Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2583724
Ik zou op een andere manier ijzer proberen toevoegen dan via milt te voeren.

Milt is geen orgaan dat iets produceert zoals de pancreas. Bij pancreasontsteking ga je pancreas voeren omwille van de enzymen die hierin zitten en door de hond zijn eigen pancreas minder of niet meer ge produceerd worden.
Milt produceert echter niets, het slaat bloed op en speelt een rol in de afweer.  Daardoor kan milt nogal wat bacteriën en resten van afweer bevatten.  Niet zo handig, lijkt me, bij een hond die geen eigen milt meer heeft om zijn afweer te ondersteunen.
Ik zou dat dus net NIET geven.  Niet dat de kans groot is dat een bacterie uit een prooidier een hond ziek zou maken, maar je moet het toch ook niet gaan zoeken, vind ik.

Wel meer ijzer inderdaad zodat zijn bloedaanmaak soepel kan verlopen.
Er zijn vast nog andere zaken waar ijzer in zit die je kan voeren.
#2583750
Ik heb begrepen dat in Paard ook veel ijzer zit. Hij krijgt nu elke dag ook wat paard. En toevallig vandaag ook weer een stukje lamslever.

Vind het ff lastig. Gewoon BARF voor een gezonde hond OK. Maar nu zonder milt, lijkt me dat ik miss toch iets moet veranderen. Ben er nog niet uit wat ik ermee moet. Er is erg weinig info over.
#2584246
Er is niks verkeerd met Milt geven hoor, en kan net als alle orgaan vlees worden gegeven.
Orgaan en oesters zijn 't hoogste in ijzere gehalte.
Alle vlees en vis bevat trouwens ijzer, maar wanneer je niet zeker bent,dan is het misschien is het net zo makkelijk
om 'n ijzer supplement te geven zodat je zeker weet dat ie genoeg krijgt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door