Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Eira
#2479053
Ik haal iedere ochtend rond 9:00 uur de maaltijd voor de volgende dag uit de vriezer en stop die in de koelkast. De maaltijd van de huidige dag gaat op dat moment uit de koelkast en staat dan tot een uur of 22:00 in een afgesloten bak in de keuken.
Door miruske
#2479067
Ik leg de barf onderdelen ook savonds uit de vriezer in de etensbak met deksel op het aanrecht. In de zomer doe ik het in de koelkast. Ook ik denk dat honden dat best kunnen hebben hoor. Zeker de honden met een al wat zure maag. Elke keer kotsen lijkt mij ook niks
Door Anne in Zweden
#2479116
Monique77 schreef: Een hondenmaag kan wel wat hebben hoor, en buiten dat... Ken zat honden die hun eten verstoppen (begraven) en later opeten... Doen ze het prima op  ;)
Ik denk dat ik het meer een smerig idee vind voor mezelf - dat de bacteriën me tegemoet vliegen op het moment dat ik de bewaarbakken opendoe wanneer ik ga voeren... :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door winni
#2479229
Anne in Duitsland schreef: Ik denk dat ik het meer een smerig idee vind voor mezelf - dat de bacteriën me tegemoet vliegen op het moment dat ik de bewaarbakken opendoe wanneer ik ga voeren... :biggrin2:
Inderdaad, dat vind ik ook. Ik voer vanuit de vriezer-koelkast maar ik gooi kokend water met antibacteriele zeep door de bak als ze klaar is.
Door Cupcake
#2479597
Als het voor de hond geen probleem is, ga ik toch voor langere tijd uit de koelkast. Het lijkt me makkelijker elke dag op dezelfde tijd te voeren. Vandaag 2 uur hoopvol voor het aanrecht gelegen......das toch wel een beetje sneu :-[
Gebruikersavatar
Door pike
#2480008
Ik haal ook het eten voor de volgende dag 's avonds uit de vriezer en laat het in een afgesloten bak op het aanrecht ontdooien. En dan vliegen de bacterieën echt niet om je oren hoor als je de deksel eraf haalt. Sterker nog, soms zit er tot mijn ergernis nog ijs in. Dat overkomt me als ik het vergeet en er pas uithaal als ik naar bed ga.
Door Anne in Zweden
#2480016
pike schreef: Ik haal ook het eten voor de volgende dag 's avonds uit de vriezer en laat het in een afgesloten bak op het aanrecht ontdooien. En dan vliegen de bacterieën echt niet om je oren hoor als je de deksel eraf haalt. Sterker nog, soms zit er tot mijn ergernis nog ijs in. Dat overkomt me als ik het vergeet en er pas uithaal als ik naar bed ga.
Nee, als het uit de vriezer komt niet nee. Zo doe ik het ook: 's avonds uit de vriezer halen voor twee dagen, dan de volgende dag 's avonds voor twee dagen portioneren. De eerste portie krijgen ze meteen die avond, de portie voor de tweede dag gaat de koelkast in voor de volgende dag. Maar die tweede portie - die dus al ontdooid is - haal ik  niet 's ochtends al uit de koelkast om hem vervolgens 13 uur op het aanrecht te laten staan. Daar heb ik een veel te wilde fantasie voor, qua vliegende bacteriën! :biggrin2:
Door DJ_Doerak_Tucker
#2480629
Haal 's ochtends vlees eruit voor dezelfde avond (voer alleen 's avonds), ontdooit buiten koelkast. Ik zorg er wel voor dat het niet te warm staat en dat er geen vliegen bij kunnen. Wil prima :).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2480674
Cupcake schreef: Als het voor de hond geen probleem is, ga ik toch voor langere tijd uit de koelkast. Het lijkt me makkelijker elke dag op dezelfde tijd te voeren. Vandaag 2 uur hoopvol voor het aanrecht gelegen......das toch wel een beetje sneu :-[
Dan moet je juist niet op dezelfde tijden voeren, dan kan ze er ook niet op gaan liggen wachten.

Ik voer soms smiddags, meestal begin van de avond en regelmatig heel laat op de avond. Dat laatste levert soms een wat drukke hond op, maar over het algemeen zeurt hij niet om zijn eten.
Door Cupcake
#2480719
Het lag niet aan de tijd hoor, ze zeurt nooit om eten, maar ik had haar voerbak gevuld op het aanrecht gezet omdat daar de zon nog op scheen, dus ik hoopte dat het dan sneller op zou warmen. Normaal gaat ie vanuit de koelkast de oven in (dan kijkt ze niet eens) en als ie de oven uitgaat......dan is ie voor mevrouw.
Had nu dus een hond onder het aanrecht en om de haverklap moest ik een kat vriendelijk doch dringend verzoeken het aanrecht te verlaten, want meneer zag het ook wel zitten om die voerbak leeg te smullen..... :argue2: Stout poezenbeest!!
Door Anne in Zweden
#2480773
DJ en Doerak schreef: Haal 's ochtends vlees eruit voor dezelfde avond (voer alleen 's avonds), ontdooit buiten koelkast. Ik zorg er wel voor dat het niet te warm staat en dat er geen vliegen bij kunnen. Wil prima :).
Is het dan helemaal ontdooid als het voert? Dat lukt hier echt niet hoor, als ik het er 's avonds uit haal is het soms de volgende dag 's avonds nog niet helemaal ijsvrij - en ik zorg er echt voor dat de verpakkingen niet dicht op elkaar liggen/staan/zitten.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2480784
Anne in Duitsland schreef: Is het dan helemaal ontdooid als het voert? Dat lukt hier echt niet hoor, als ik het er 's avonds uit haal is het soms de volgende dag 's avonds nog niet helemaal ijsvrij - en ik zorg er echt voor dat de verpakkingen niet dicht op elkaar liggen/staan/zitten.
Hier ook regelmatig dat het niet volledig ontdooid is als ik het er te laat uithaal (lees s'avonds ipv s'middags)

Oh, en even voor de goede orde... Hier komt het ook uit de vriezer en gaat het om 13.30 in een afgesloten emmer en krijgen ze het de ochtend erna (7.00 uur)
Haal het per dag eruit, en het heeft het hier echt wel zo'n 17 uur nodig om volledig te ontdooien zodat ik het vlees zonder bevroren stukken kan geven  :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2480830
Haal het 's avonds eruit, dan in afluitbare bakken gedaan en dan op de plank, en wordt pas de volgende avond gegeven. Past niet echt in de koelkast hier  :biggrin2: Daarnaast is het als we het te laat uit de virezer halen het nog niet helemaal ontdooid dus het doet er best een tijdje over om te ontdooien.
Dus mijn inziens kan dat wel zo lang buiten de koelkast, overigens is onze kamertemperatuur 16 a 17 graden
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2481088
Hoe groter de stukken, hoe trager het ontdooit.
Ik haal orgaan maar 's morgens uit en laat het in de koelkast ontdooien en omdat het zo'n kleine portie's zijn is dat 's avonds al ontdooit.  Dat zou bij een portie van een hond maatje lab, vast niet lukken...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door