Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#2577697
Zoë lust graag gedroogd fruit in de vorm van dadels, cranberries, abrikozen enzo. Mogen ze dat gewoon hebben of is dat net als rozijnen gevaarlijk?
Door 202Spots
#2577993
Gedroogd fruit mag en is niet gevaarlijk, maar is wel zoeter(dus bevat meer suiker) dan vers fruit...dus niet TE veel van geven.
Door Shifare
#2578524
Waarom zou het ongezond zijn wolfdolf? Ja meer suiker. Maar als je zelf droogt heb je dat ook niet. Het ligt denk ik aan wat ze er in gepleurt hebben, als ze uit de winkel komen, hoe goed of slecht ze zijn.

Even nog een vraag : ook een aantal uur tussen gedroogd fruit en vlees of maakt dat dan niet uit?
Door Shifare
#2578624
Nee ik bedoelde tussen vlees en fruit moet een x aantal uur zitten om te voorkomen dat ze mengen aangezien ze een ander verterings iets hebben. Is dat bij gedroogd fruit ook zo?
Door 202Spots
#2578967
Even nog een vraag : ook een aantal uur tussen gedroogd fruit en vlees of maakt dat dan niet uit?
Ik geef geen fruit als maaltijd, alleen zo over dag tussendoor 'n zelf gedroogd stukje fruit als 'n snack, en 't maakt niet uit met de vlees maaltijd.
Enelya schreef: er zit vaak wel een stofje op gedroogd fruit, ik weet niet meer watvoor en waar het voor is..
Op aardappels zit 'n soort poeder om 't uitlopen van ogen te voorkomen, en dat is gevaarlijk voor de honden.
Bij gekocht en verpakte gedroogd fruit word er meestal 'n heel dun laagje olie achtig iets opgespoten omdat anders alles aan elkaar gaat plakken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door