Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Zwerver
#2488654
Nou van de week de vriezer laten komen, de eerste lading vlees is er dus het feest kon beginnen. En een feest is het, alles gaat er zonder moeite in en de katten jatten de kippenekken onder m'n handen vandaan :biggrin2: Alleen Pluis heeft moeite, ze is een veel te ver doorgefokte pers waarbij de neus zo ongeveer naar binnen zit en ze heeft dus ook een heel smal en raar gevormd bekkie. Stukjes vlees krijgt ze echt niet weg, maar gemalen vindt ze het heerlijk, dus dan doen we het wel zo. Onze kitten eet eerst heel snel zijn eigen kippenek (gekraakt en geplet) dan gaat hij de andere bakken langs, inclusief die van de honden. Die zitten gelukkig in de bench want ze stellen zijn bezoekjes niet erg op prijs. ;)
De oude hondjes eten de kippenekken ook, ik knip ze in met de snoeischaar en dan gaat het prima. Eendenkeen eten ze ook (ingeknipt en iets geplet) maar de oudste moest daar nog wel wat botjes van terug spugen. De 3 groten kraken alles keurig, kippenekken, eendenekken en vanmorgen zelfs een kipkarkas. De ontlasting is nog wat aan de harde kant, beetje poederig, dus vanmorgen maar wat pens erbij gegaan. Vanmiddag gaan we een nieuwe lading vlees ophalen en daar zit nog wat meer spiervlees bij, dus dan kunnen we de bot spierverhouding wat aanpassen.
Tot nu toe ben ik dik tevreden en de beestenboel is helemaal gelukkig ;D :)
het is wel even wat werk om alles in te knippen en te pletten, zeker met al die ongeduldige beesten om je hen, maar ze genieten er enorm van. En als ze beseffen dat dit blijvend is worden ze er (hopelijk) wel iets rustiger van.
Door Anne in Zweden
#2488656
Klinkt goed joh! Fijn dat ook alle katten het zo lekker vinden - dat is niet vanzelfsprekend, dat katten zich op rauw vlees storten.

Ik denk dat ze zeker wel rustiger zullen worden na een tijdje, maar verwacht niet dat ze ooit bedaard de krant zullen zitten lezen totdat jij klaar bent met het vullen van de bakken. Daarvoor is het gewoon te lekker! Ik heb de mijne geleerd dat ze eerst moeten zitten en mij even aankijken nadat ik de bak voor hun neus heb neergezet, gewoon om te voorkomen dat de inhoud van de bak op de grond belandt doordat ze er omheen staan te dansen en ertegenaan stoten terwijl ik nog bezig ben het eten op de grond te zetten. Ze houden zich braaf aan die regel, maar het kost duidelijk moeite! ;D
Door Zwerver
#2488673
Ja dat netjes zitten kennen ze hier ook wel hoor. Ik heb in de keuken een extra tafel neer gezet omdat ik natuurlijk 11 bakjes met vlees te vullen heb. 4 van de 6 honden hebben een bench en gaan daar voor mijn rust ook in, 11 beesten in de gaten houden terwijl je vlees snijdt is op z'n zachtst gezegd niet echt ideaal. De katten springen gewoon bij op tafel en jatten het vlees uit de bakjes, waarop Zwerver weer boos reageert want dat is nogal een control freak. Ach, ze zullen er wel aan wennen, vanmorgen heb ik Zwerver met karkas en pens buiten gezet, dat was wel heerlijk rustig ::)
En die katten hier.........we hebben er eentje die vangt muizen, merels en ik heb zelfs al 2 keer de vleugels van een vleermuis in de tuin gevonden. :o Hoe hij die ooit gevangen heeft weet ik niet, heb ook 3 keer gekeken, maar waren echt vleermuisvleugels ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door