Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door WillyP
#2537753
Als alles per kg verpakt is dan haal ik die kg uit de vriezer, laat ik ontdooien in de koelkast, haal eraf wat ik nodig heb en verdeel de rest in de porties die ik volgende keer nodig heb en leg het weer terug in de vriezer als het teveel is voor de dag erna.

Zo heb ik niet in één keer heel veel werk, maar een klein beetje werk per keer.
Gelukkig heb ik bijna altijd alles vers en verpak ik het spiervlees en orgaanvlees in bakjes die ongeveer de dagelijkse porties zijn. Het vleesbot verpak ik per stuk of in de grote die ik ongeveer nodig heb.

Als ik wat over hou dan is dat voor de volgende dag en vul ik het aan met iets anders uit de vriezer. Zo heb ik eigenlijk nooit langer dan twee dagen iets in de koelkast.
Door digijaro
#2548757
Vrijdag eind van de middag onze 1e bestelling van Degomeat gekregen. Gisteravond hebben mijn vriend en ik van orgaanvlees porties gemaakt. Ging om porties voor 3 dagen voor 1 week, we zijn er wel 4 uur mee bezig geweest.
Als dat zo blijft, dan gaan we weer terug naar de kvv... :-\
Door Martine-Tom
#2548792
Dat word beter hoor  ;D
In den beginne was ik ook uren bezig en nu gaat het als vanzelf, het word een soort routine, "just hang in there"  ;)
Door jasmijn
#2548831
Ja het word beter  en sneller  ;) eergisteren binnen een uur iets van 14 kilo orgaan vlees in dag porties verpakt voor 3 maanden, en dat is dus voor 4 dieren die allemaal een anderen gewicht moeten hebben  :biggrin2:

Ik heb het heel licht ontdooit en toen gewoon met een groot mes in stukken gehakt, werkt met lever en nier veel makkelijker dan als je het ontdooit want dan glibertje je mes alle kanten op en loop je kans op extra vleesbot tussen je organen  ::) :biggrin2:
Door smulpaap
#2548890
Ooh zo herkenbaar  :biggrin2: Ik heb er wel van gedroomd in het begin . Maar je vind er vanzelf je weg wel in hoor
Ik verpak orgaan ook altijd gelijk . Ik heb er hier drie , 1 kleintje en 2 middelgrote honden . Ik weet de gewichten/percentages van hetgeen ze nodig hebben en verpak dat in 1 zak
Dat vind ik weer veel sneller werken dan voor elk een portie maken en in een aparte zak verpakken . Ik zou voor de kleine dan bv porties a 30 gram nier moeten verpakken
Door skylge
#2582350
Misschien doe ik het wel veel te simpel, maar onze Belgische herder ziet er goed uit en heeft geen problemen....
Ik verpak de porties per kg.
Dag 1 krijgt ze bijv. 1 kg kip, de volgende dag 1kg pens, dan weer een kg rundvlees, enz, enz.
Wel probeer ik haar de juiste hoeveelheden vlees, bot en orgaan te geven, maar verpak dit niet per porties per dag.
Door Larshann
#2582498
Ik ben er toch ook een uur of 3 mee bezig..30kg vleesbot, 15 kg spiervlees en 8 kg orgaan, dit is voor 6 weken eten voor 5 honden (ons oudje krijgt altijd kvv, de anderen ook in het weekend, ik doe maar 5 barfdagen per week)
Ik maak grote zakken voor elke dag, waar ik het vleesbot, spiervlees en orgaan in doe voor 5 honden samen. zo maak ik 6 zakken voor maandag, 6 voor dinsdag, enz..genoeg voor 6 weken.
ik verdeel het op het oog tussen de honden op het moment dat ik het in hun bakjes doe
Door Celicaatje
#2583223
Het is idd nogal wat werk is me ook opgevallen. Op zich te doen maar het kost gewoon wel wat tijd als je een poosje vooruit wilt...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door