Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tanja
#2560667
Hallo,

Ik zou graag willen weten of deze bestelling goed zou zijn voor een menu.
Het is voor ongeveer 4 weken

- Kip      compleet 2 kilo
- rund/pens compleet 2 kilo
- kip/rund  compleet 2 kilo
- rund      compleet 2 kilo
- hert      compleet 2 kilo
- eend      compleet 2 kilo
- Kalkoen  compleet 2 kilo
- Haring            1 kilo
- kipkarkas          3 kilo
- kippennekken      1 kilo
- lams pens          1 kilo
- Lams ribben      0,5 kilo

De laatste 4 is eigenlijk als extraatje bedoelt voor avonds of als we weg gaan te geven.
Er mag altijd een verandering komen als er iets niet goed is.
Door eelke
#2560914
Het is allemaal compleet, dus in principe hoef je daar niet naar  te kijken. Van welk merk ga je dit bestellen?

Ik zou geen karkassen gaan voeren als snack, en lams ribben al helemaal niet (dat laatste is voor een gevorderde barf hond). Nekjes kan wel, en pens ook. Kun je ook nog drogen als je wilt :)
Door Tanja
#2560961
Welke botten mag ze wel dan hebben.
Ze is overigen 8,5 maanden en eet af en toe wel eens een drumstick en een kippenpoot.
Dit gaat netjes en rustig naar binnen.

Met een mergpijpje eet ze niet alleen het merg op ,maar ook het bot zelf.
Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft qua bot
Door eelke
#2561030
Tanja schreef: Welke botten mag ze wel dan hebben.
Ze is overigen 8,5 maanden en eet af en toe wel eens een drumstick en een kippenpoot.
Dit gaat netjes en rustig naar binnen.

Met een mergpijpje eet ze niet alleen het merg op ,maar ook het bot zelf.
Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft qua bot
Ik zou niet te veel bot gaan geven als snack, want dan voer je in verhouding te veel bot. Kippennekjes zijn maar klein, dus dat gaat nog wel.

Mergpijpjes zijn ook niet aan te raden, zeker niet als het bot ook op gegeten wordt, dat is niet echt de bedoeling. Dat bot is veel te hard (is een dragend deel).

Waarom wil je zo graag bot bij voeren?
Als je dat graag doet, kun je beter 1 of twee keer per week een barf dagje inlassen :)
Gebruikersavatar
Door Manon
#2561066
Kippenbouten zijn mooie stukjes vleesbot; gelijk vleesbot + spiervlees in één. Geef je hier nog wat pens bij.
En voilá; een barfdag ;)

Maar inderdaad geen mergpijpjes geven; hartstikke slecht voor de tanden ;)
Door Tanja
#2561079
Oke dat wist ik niet.
Ik heb hem bij de dierenwinkel gehaald.
Ga hem gelijk weg halen.

Het bot geven hoeft niet perse omdat het ook in die mixen zit had ik gelezen.
Ik wil allleen wel een gezonde tussendoortje geven en geen snoepjes.

Dus misschien heeft iemand hier een idee
Door eelke
#2561093
Ja, zeker wel :)

Ik heb een voedseldroger, waarin ik van alles droog. Onze ene hond heeft last van allergieen, en we moesten gaan uitzoeken waar hij wel en niet tegen kon. Hij mocht dus in het begin maar 1 diersoort, en verder niks. Dus inderdaad ook lastig om snacks voor te kopen, dus heb ik dat drogertje aangeschaft. Inmiddels droog ik van alles voor beide honden; konijnenoren, long, pens, andere organen, stukjes spiervlees... erg leuk om te doen!
Dit is het drogertje wat ik heb, niet zo prijzig dus, en heb ik al een jaar plezier van. Ik heb inmiddels van iemand 5 ringen bijgekregen, waardoor ik nu nog meer kan droger per droogbeurt.
http://www.aximax.nl/catalog/bomann-dr435cb-droogautomaat-vlees-fruit-groenten-p-70482562.html

Zo'n mergpijp heeft mijn ene hond zijn hoektand op afgebroken...erg zonde.
Door Tanja
#2561407
Ik heb de site van dat drogertje opgeslagen.
Zal er eens over na denken.

Welke dierlijke botjes kan eventueel wel als snackje voor slapen gaan gebruiken.
Door nienk
#2561446
Tanja schreef: Ik heb de site van dat drogertje opgeslagen.
Zal er eens over na denken.

Welke dierlijke botjes kan eventueel wel als snackje voor slapen gaan gebruiken.
dan zijn dan geen botjes (als in, stukken bot van een dier), maar knaag dingen. (veel mensen noemen dat botjes)

je kan dan denken aan gedroogde pensstaafjes (kwaliteit daar van is heel wisselend, sommige zijn hapslik weg, andere zijn een kwartiertje knagen voor Reus), gedroogde oren (lam/geit/hert/rund/konijn/haas), gedroogde stengels vlees of (bulle)pees, ander gedroogd orgaan, gedroogde huid, etc.

de gemiddelde dierenwinkel heeft (afhankelijk van waar je woont, is mijn ervaring) steeds meer gedroogd spul in het assortiment. let er wel op dat het gedroogd is, en niet gerookt. mochten de dierenwinkels bij jou nou nog een beetje achter lopen met hun assortiment gedroogde spulletjes, dan kan je online ook best veel vinden. bijvoorbeeld bij zooplus(.nl)

voor al die gedroogde dingen geldt dat er nogal een verschil in kwaliteit is, en daarmee hoe veel knaag plezier de hond er aan heeft. ik vertrouw voor Reus op de snackjes en knaagjes van Carnivoer, Carnibest, Ropadog en Bandit.

maaarrrr zelf drogen is ook heel leuk en makkelijk!

oh en als het om de bezigheid en lekker moe worden voor het slapen gaan gaat, heb je al een Kong? lekker kvv er in frutten en iets van een brokje (daarmee bedoel ik een gedroogd snackje, bijvoorbeeld gedroogde long) in het gat duwen als stop.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door