Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2535410
Mijn honden vasten regelmatig. Soms 1 dag in de week, soms wat vaker.
Waarom? Omdat ik stomweg vergeet vlees uit te leggen. De ene keer kom ik daar optijd achter (smorgens) de andere keer wat later (begin van de avond) en soms gewoon te laat. Als ik wat later ben gooi ik het vlees in warm water en blijf dan langer op zodat ze alsnog kunnen eten. Als het echt te laat word dan moeten ze maar een dag vasten.
Ik verander dan ook niks, ga dan een dag later verder met mijn 'menu' als waar ik gebleven was. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ze alle 2 best wat slanker mogen zijn ;)
Door ~anna~
#2536061
Wat ik begrepen heb van maagkanteling is dat het meestal voorkomt op een lege maag.
Dus juist niet altijd op een volle maag zoals we altijd dachten. Voor mij een reden om de
honden wel een beetje onregelmatig te voeren, maar ze niet heel lang met een lege maag
te laten lopen. Huishonden laten vasten of hun voedsel vergeten uit de vriezer te halen..
Vergeten we onze eigen eten ook.. waarom van onze honden dan wel.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op zo 09 dec 2012, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
#2536398
~anna~ schreef: Wat ik begrepen heb van maagkanteling is dat het meestal voorkomt op een lege maag.
Dus juist niet altijd op een volle maag zoals we altijd dachten. Voor mij een reden om de
honden wel een beetje onregelmatig te voeren, maar ze niet heel lang met een lege maag
te laten lopen. Huishonden laten vasten of hun voedsel vergeten uit de vriezer te halen..
Vergeten we onze eigen eten ook.. waarom van onze honden dan wel.
Nou....ik vergeet ook regelmatig eten voor ons zelf uit de vriezer te halen ::)
Het is zelfs een poos zo geweest dat ik wel eten voor de honden uit de vriezer haalde, maar er gewoon niet bij nadacht om uit de vriezer die er naast staat, eten voor ons zelf er uit te halen.

Over maagkantelingen is zo weinig bekend. Volle maag, lege maag, te veel water, erg koud water, rollen over de rug, erflijkheid...er word van alles genoemd als oorzaak, maar niemand kan precies zeggen wat écht de oorzaak is.
Door Enelya
#2638063
Onregelatig voeren doe ik wel en vasten wil ik ook gaan doen. Zou het belangrijk zijn dit ook onregelmatig te doen? Ik vind het voor mezelf nl wel handig een structuur in de week te hebben
Door Martine-Tom
#2638067
Wat jij wil  :)
Sommigen doen het op dagen dat er hard getraind word, anderen een vaste dag, en weer anderen vasten af en toe omdat ze domweg eten uit de vriezer vergeten te halen  :biggrin2:
Als jij het structureel wil doen en op een vaste dag is dat prima hoor.
Door sella
#2638189
Buffel heeft ooit een hele grote gans gekregen, die wel een kg of 5 woog. Wij dachten laat hem maar zijn gang gaan, hij stopt wel als hij vol zit.
Hij heeft bijna de hele gans opgegeten, was tonnetje rond, hij heeft 4 dagen niet gegeten en zijn poep was een stuk minder dan dat hij iedere dag eet.
Ook was hij niet meet zo gefixeerd op eten. Hij had heel erge honger dat hij bij ons kwam.
Ik merk dat het vol laten eten en dan een paar dagen niet eten een gunstig effect heeft op zijn onrust.
Ik heb toen hij heel erg ziek was en zijn spijsvertering helemaal niet meer functioneerde hem 6 keer per dag een eetlepel gemalen snot, hij was strond vervelend liep maar naar de keuken.
Hij is lang bezig geweest weer meer te kunnen verteren en ook bot verteren. Hij heeft een poos op 2 keer daags nog gestaan. Nu eet hij weer 1 keer per dag,
Ik denk dat hij van de zomer weer wat meer kan eten en dan rustig uitbuiken.
De pup laat ik in principe nog niet vasten, maar ben niet van de leg als hij een maaltijd laat staan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door