Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door zhiva
#2561497
Aangezien Chakotay dus de pens (en eigenlijk dus niets behalve vleesbot) kauwt maar gelijk doorslikt heb ik besloten om gewoon 1 gehele pensmaaltijd in te lassen ipv elke dag een beetje pens te voeren.

Nu is mijn vraag dan ook, hij krijgt nu een kilo per dag samengesteld, dus vleesbot, groente,pens,orgaanmix en spiervlees. Als ik nu een pensdag wil invoeren, doe ik dat 1x in de week, of 1x in de 2 weken of nog anders? En ik neem aan dat hij dan gewoon een kilo pens ineens mag hebben?
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2561502
Hier krijgen ze een kilo pens per week (normaal 800 gram per dag aan voer) in 1x ...
Maar ik weet dat sommige dat teveel vinden 

Maar vergis je niet, want ook hier is het max. 3x kauwen op de lap en word de rest naar binnen geslobberd  ;D
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2561510
djeez, stelletje schrokkoppen  ;D Alsof ze nooit eens iets krijgen...

Laat je ze de dag daarna ook vasten?
Door Shanti en co
#2561527
Shanti krijgt ook 1x per week een hele lamspens (8 a 9 ons), dat is iets meer dan ze gemiddeld per dag krijgt.
Op de eerste keer na heeft ze er prima ontlasting op maar dat kan per hond verschillen. Ik heb geen vaste dag in het menu dus als baasje eraan denkt heeft Shanti gewoon elke dag eten.  :biggrin2:
Shanti kauwt zo'n 5 minuten op die pens voor ze hem op heeft, maarja zij kauwt zelfs op kvv.  8)
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2561535
zhiva schreef: djeez, stelletje schrokkoppen  ;D Alsof ze nooit eens iets krijgen...

Laat je ze de dag daarna ook vasten?
Nope, ik heb hier geen vastedagen  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2561537
Kaya kauwt op alles! Zelfs een mini kattensnoepje  :o
Maar ja, dat is ook een muts met eten want die moet alles eerst ontleden,  aan inspectie onderwerpen,goedkeuren, en als je mazzel hebt eet ze het dan ook op. Chakotay daar tegen over gesteld : die slikt eerst direct alles door om daarna vervolgens na te gaan denken of het wel lekker was  :D
Gebruikersavatar
Door pike
#2562249
De pens van twee weken in een grote lap in 1x voeren heb ik hier maar één keer gedaan. Het ging in één keer hup naar binnen. En dan die blikken daarna: Wanneer krijgen we nou ons eten?  Ik zie het nut van een pensdag niet. Althans niet voor mijn honden.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2562263
Hier eten ze 500 gr per dag. :)
1x pw een pensdag ik geef dan 500 gr en doe daar wel 150 vleesbot (kippennek of zalmrug) Anders vind ik dat ze te dunne poep hebben ;)
En geen vaste dag. Bency is normaal de schrokker. Maar pens word wel enig sinds gekauwd okay het is wel binnen 1 minuut weg.
Boy wat een mieper met eten is( Alles moet heel goed gekauwd worden en iets te groot of hard eet je niet) slik idd een penslap in 1x naar binnen waarop hij er (bijna) in stikt spuug weer uit en hop weer naar binnen. Die krijg de 500 gr dus in ongeveer 5 stukken ;)
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2562342
pike schreef: De pens van twee weken in een grote lap in 1x voeren heb ik hier maar één keer gedaan. Het ging in één keer hup naar binnen. En dan die blikken daarna: Wanneer krijgen we nou ons eten?  Ik zie het nut van een pensdag niet. Althans niet voor mijn honden.
de achterliggende gedachte is dus inderdaad die van, dan heeft hij wat te kauwen  ::) echter gezien jullie reacties...
Begin ik nu toch wel enigsins te twijfelen of dit effect zou hebben met mijn schrokkop  ;D ;D ;D We gaan het volgende week uittestten.

Wordt vervolgd
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door