Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sandraa
#301959
hoi ik heb alles is goed door gelezen en voor iemand die opgegroeid is met het verhaal geef nooit botten aan je hond(speciaal kippebotten) moet ik zeggen dat ik het wel een beetje eng vind. Kan ik niet in ieder geval in het begin gewoon vlees vis en groenten doen met een voedingssuplement voor calcium?

sandra
Door the dude
#301977
Ja het KAN natuurlijk wel. Maar of het goed is is een tweede.

We hadden bijna allemaal deze vooroordelen over barfen, maar hebben het toch gebprobeert.

Ik heb nog niemand gehoord die een keer een kippenekje/vleugeltje heeft gegeven en het daarna nooit meer heeft gedaan.

Koop gewoon een paar kippenekjes/kippevleugels en geef je hond de kans, hij/zij zal het waarschijnlijk heeeeeeeeerlijk vinden en jou een superbaas vinden omdat je hem/haar zulk lekkers geeft !
Door Lizzy
#302012
Je kunt ook beginnen de botten eens te malen. Om eens langzaam aan het idee te wennen.

En als je toch botten wilt gaan geven: ik zou zelf wel met kippennekken beginnen. En deze de eerste keer even 'plat' slaan. Daarna pas vleugels, en ook deze inknippen/pletten.

Maar goed, ja, je kunt ook zelf samenstellen met vlees en een calciumsupplement. Maar net als Lupa vind ik dat ook veel enger als het geven van botten. Botten bevatten namelijk een natuurlijk calcium en een teveel kan de hond altijd uitscheiden (hetgeen niet lukt met onnatuurlijke supplementen). Naarnaast bevat botten nog veel meer wat van essentieel belang is. Namelijk vetzuren en nog vitamines en mineralen. Dus nee, helemaal optimaal zonder botten krijg je het (in mijn ogen) nooit.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 11 apr 2005, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#302029
Hoi Sandra, lees ook eens het bottendocument in de bibliotheek. http://www.barfplaats.nl/forum/viewforum.php?f=1 daar staat een document over botten.
Botten nooit koken en altijd rauw geven. !De gevaarlijke kippenbotjes waren altijd gekookt of gebraden vandaar ;)
Laatst gewijzigd door Truus op ma 11 apr 2005, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#302043
Hoi Sandra, ook ik ben opgegroeid met het "botten is slecht" verhaal. Maar sinds ik Joep heb (en barfplaats ken) weet ik wel beter. Om heel eerlijk te zijn vind ik botten geven het gaafste dat er is. Als ik Joep dat zie eten, zie ik zelf dat mijn teckel ooit wolf is geweest. Echt, zet je angst overboord! Je doet je hond er zo'n plezier mee. Hij eet dan tenslotte waar hij voor geboren is!
Door pippie
#302833
Ook ik was bekend met het geef vooral nooit geen botten en al helemaal geen kippebotten. Sinds mijn honden barfen zijn mijn twee chronische diarree klanten er helemaal van af, keurige ontlasting. Alles eet met smaak en plezier, enige nadeeltje, als het staat te ontdooien wil een van mijn honden alvast proberen een voorproefje te nemen ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door