Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Roosj
#2558996
Manon schreef: Hier een snoeischaar die ik een keer bij de aldi heb gekocht; 7 euro en hij knipt alles; hertenribben, lamsribben, geitenribben, (jonge) geitennekken enz.
Ideaal dus!
Ow... dan loop ik even wat bouwmarkten in voor de goedkoopste schaar :)
Door johanna25
#2559059
verschillende wildscharen geprobeerd allemaal drama, gebruik nu een felco snoeischaar, 1 nadeel hij is wat prijzig maar wel een topper.

succes met je zoektocht
Gebruikersavatar
Door koekje
#2559061
Ik heb een redelijk goedkope huismerk snoeischaar voor kinder- en vrouwenhandjes. Een gewone snoeischaar is te groot voor me. Met die zou ik een kwartelkarkasje wel kunnen knippen, maar prettig is anders. Nu moet ik wel zeggen dat ik vooral niet representatief ben qua handkracht en -functie.
Dus ik tjop lekker alles met het hakmes.
Door ChantalKrijn
#2559074
Ik heb een snoeischaar van de Praxis sinds kort (dank dank Martine). Hiervoor gebruikte ik ook een wildschaar maar man, wat werkt een snoeischaar 1000x fijner zeg!!

Je hebt bij Praxis snoeischaren voor mannen- en vrouwenhandjes  :biggrin2:
Ik geloof dat de goedkoopste 7 euro was, dus dat valt zeker te overzien!
Door **Jolanda**
#2559082
Ik zou een kwartelkarkasje met een keukenschaar doorknippen ;) Dat zijn zachte botjes en die kun je daar volgens mij prima mee knippen.
Voor spiervlees en orgaan gebruik ik een kinderschaartje van de hema. Ideaal! Ik gebruik dat schaartje nu al meer dan een jaar en hij doet het nog altijd super....eigenlijk beter dan de keukenschaar want die werd snel bot ::)
#2559095
Ik had ook een wildschaar gekocht.
Lekker koppig want ik had hier overal gelezen dat een snoeischaar prima ging. Maar ik dacht: en wildschaar dient daarvoor en een snoeischaar niet.
Welja, een aantal kg vleesbot verder zit ik hier met een kapotte wildschaar en alsnog een nieuwe snoeischaar die het tot nu toe prima doet. En ik heb er al evenveel mee geknipt als met de wildschaar toen hij de geest gaf.
Het scharnier kwam gewoon steeds los en na een tijdje kreeg je het niet meer terug aangevezen dat hij bleef zitten. De hele draad is eraf gegaan. Hij heeft zelfs niet de kans gekregen bot te worden.
Ik knipte er wel wat harder bot mee dan kwartel.
Konijnkarkas, zalmkarkas en dergelijke.
Snoeischaar doet dat prima en het gaat zelfs veel gemakkelijker dan met de wildschaar. Net die bocht erin en die punt vooraan zijn super bij het verknippen van karkassen. 
En hij is ook eenvoudiger te slijpen met het wetstaal.

Dus ik zou je aanraden gewoon het tuincentrum binnen te stappen. Ga je je niet beklagen. ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#2559120
pearlsofpassion schreef: Ik had ook een wildschaar gekocht.
Lekker koppig want ik had hier overal gelezen dat een snoeischaar prima ging. Maar ik dacht: en wildschaar dient daarvoor en een snoeischaar niet.
Welja, een aantal kg vleesbot verder zit ik hier met een kapotte wildschaar en alsnog een nieuwe snoeischaar die het tot nu toe prima doet. En ik heb er al evenveel mee geknipt als met de wildschaar toen hij de geest gaf.
Het scharnier kwam gewoon steeds los en na een tijdje kreeg je het niet meer terug aangevezen dat hij bleef zitten. De hele draad is eraf gegaan. Hij heeft zelfs niet de kans gekregen bot te worden.
Ik knipte er wel wat harder bot mee dan kwartel.
Konijnkarkas, zalmkarkas en dergelijke.
Snoeischaar doet dat prima en het gaat zelfs veel gemakkelijker dan met de wildschaar. Net die bocht erin en die punt vooraan zijn super bij het verknippen van karkassen. 
En hij is ook eenvoudiger te slijpen met het wetstaal.

Dus ik zou je aanraden gewoon het tuincentrum binnen te stappen. Ga je je niet beklagen. ;)
Ik denk dat een wildschaar bedoeld is om het wild in stukken te knippen nadat het is gebraden. Want dan doet hij het echt heel goed.

Mijn snoeischaar is inmiddels bijna 30 jaar oud en doet het nog steeds goed. Manlief houdt hem in onderhoud door hem af en toe uit elkaar te halen en schoon te maken.
Door Martine-Tom
#2559162
ChantalKrijn schreef: Ik heb een snoeischaar van de Praxis sinds kort (dank dank Martine). Hiervoor gebruikte ik ook een wildschaar maar man, wat werkt een snoeischaar 1000x fijner zeg!!

Je hebt bij Praxis snoeischaren voor mannen- en vrouwenhandjes  :biggrin2:
Ik geloof dat de goedkoopste 7 euro was, dus dat valt zeker te overzien!
Graag gedaan hoor  :biggrin2:
Door Roosj
#2559272
Haha, ik ben overtuigd.. Geen wildschaar!

Ik las dat een hakmes/keukenschaar ook ging, dus ik wacht mijn bestelling af en probeer dat dan eerst.

Penslappen zijn toch ook gewoon met een mes te snijden?
Door smulpaap
#2559470
renate1982 schreef: Ik zat er ook aan te denken om een wildschaar te kopen (mijn snoeischaar is overleden) maar dat word dus gewoon weer een snoeischaar kopen zo te lezen :biggrin2:


Yep , welkom bij de snoeischarenclub  8) Misschien krijgen we groepskorting bij de Praxis  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door