Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

wie gebruikt er handschoen tijdens het bereiden van het vlees ?

altijd
31
27%
soms
40
35%
nooit
43
38%
#2581483
Ik vind handschoenen een handige uitvinding bij het bewerken van pens en vis (mijn handen stinken daarna niet) en snijden van bevroren vlees (minder koude handen). Voor eventuele besmettingen ben ik niet bang, maar heb ook nooit last van ontstekingen oid, anders zou ik denk ik standaard handschoenen gebruiken.
Dus ja, ik gebruik ze soms.
#2581803
Ik gebruik eigenlijk nooit handschoenen. Niet bewust eigenlijk, het is meer dat ik vaak al enthousiast aan het portioneren ben geslagen en er dan pas achter kom dat ik geen handschoenen aan heb.  :biggrin2:
Bij het vlees uit de vriezer halen, draag ik ze sowiezo niet.
Ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad. Ik kan me voorstellen dat als je een lage weerstand hebt, of sneller ontstekingen krijgt of wat dan ook, dat je er dan ook veel beter op let.
#2584228
Toen ik net begon met Barfen, nou ja mijn hondjes dan deed ik wel handschoenen aan maar nu nooit meer.
Ik vind het zo onhandig werken. Ik was en droog mijn handen wel heel erg vaak tussendoor vooral omdat de zakjes dan aan de buitenkant schoon en droog blijven en niet aan elkaar gaan zitten in de vriezer.
#2584856
ik gebruik sinds kort wel handschoenen, iedere x als ik nu portioneer , krijg ik uit slag aan mijn handen
en niet zo`n klein beetje ook
boven op mn hand palmen , aan bijde handen
eerst begint het te jeuken , dan te branden , en dr na heb ik alles kapot .. waar het vandaan komt , ik zou het niet weten , heb dr eerder geen last van gehad
#2615625
Neen, uw handen kunt ge gemakkelijker afkuisen dan handschoenen...
Toen ik eens een pak van 5kg konijnenvlees was aan het versnijden, gleed mijn hand van het handvat van het mes, naar het lemmet.
Een lange, diepe snijwonde tot gevolg...verschillende hechtingen.
Met handschoenen aan, was dat denk ik niet gebeurd :)

Nu heb ik wel een cool litteken op m'n hand.
#2615708
wolfdolf schreef: Neen, uw handen kunt ge gemakkelijker afkuisen dan handschoenen...
Toen ik eens een pak van 5kg konijnenvlees was aan het versnijden, gleed mijn hand van het handvat van het mes, naar het lemmet.
Een lange, diepe snijwonde tot gevolg...verschillende hechtingen.
Met handschoenen aan, was dat denk ik niet gebeurd :)

Nu heb ik wel een cool litteken op m'n hand.
allee laat gij dat eens zien :biggrin2: foto ::)
gr paulien en ruud ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door