Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door De Geijsjes
#2538593
chess schreef: Maar in principe is het niet echt nodig om iets bij te geven qua olie? 
Volgens mij is het zo dat als je 1x per week vette vis voert je niet bij hoeft te suppleren qua olie.
Maar ik heb 1 hondje met arthrose en die geef ik dus olie in supplementen erbij, los van 1x vette vis per week  ;)
Door BAC
#2538657
De Geijsjes schreef: Volgens mij is het zo dat als je 1x per week vette vis voert je niet bij hoeft te suppleren qua olie.
Maar ik heb 1 hondje met arthrose en die geef ik dus olie in supplementen erbij, los van 1x vette vis per week  ;)
je zit met vervuiling, en hoevaak staat een bevroren product onderhevig aan ontdooien (Als ik soms zie wat voor afstanden sommige vleesjes hier op barfplaats moeten afleggen :-\)
Dan gaat de Omgea 3 keihard achteruit, dat werkt alleen als het kakelvers is namelijk.

Mankeerd je hond niets, lekker zo laten en af en toe omega 3 bijgeven dmv een gezuiverde visolie, mankeren ze wat Doils
Door BAC
#2538949
pike schreef: Omega 3 zit amper in de voeding,  tenzij je hoofdzakelijk wild voert.
Ligt eraan, waar deze dieren geleefd hebben en hoe ze bewaard zijn en behandeld.
Gebruikersavatar
Door pike
#2539303
Bij dit merk wordt niets vermeld over de zuiverheid en of er gecontroleerd wordt op giftige stoffen.
Door TijgerPuck
#2539519
Mij is verteld dat er 150g vis nodig is voor genoeg epa en dha per dag. Daarom geef ik ze standaard Omega 3. Meestal Doils maar als ik niet bij de dierenarts ben de Omega 3.
Deze zijn zuiver en sterk. andere is vaak van kweekzalmen. Dat heb ik eens in een onderzoek gelezen. Ze moeten zo ie zo in een lichtdichte verpakking zitten, anders kan het niet goed zijn geloof ik...

Oh en als ze vis krijgen met eten dan geef ik geen olie.
Gebruikersavatar
Door pike
#2539638
We hebben het dan ook over visolie, niet over zalmolie.

Glucosamine.com meldt het volgende over hun visolie:

"De vis waaruit de visolie is gewonnen betreft voornamelijk ansjovis. Deze wordt gevangen in de Stille Oceaan voor de kust van Zuid-Amerika. De Stille Oceaan is in vergelijking met andere zeeën niet erg vervuild. Hierdoor is ook de visolie schoon. De binnengekomen visolie wordt geconcentreerd en gezuiverd waarna het eindproduct Marinol™ C-38 wordt gecontroleerd. Het uiteindelijke resultaat is een visolie met het laagst mogelijke niveau aan vervuilende stoffen.

Glucosamine.com laat zelf de visolie nog eens controleren door een onafhankelijk laboratorium (KBBL) op de aanwezigheid van zware metalen en andere schadelijke stoffen als dioxines. Die concentraties blijken zo laag te zijn dat ze óf niet detecteerbaar zijn óf zeer ver onder de toegestane limiet zitten.

Als het op zuiverheid aankomt, dan vormt de visolie van Glucosamine.com een veilig alternatief voor vis
. Zo bevat bijvoorbeeld zalm relatief veel dioxines. Het gehalte is in sommige gevallen zelfs zo hoog dat enkele porties al de maandelijkse inname-limiet van dioxine bevatten! Ter vergelijking: u zou van onze visolie elke dag enkele duizenden capsules moeten nemen voordat u aan de inname-limiet van dioxines komt."

De verpakking moet zonlicht buitensluiten. Visolie die "los" in een fles zit oxydeert snel doordat telkens als je het flesje open maakt er lucht bijkomt. Capsules hebben dit nadeel niet. En koel bewaren.
Op een dag dat je vis geeft hoef je inderdaad geen olie te geven.
Door chess
#2539828
pike schreef: Op een dag dat je vis geeft hoef je inderdaad geen olie te geven.
Bedoel je dan vis als volwaardige maaltijd zoals bvb een zalmkop?  Of volstaat een extra sardien/etc. enkele keren per week?
Laatst gewijzigd door chess op do 13 dec 2012, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#2539947
Ik ga zelf uit van vis als volwaardige maaltijd. Ik geef maar 1x per week vis, voor de rest supplementeer ik. Als je vaker vis voert kan dat natuurlijk visolie vervangen, maar ik ben er niet zo'n voorstander van aangezien je niet weet hoe groot de verontreiniging van de vis is.
Bovendien bevatten diverse vissoorten waaronder haring, ansjovis en sardines thiaminase wat vit B1 (thiamine) afbreekt. Omdat onschadelijk te maken moet je de vis verwarmen (80 of 90 graden dat weet ik niet meer precies).
Duc krijgt dagelijks (behalve op "visdag"), de andere twee 3 of 4 dagen van de week visolie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door