Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door helenavantroje
#2557663
Ik ga binnenkort 2 weken naar Spanje en de honden gaan dan in een pension. Ik vraag me af hoe jullie dat doen? Ik kan natuurlijk alles klaarmaken voor avond en ochtend voor Bowy, maar dat worden enorme pakken en ik weet niet of zij een zoveel ruimte in de vriezer hebben. Hij staat op nierdieet. Heb ergens gelezen dat smuldier zonder granen of rijst is. Die pakjes nemen minder ruimte in denk ik. Ik kan ook alles zelf gaan malen heb ik bedacht, bot ook. Enig advies?
Door nienk
#2557675
helenavantroje schreef: Ik woon op Curacao, dit is niet te krijgen helaas.
ohja.

dan zou ik eerst informeren bij het pension hoe ze zitten met de vriesruimte, en dan zijn voer voor die 2 weken malen. dan weet je zeker dat hij precies krijgt wat hij moet krijgen (van dieet afwijken lijkt me voor een hond die niet helemaal gezond is geen goed idee, zeker niet als de omgeving ook nog eens verandert), zonder dat het erg lastig of eng is voor de verzorgers in het pension.
Door helenavantroje
#2557705
Ja zelf malen is misschien het beste. Probleem is dat ik geen elektrische vleesmolen heb, wel zo'n Kenwood keukenmachine, zou ik die ook kunnen gebruiken voor het bot? Hij krijgt alleen kippenekken en vleugels, kwarteltje af en toe en kalkoennekken.
Door Indigostar
#2558322
Kenwood gaat NIET met bot. Loopt ie vast....

Vacumeren kan je ook doen na het malen, neemt zeker 30% minder ruimte in!
Door Shanti en co
#2558411
Ik zou dan al het botwerk wel platslaan met een hamer ofzo, dan neemt het minder ruimte in en dat is wat veiliger aangezien je er niet zelf bij bent tijdens het eten.

Volgens de site van de producent is smuldier inderdaad graanvrij:
Deze complete maaltijd bestaat uit een basis van vers rundvlees, lever, hart, schapenvet, groenten, zonnebloemolie, vitamines en mineralen. Al onze grondstoffen voor deze complete maaltijd zijn afkomstig van runderen die geschikt zijn voor menselijke consumptie - zonder uitzondering.
Door helenavantroje
#2558792
Ik denk dat ik hem dan eischaalpoeder geef ipv bot, moet toch kunnen voor die paar weken en om daar nu een hele machine voor aan te schaffen? Moet nog even zoeken naar de hoeveelheid per lichaamsgewicht of hoest iemand dat zo op?
Kan geen kwaad toch bij nierdieet?
Door Shanti en co
#2559230
Bij eierschaalpoeder moet je een teelepel per 500g vlees geven.
Hoe het met een nierdieet zit weet ik niet.
Door Anne in Zweden
#2559404
Kun je geen vrieskastje achtstehands op de kop tikken en vragen of je dat ergens mag neerzetten in het pension voor de duur van je afwezigheid? Als ze zelf geen vriesruimte hebben?
Door helenavantroje
#2560890
Ja ze hebben wel vriesruimte, maar hij eet bijna een kilo per dag, dus ca 14 kilo moeten ze erbij zien te krijgen, dat is best veel. Als ik dat bot achterwege laat scheelt dat weer een paar kilo. Hoe doen jullie dat toch, ben reuze nieuwsgierig?
Door helenavantroje
#2560892
Ja ze hebben wel vriesruimte, maar hij eet bijna een kilo per dag, dus ca 14 kilo moeten ze erbij zien te krijgen, dat is best veel. Als ik dat bot achterwege laat scheelt dat weer een paar kilo. Hoe doen jullie dat toch, ben reuze nieuwsgierig?
Door Anne in Zweden
#2561482
Ik zou dan denk ik ook het vleesbot gemalen meegeven, dat neemt minder plaats in. Bovendien heb je dan niet het gevaar dat er iets misgaat met bot eten in jouw afwezigheid. Voor veertien dagen is het niet zo'n ramp, als hij normaal zijn botwerk barft.

Heb je zelf niet een schattig vrieskastje dat je tijdelijk in het pension kunt onderbrengen? Daar past dan makkelijk 14 kilo in. Al zou ik er geloof ik de voorkeur aan geven de boel platgeslagen of gemalen te geven, omdat niemand hem in de gaten houdt terwijl hij eet.

Zelf heb ik dit probleem nooit; wij reizen altijd met de honden in een camper, en die heeft een vriesvak. :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door