Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3306032
Bosliefje schreef:De hele morgen ging het prima. Al of niet toevallig, kort nadat ik haar om 12 uur de druppels had gegeven begon ze te krabben en als een gek gras te eten. Of de druppels geven een soort reactie of het lag aan de glutenvrije inimienie stukjes brood waar ik de druppels op gedaan heb, op advies van de kliniek trouwens.
Dus ik ben meteen weer aan het koken gegaan en vanavond kreeg ze weer volledig de vega-hap, vanavond krijgt ze de druppels op een andere manier. En dan maar eens even afwachten.
He potverdrie, wat een ellende.... Kan ze tegen geitenmelk of melk? Want daar kun je de druppels ook doorheen doen en het haar op laten likken.
Ik hoop dat ze weer snel hersteld!
#3306068
Ja, alles weer rustig hier, maar ze was er de hele verdere dag niet lekker van. Mijn tuin lijkt nu op Mars, ze heeft veel gaten gegraven waar ze meteen weer uit sprong, uiteindelijk lag ze in de schuur onder tafel.
Dat glutenvrije brood was een slecht plan, de baliemedewerkster zal er door de DA op worden aangesproken. Ik moet nu minder druppels geven en het langzaam opbouwen en gewoon een beetje van haar eigen eten nemen om het op te doen.
Wie zegt dat een alternatieve behandeling niks doet heeft in elk geval ongelijk :)
#3306099
Bosliefje schreef:Ja, alles weer rustig hier, maar ze was er de hele verdere dag niet lekker van. Mijn tuin lijkt nu op Mars, ze heeft veel gaten gegraven waar ze meteen weer uit sprong, uiteindelijk lag ze in de schuur onder tafel.
Dat glutenvrije brood was een slecht plan, de baliemedewerkster zal er door de DA op worden aangesproken. Ik moet nu minder druppels geven en het langzaam opbouwen en gewoon een beetje van haar eigen eten nemen om het op te doen.
Wie zegt dat een alternatieve behandeling niks doet heeft in elk geval ongelijk :)
Zeg dat wel!

OK, fijn dat ze dat intern gaan herstellen daar. Pfft. Nou, nieuwe ronde, nieuwe kansen! Succes!
#3308258
Even een update. Een week of 2 geleden was ik bij kliniek den Hoek, waar Edda behandeld is en druppels heeft meegekregen. Die zijn lastig geven, omdat ze ruim na elkaar gegeven moeten worden en in de koelkast bewaard. Dus een beetje lastig om er elke morgen en avond 3 keer aan te denken. Ik doe mijn best, en ze neemt ze met een klein beetje voer goed in.
Na den Hoek, waar gemeten was wat ze wel en niet mocht hebben, heb ik haar blij als ik was van allerlei voer geven, maar dat ging niet goed. Misschien door een begin-verergering van de behandeling, misschien teveel ander voer in 1 keer? En ik geef nu olijfolie en geen lijnzaadolie meer, omdat Lizzy ergens schreef dat veel honden op lijnzaadolie reageren. Dat vond ik het proberen waard.
Nu krijgt ze de helft van haar vegetarische voer en de andere helft kalkoen, 's avonds een stukje zalm of een sardientje. En haar huid lijkt nu rustig, niet meer rood en ze bijt nog maar heel soms. Graseten doet ze nog wel, maar niet meer als een dolle.
Als ik dit helemaal vertrouw zal ik een andere diersoort of ei bij gaan geven.
#3308264
Bosliefje schreef:Even een update. Een week of 2 geleden was ik bij kliniek den Hoek, waar Edda behandeld is en druppels heeft meegekregen. Die zijn lastig geven, omdat ze ruim na elkaar gegeven moeten worden en in de koelkast bewaard. Dus een beetje lastig om er elke morgen en avond 3 keer aan te denken. Ik doe mijn best, en ze neemt ze met een klein beetje voer goed in.
Na den Hoek, waar gemeten was wat ze wel en niet mocht hebben, heb ik haar blij als ik was van allerlei voer geven, maar dat ging niet goed. Misschien door een begin-verergering van de behandeling, misschien teveel ander voer in 1 keer? En ik geef nu olijfolie en geen lijnzaadolie meer, omdat Lizzy ergens schreef dat veel honden op lijnzaadolie reageren. Dat vond ik het proberen waard.
Nu krijgt ze de helft van haar vegetarische voer en de andere helft kalkoen, 's avonds een stukje zalm of een sardientje. En haar huid lijkt nu rustig, niet meer rood en ze bijt nog maar heel soms. Graseten doet ze nog wel, maar niet meer als een dolle.
Als ik dit helemaal vertrouw zal ik een andere diersoort of ei bij gaan geven.
Ja, dat is ook lastig, om te bepalen wat dingen beter of slechter maakt! En het is ook lastig om zoveel middelen te moeten geven... Moet er echt lang tussen zitten, tussen de middelen? Is een minuut of 5 niet genoeg?

Maarrrr, toch met wat kleine dingen erbij doet ze het dus nog steeds goed! (kalkoen, zalm/sardien). Dat is best goed nieuws denk ik!!
#3308317
ik ben superblij, mijn idee is: van hieruit verder. Dit is een mooie basis om te kijken wat ik verder nog geven kan. En dan begin ik met wat in den Hoek als 'dit is goed voor haar' is uitgevogeld. Stap voor stap.
#3321235
Ik lees dit topic nu pas en het is al een tijdje geleden dat er in geschreven is, maar ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het nu met de hond gaat?
Ik heb zelf goede ervaringen met Den Hoek, ook al kunnen ze niet alles genezen en begrijp ik niet altijd hoe dingen werken (maar dat doe ik bij de reguliere geneeskunde uiteindelijk ook niet).
#3321265
Ze is echt vooruit gegaan. Ze heeft 3 behandelingen bij den Hoek gehad en ze zit nog aan allerlei druppels.
Ze krabt niet meer, eet minder fanatiek gras, maar likt af en toe nog wel aan haar bek, vooral als ik niet goed opgepast heb wat ik haar te eten geeft. Ze is de laatste keer ook behandeld voor angst en stress en het lijkt wel of ze minder heftig reageert op harde geluiden.
Ik had gehoopt dat ze er vrolijker van zou worden en meer zou gaan spelen. Ze is 10 jaar en dat is voor haar ras toch nog niet echt oud. Wandelen vindt ze wel heel fijn en we hebben gespeurd, de gewone lessen beginnen hierna weer en dat vindt ze het einde. Maar beloningen vind ik lastig, ik geeft haar nu Yarrah brokjes als beloning.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door