Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2564705
Dusty eet echt alles met heel veel smaak. Ik zeg wel eens een echte barfhond.

Freddy daar in tegen is echt een muts. Terwijl ik vanwege zijn allergie ben gaan barfen. Wat ik bij hem doe met een nieuw diersoort is vaak vlees of orgaan ervan geven, maar meestal vlees. Ik doe het dan is de droger. Ik doe de eerste keer voor drie dagen ofzo. Dat doe ik iets van 6 dagen drogen. De laag die het hardst is, meestal de onderste geef ik als eerst. Dan steeds minder gedroogd geven. De keer erna droog ik het korter en geef het in dezelfde volgorde. De laatste geef ik maar iets gedroogd en dan rauw.

Maar dat drogen gaat met karkas natuurlijk veel moeilijker.
#2564755
Inderdaad met karkas is dat best lastig.
Hier worden de organen en het spiervlees van 'vieze diersoorten' wel gegeten, daardoor weet ik dat het hem niet in de smaak zit, maar ze heeft gewoon geen zin om moeite te doen voor iets wat ze niet heel lekker vindt......muts  :rant:
Eigenlijk ben ik te eigenwijs om iets veranderen in het menu, want ik ben wat het kaliber 'niet zeuren, vreten', maja het is zo omslachtig om elke keer het niet aangeraakte vlees in de koelkast te moeten leggen voor de volgende dag en zo dus niet echt compleet te voeren.

Barfplaats wordt gesponsord door