Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door baco
#2508310
Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje een rottweiler genaamd Baco in huis en het gaat heel goed.
Hij is meteen van het begin dat ik hem had aan de barf.
Nu heb ik een pomchi (kruising pomeriaan/ chihuahua ) als gezelschap voor Baco dat ie niet alleen is als ik weg ben.
De nieuwe jongen heet Boy en het gaat heel leuk samen.
Boy is 8 weken en ik wil met hem ook barfen.
Nu is mijn vraag zijn er hier mensen die ook met een pomchi of gelijk aan barfen?
En zo ja hoe en wat en hoevaak ??
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2508391
Hallo,
Wat goed dat je met je nieuwe pup ook wilt gaan barfen. Ik heb net even gegoogeld op de naam Pomchi en wat een leuke kruisinkjes zijn dat.
Ik denk niet dat het barfen met een Pomchi heel anders is behalve de groote van de porties natuurlijk en dat je voorlopig alleen de zachtere vleesbotten (zoals nekken en karkassen van kleinere dieren) kan geven. Voor de zekerheid kan je de eerste keren de vleesbotten met een hamer bewerken.

Ik heb een pup van 3,5 maand oud en ze weegt 3,5 kilo en geeft haar 250 gram per dag verdeeld over 4 a 5 maaltijden.
Je kan de rekenhulp gebruiken om uit te vinden hoeveel jou pup ongeveer nodig heeft http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... -rekenhulp. Je kijkt dan hoeveel een pomeriaan nodig heeft en dan hoeveel een chihuahua nodig heeft en dan neem je het gemiddelde daarvan.
Dit kan trouwens wel afwijken omdat de hoeveelheid die ze nodig hebben verschild per pup.

Ik heb gisteravond (nou ja vannacht) Jane der menu op BP gezet en Lizzy heeft hem goedgekeurd, misschien heb je er iets aan.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 423.0.html

Erg leuk ook dat het zo goed klikt met je rotweiler. Hier is het ook echt genieten als mijn mini en maxi samen spelen. Het is geweldig om te zien hoe voorzichtig Jack is met zijn kleine vriendinnetje en hoe blij hij met haar is. Veel plezier met je nieuwe pup.
Door nienk
#2508820
hoi! wat goed dat je met je pup ook gaat barfen!

wat Lucie110 zegt klopt, barfen met zo'n ukje kan en is eigenlijk niet wezenlijk anders als met een grote hond, behalve dat de porties (veel) kleiner zijn en je zachter bot voert.

voor wat meer info over hoe je het het handigst aan kan pakken en welke producten handig zijn kun je ook even in de katten-hoek kijken!

succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door