Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door saskia37
#2504956
miik schreef: Oke ik heb vandaag de VSE gebeld om te vragen wat daar de eenden kosten.
En dat is helemaal niet verkeerd. (voordeel: altijd leverbaar !)
De hele eenden kosten 3,10 euro incl BTW. Er zitten er 6 in 1 doos. Dus je moet er 6 tegelijk kopen.
Die 6 hebben allemaal hetzelfde gewicht. Maar je kan zelf bepalen hoe zwaar je ze wilt.
Kiezen tussen 1,5 kilot tot 2,8 kilo per stuk.
Dat klinkt niet verkeerd :)
Door ulla
#2505025
jalukrifa schreef: en kost 1,5 kg dan evenveel als 2,8?
Nee, de prijs is per kilo, maar dan nog zeker niet duur. ;)
Door miik
#2505040
miik schreef: De hele eenden kosten 3,10 euro incl BTW.
Mijn fout, sorry... de prijs is 3,10 euro PER KILO !!!

Dus de grotere eenden zijn duurder dan de kleintjes van 1,5 kilo.
Door wijkje
#2505107
Ik heb vandaag ook maar paar eendjes gehaald bij Lidl..Er waren er in ieder geval voldoende..Ik ga zelf maar eens kijken of ik hetzelf ook lust..
Heb het ooit wel eens in restaurant gegetegen maar dat vond ik  :yucky:  En anders heeft beestenboel mazzel.
Gebruikersavatar
Door pike
#2505202
~anna~ schreef: Plofeend van de Lidl  :-[
http://www.piepvandaag.nl/plofeend/
Hier staat nergens iets over Lidl. de Lidl-eenden komen uit Frankrijk. Hoe de Lidl-eenden daar gehouden worden weet ik niet, wel dat in Frankrijk veel eendenhouderijen zijn met een uitloop naar buiten.
Door Annemarie Rijnveld
#2505242
Ah jakkes, ik moet wel zeggen dat er een groot verschil is tussen eend die ik bij de supermarkt koop en de eend van de slager. Het bot van de slagerseend (locale produktie) is duidelijk harder, net zoals bij de kip en de parelhoen van de slager.
Dat het dan weer om massaproduktie zou kunnen gaan, verbaast mij dan eigenlijk niet.
Gebruikersavatar
Door rupa
#2505317
Annemarie Rijnveld schreef: Ah jakkes, ik moet wel zeggen dat er een groot verschil is tussen eend die ik bij de supermarkt koop en de eend van de slager. Het bot van de slagerseend (locale produktie) is duidelijk harder, net zoals bij de kip en de parelhoen van de slager.
Dat het dan weer om massaproduktie zou kunnen gaan, verbaast mij dan eigenlijk niet.
bij een ouder beest zijn de botten altijd harder dan van een jong beest. het vlees van een jong beest is ook malser dan van een ouder beest.

ooit eens duif gehaald bij een polier vandaan voor mij zelf. de laatste duif die ik at was een oud beestje en niet te pruimen. sinds dien nooit meer bij de polier geweest en nooit meer duif gegeten.

gr.®upa.
Door Teckel_Frannie
#2505611
Die kwartels zien er idd netjes uit, maar ze zijn net zo duur als bij IC in Rdam, dus ik heb ze maar laten liggen. De eend was helaas al uitverkocht bij de Lidl hier.
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2507910
Vandaag heb ik ook zo'n eend gekocht en voor Jane een doosje met 4 kwartels.
Het is een flinke eend van 3,2 kilo en ziet er heel goed uit
Door smulpaap
#2514481
Zij er al mensen die de eend inmiddels gevoert hebben ? En wat vonden jullie ervan ?

Ik heb de eenden gevoert , Noa de oudste (11) had er moeite mee (maar dat dacht ik eigenlijk al ) Dus zij krijgt deze eend niet meer
De andere twee vonden het zalig  :D
Tijdens het verdelen/knippen viel het mij wel op dat het vleesbot harder is , maar de snoeischaar kwam er bij mij wel doorheen
Ik hoorde ook dat het harder was toen de honden het aten . Het spiervlees vond ik er best goed uitzien , roder dan de andere tamme eend die ik weleens heb
Ik vind deze eenden ook ietwat minder vet , normaler vet . De ontlasting van de honden was ook prima

De kwartels zijn ook gevoert , en dat gaat prima met Noa . Maar Noa eet al vaak kwartelkarkasjes ook .
Gebruikersavatar
Door winni
#2514915
Ík vond het er heel goed uitzien. Kon er met een steakmes en schaar goed doorheen komen.
Ziva vond het 'iets' minder.... Ik heb het na 1 minuut weggehaald en 's middags na het wandelen weer voorgeschoteld. Het laatste stukje ging
'gedraaid' door d'r strot, geloof ik.....
Normaal gesproken vindt ze eend super. Maar misschien was ze niet helemaal lekker. Volgende week weer eens zien.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2515016
Duke heeft gister de twee drumsticks ervan gehad. Ik vond de eend er erg netjes uitzien. Heb een klein stukje vet weggegooid maar verder vond ik m mooi mager. Duke vond het heerlijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door