Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yinx
#2476664
Bijna twee weken geleden zijn wij volledig overgestapt van KVV naar BARF. De eerste week ging goed, ze had goede, harde ontlasting. Nu de tweede week gaat het minder. Ze heeft één dag echt diarree gehad en nu twee dagen later is d'r ontlasting nog aan de dunne kant.
Ze eet, drinkt en gedraagt zich verder wel gewoon, niet ziek of zo. Kan het zijn dat d'r darmen gewoon een beetje moeten wennen?
Wat mij verder trouwens opviel is dat ze, vanaf het overstappen op BARF, na het eten meer kwijlt. Hoe zou dat komen?
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2476844
Kwijlen na het eten is niet goed.
Ik denk aan een verstopping. Diarree komt langs de verstopping heen, het kwijl om dat het niet goed weg kan zeg maar.

Flink stuk pens geven om de eventuele verstopping weg te krijgen?
Door Lizzy
#2476950
Yinx schreef: Bijna twee weken geleden zijn wij volledig overgestapt van KVV naar BARF. De eerste week ging goed, ze had goede, harde ontlasting. Nu de tweede week gaat het minder. Ze heeft één dag echt diarree gehad en nu twee dagen later is d'r ontlasting nog aan de dunne kant.
Ze eet, drinkt en gedraagt zich verder wel gewoon, niet ziek of zo. Kan het zijn dat d'r darmen gewoon een beetje moeten wennen?
Wat mij verder trouwens opviel is dat ze, vanaf het overstappen op BARF, na het eten meer kwijlt. Hoe zou dat komen?
Wat heb je aan vleesbot gegeven?

Als er een verstopping zit, gaan ze vaak pogingen doen tot braken. En willen ze meestal niks meer eten.

Het zou ook gewoon een virusje kunnen zijn, het heerst als de pest.
Door Yinx
#2477235
Bedankt voor de reacties!
Vandaag was d'r ontlasting weer normaal... De dag van de diarree had, had ze kippenkarkas, nekken en twee porties orgaan gegeten de dag daarna parelhoenkarkas met paardenvlees. Ze krijgt altijd naast het vleesbot ook spiervlees en orgaan. Ze eet ook nog steeds met veel plezier dus ik denk inderdaad niet dat het een ontstopping is.
Inderdaad zou het een virus kunnen zijn en het kwijlen is de ene keer meer dan de andere keer dus mogelijk van het maagzuur. We houden het iig even in de gaten!

Wat ik me nog afvroeg, toen we van brok naar kvv (carnibest) overstapte had ze geen verschijnselen van "ontgiftigen" zoals je dat vaak leest. Maar nu we overgestapt zijn van kvv naar barf verhaart ze wel wat meer (of is dat de tijd van het jaar?) en heeft ze wat meer prutjes uit haar ogen. Zou ze nu misschien aan het "ontgiftigen" zijn?


Overigens eet ze met veel enthousiasme en zijn haar tanden al een stuk witter geworden  :thumbup:
Door Lizzy
#2477315
In het jaar prik ben ik ook ooit van KVV overgestapt op BARF en had ik precies hetzelfde. Pas toen gingen mijn honden ontgiften. Interessant, niet?!

Het kwijlen is inderdaad om even in de gaten te houden. Maar kwijlt ze echt bakken kwijl na het eten of heeft ze gewoon een hele natte bek? (haar er omheen).
Door Yinx
#2477405
Lizzy schreef: In het jaar prik ben ik ook ooit van KVV overgestapt op BARF en had ik precies hetzelfde. Pas toen gingen mijn honden ontgiften. Interessant, niet?!
Ja inderdaad zet dat je te denken. Je zou zeggen KVV is ook rauw vlees, maar blijkbaar is er dus toch een groot verschil met BARF...

Lizzy schreef: Het kwijlen is inderdaad om even in de gaten te houden. Maar kwijlt ze echt bakken kwijl na het eten of heeft ze gewoon een hele natte bek? (haar er omheen).
Ze kwijlt niet met bakken hoor, gelukkig  :biggrin2: ze heeft meer een hele natte bek en als ze naar het eten gaat liggen uitbuiken zie je waar ze gelegen heeft ook een natte plek.
#2477621
Misschien is die natte bek dan gewoon omdat het heel erg lekker is?
Dan loopt het water in de mond.

Er zijn zelfs honden bij wie het kwijl er letterlijk uit kan gaan lopen als ze lang op iets heel lekkers moeten wachten  ;D
Door Yinx
#2479432
pearlsofpassion schreef: Misschien is die natte bek dan gewoon omdat het heel erg lekker is?
Dan loopt het water in de mond.

Er zijn zelfs honden bij wie het kwijl er letterlijk uit kan gaan lopen als ze lang op iets heel lekkers moeten wachten  ;D
Ja, het is een feest om te zien hoe blij ze elke dag is met haar eten  :thumbup:  Al moest ze in het begin wel even wennen aan het feit dat ze nu niet alles zo naar binnen kan slobberen, zoals de KVV. Ze keek in het begin echt alsof ze wilde zeggen: 'Ja hallo, moet ik nu alles kauwen?!'  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door