Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door westie
#302856
Zit nu al een maand op bibi en het gaat nu goed :). Dus ik wil nu gaan barfen. Heb veel gelezen (ook in de bieb), maar vind het zelf samenstellen nog moeilijk (ondanks de diverse menu's die op de site staan). vooral i.v.m. verkrijgbaaarheid van ingredienten. Ik dacht te beginnen met af en toe een kippennek. Ja, mijn slager kon het bestellen (16 kg. !!), en dat om uit te proberen ::). Lamsribben zijn makkelijker aan te komen, maar werden afgeraden om mee te beginnen. Weet iemand waar ik in de buurt wel kippennekken kan krijgen of een advies waarmee ik dan als beste kan beginnen? ???
groetjes Rebecca
Door Audrina
#302858
Misschien dat Gotan een adresje weet? Doe komt ook uit N-H en volgens mij nog redelijk bij jou uit de buurt ook.
Door Lizzy
#302994
Is er geen Islamitische slager bij jou in de buurt? Daar kun je kippennekken vaak gewoon per kilo kopen. En anders kun je kippenvleugeltjes nemen (poelier, supermarkt) en de botjes van de vleugeltjes goed pletten met een hamertje en/of bijltje.
Door westie
#303659
Ja er zit een islamitische slager. Zijn mond viel open bij de vraag naar kippennekken. Deze had hij niet.
Als ik binnenkort niets gevonden heb, ga ik kippenvleugels meppen. ;D Niet aangedacht dat dat ook kon. Was zo druk met kippennekken zoeken.
Bedankt voor de reacties.
Door westie
#304078
Bedankt voor het adres, ga zo meteen bellen. :-* Ja het was die in het dorp. Ik blijf gewoon BIBI geven hoor, maar vindt het leuk om parttime te gaan Barfen (weekend). Begon met kippenlever en hart, maar die moet ze niet. Dus ik hoop dat ze niet iets tegen kippenvlees heeft, want dan worden die kippennekken ook niets. Nu moet ik zeggen dat BIBI natuurmix en lams vind ze lekkerder dan BIBI kip, maar mijn snijafval van kip eet ze wel graag op. :)
Door westie
#304126
net gebld slagr was er zelf niet en de man kan mij aan het eind van de middag meer vertellen. Hoop wel dat de minimum afname niet meteen enorm zal zijn, mocht ze het inderdaad niet eten. Zal jij dan wel blij mee zijn ;)
Had eigenlijk begrepen (uit barfplaatsgesprekken) dat jij geen gevogelte gaf ivm jacht. ??? Overigens eet ze van rauw ei alleen het eigeel en het wit met schil laat ze liggen. Zou dit wennen zijn of heb je gewoon van die honden?
Door westie
#304137
Tja, ik heb steeds een heel ei gegeven. Die ze overigens tot nu toe nog steeds niet zelf kapot heeft gemaakt. Ik geef het ei buiten (i.v.m. kinderen en besmetting). Misschien toch even klutsen en buiten in haar bak geven.
:-[ verkeerd begrepen sorry. Maar als ze ze straks echt niet eet dan krijg jij de kippennekken in ruil voor advies waar ik dan mee moet beginnen. (als ze kippennnekken niet eet zal ze ook geen platgeslagen velugels eten toch?) Heb je mijn vraag over vleesafval gelzezen?
Laatst gewijzigd door westie op do 14 apr 2005, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door westie
#306344
Bedankt voor het adres in heemstede, kan morgen kippennekken ophalen. Meteen proberen. groetjes Rebecca
Door Ike
#307605
in hoofddorp kan je op vrijdag op de markt in het dorp bij de grote poeliers kraam kippennekken kopen, ik heb gehoord voor 1.25 euro per kilo, ga het van de week zelf ook halen, wat kosten ze in heemstede?
Door Ike
#307940
Ja, wij wonen in Hoofddorp, de poelier staat een beetje aan het eind (of aan het begin natuurlijk, net vanaf waar je het bekijkt), het is een grote drukke kraam, vlakbij een grote viskraam/ eierenboer en ook vlak bij de dierenkraam, hoop dat je hier uit wijs kunt worden. gr Els
Gebruikersavatar
Door sylvia
#308014
Lupa schreef: over het ei, wat gek, en als je het wit en geel even kluts?
ik geef geen wild, dus geen fazanten konijnen duiven enz enz , kip hoeftze nooit te apporteren :D

oeps
Waarom geef je dat niet Do? Volgens dat principe zou een werkende schapendrijver ook geen lamsvlees mogen eten.
Door westie
#308115
Dat scheelt een hoop. Ik heb net 1kg kippennekken in heemstede gehaald: euro 3.50! >:( veel te veel dus. Maar goed ga volgende keer ook meteen op de markt kijken. Bedankt voor dit goedkopere adres! :)
Door Ike
#308116
:P Waar halen jullie de botten vandaan? of krijgen jullie honden dat (nog) niet?
Wat ik me ook af vraag is wat kan ik ike het beste tussendoor geven (ipv de hondenkoeken die hij vroeger kreeg (klinkt dat lang geleden he?) ???
Laatst gewijzigd door Ike op wo 20 apr 2005, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ike
#308130
een vriendin van mij was vorige week op de markt in hoofddorp en heeft ze volgens mij echt voor 1.25 euro gezien dus dat is inderdaad nogal een verschil, ga morgen zelf halen op de markt. :P, bedankt voor het bottenadvis, is het redelijk van prijs? gr. els
Laatst gewijzigd door Ike op wo 20 apr 2005, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door westie
#308133
Ik ben zelf maar net begonnen, dus kan je niet adviseren met verkoopplek.(ben schijnbaar kwa prijs van kippennekken al flink de mist ingegaan :-[). Weet wel dat de meeste opvolgende botten (dus na kippennekken) te verkrijgen zijn bij de islamitische slager (ook die in het dorp). Mijn hond begint nog maar net met de kippennekken, die ze wel lust! Adviezen die ik heb gekregen voor tussendoor is worst, kaas, komkommer ed. Gebruik zelf nu het liefst alleen pensstaafjes die ik in stukken geknipt voor de training. Verder geef ik "niet toegestane"lekkers lams/rijststaafjes, omdat mijn hond van kaas en worst snel gaat spugen. Succes, laat me het even weten als je weer van die leuke goedkope adressen hebt gevonden. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door