze nog een euro...
Heb 21 januari 2012 mijn eerste lijntje vse gedaan, toen waren ze 70 cent....meer dan de helft erbij op een jaar tijd dus...  :o
Misschien moeten we vse een jaartje links laten liggen om een statement te maken  ;)
Het is wel een enorme stijging!

Ik barf nog niet zo lang, dus verder weinig idee van prijs stijgingen... maar goed, ons eigen voedsel wordt ook ieder jaar duurder. Inflatie houden we altijd.
En verder heb ik er geen enkel probleem als de 'organisator' een paar centen overhoud aan zijn/haar organisatie.
Je kunt je vlees ook elders bestellen....als je het er niet mee eens bent. Groot inkopen, zoals dat in de lijntjes kan, is voor mij ideaal.
Door skylge
#2581808
Ik ben blij dat zoveel barfers reageren!
Dan wordt er in ieder geval over nagedacht.
Wat ik al schreef, ik ben blij met de lijntjes en maak er met veel plezier zelf gebruik van.
Inderdaad bedoel ik met mensen, de bedrijven die er achter zitten en die alles kopen wat los en vast zit.
Die bedrijven durven rustig € 2,50 voor 1 kg runderpens te vragen.
Vandaar dat ik schreef dat je bij mij daar 5 kg voor krijgt, bij wijze van grap.
Daar zou ik overigens niets aan verdienen, want een hele runderpens zit tussen de 10 en 15kg.
Ennnnnnnn de koffie is met melk en suiker, haha ;D ;D ;D
Koekje er bij? ::)
Door syiryo
#2581924
Ik ben erg blij dat er mensen zijn die de moeite doen om door grotere hoeveelheden te bestellen en lijntjes te maken zo betaalbaar vlees kunnen verzorgen. Omdat ik meestal niet in staat ben op de levering zelf aanwezig te zijn ben ik helaas afhankelijk van anderen, zodat of mijn vleesjes mee komen naar mn woonplaats, of even iets verderop logeren. Natuurlijk vind ik het normaal dat mensen daar ook extra voor krijgen. :) . Maar de prijzen liegen er niet om... als ik kijk komen er vleesprijzen voorbij die toch echt zover zijn gestegen dat het lijkt of ik het over supermarktprijzen heb (wel de aanbiedingen :biggrin2:). Menigmaal zit ik dus te rekenen, want eigenlijk wil ik blijven barfen/kvv-en, maar het moet wel betaalbaar blijven.
Door Nadia
#2581935
Al met al kan ik wel nogsteeds betaalbaar blijven voeren. Onder de 3 euro de kilo.

Tja, mijn beesten zijn mijn hobby, dus als de prijzen duurder worden heb ik er dat er graag voor over. jammer dat het alleen niet in combinatie gaat met beter dierwelzijn :(
Door hannabelgje
#2581962
Ik geef ze gewoon steeds minder eten. Ik geef ze een dagprijs en als ik daarover ga dan krijgen ze gewoon minder eten. Zoë woog eerst 17 kilo en nu nog maar 5.  2% van 5 kilo is beduidend minder dan van 17 kilo en dan hoef je dus minder te voeren. :P
Door Perdita
#2582002
Hier ook iemand die erg blij is met de lijntjes! Maar inderdaad, sommige leveranciers durven wel veel te vragen voor sommige produkten.
hannabelgje schreef: Ik geef ze gewoon steeds minder eten. Ik geef ze een dagprijs en als ik daarover ga dan krijgen ze gewoon minder eten. Zoë woog eerst 17 kilo en nu nog maar 5.  2% van 5 kilo is beduidend minder dan van 17 kilo en dan hoef je dus minder te voeren. :P
;D ;D ;D. Dat is nog eens een idee!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door