Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3305526
Even een update: mijn jeukende en misselijk hond krijgt nu bijna 4 weken mijn home-made vegetarische dieet en het gaat stukken beter. Gisteren leek ze ineens van de ene op de andere dag helemaal haar oude zelf. Ze ligt niet meer verkrampt in haar mand hijgend naar me te kijken, maar ze gaat midden in de kamer liggen en slaapt al een roosje! Ze speelt vaker en ze wil er weer bij zijn.
Ik heb haar nu 2 keer verse sardien gegeven en ik heb er geen problemen van gemerkt. Maar het vlees dat de andere krijgen wordt wel steeds begerenswaardiger, op de markt komen we maar moeilijk langs de viskraam en het stalletje met kip.

Het andere goede nieuws is dat er komende maandag een afspraak staat bij kliniek de Hoed in de Bilt. Ik moet voer meenmenen, kennelijk kunnen ze daaraan zien of ze het kan verdragen? Dat zou mooi zijn, dat zou het elimineren wel een stuk eenvoudiger maken. En ik hoop dat ze er achter komen of zowel jeuk als misselijkheid allebei door een voedselintolerantie veroorzaakt worden.

Beloningen heb ik al die tijd niet meer gegeven, wat ik geef wil ze niet en zonder gaat het eigenlijk ook wel. Hoewel iets te knagen nu wel ontbreekt, maar hopelijk komt daar snel verandering in.

PS Inderdaad krijgt ze nu 2 keer zoveel voer als met vlees, ze is niet afgevallen
#3305528
Nou hartstikke fijn dat ze zich zoveel beter voelt! Ik hoop dat zal blijken dat er wel een paar dingen (vlees) zijn die ze wel kan eten. En zo niet..., ja jeetje dat zou pech zijn maar dan heb je nu toch een manier gevonden om haar te voeden!

Ik ben benieuwd, naar je afspraak bij de Hoed!!
#3305531
Ja Lizzy, ik ben heel blij met het menu wat je hier plaatste, ik zag er wel wat tegenop, maar het is goed te doen. Ik kook elke 3 dagen haar prutje en bewaar het in de diepvries. Het duurt wel even voordat je dan effect ziet. Maar inderdaad, 4 weken heeft het dus zeker nodig voor alle ballast uit het lichaam is. Gelukkig lijkt ze niet allegisch op tofu of de zwarte ogenbonen te reageren!
Ik kan dit dieet nu aan iedereen met een allergische hond aanraden!
Kortom: hier zit een erg gelukkig baasje en ik ben alweer zo blij en tevreden met deze Barfplaats!
#3305587
Bosliefje schreef:Ja Lizzy, ik ben heel blij met het menu wat je hier plaatste, ik zag er wel wat tegenop, maar het is goed te doen. Ik kook elke 3 dagen haar prutje en bewaar het in de diepvries. Het duurt wel even voordat je dan effect ziet. Maar inderdaad, 4 weken heeft het dus zeker nodig voor alle ballast uit het lichaam is. Gelukkig lijkt ze niet allegisch op tofu of de zwarte ogenbonen te reageren!
Ik kan dit dieet nu aan iedereen met een allergische hond aanraden!
Kortom: hier zit een erg gelukkig baasje en ik ben alweer zo blij en tevreden met deze Barfplaats!
Dat is inderdaad super fijn, dat ze goed reageert op tofu en bonen! Het is inderdaad wel een hoop werk... Week en kook je de bonen zelf?
#3305594
Wat fijn dat het zo beter gaat!

Als je haar in de tussentijd nog wat te knagen wil geven: mijn hond met darmproblemen heeft een "kong goodie bone" en dan stop ik in de uiteinden gewoon wat van zijn eigen eten en daar is hij best zoet mee. Zelfs hij krijgt er geen stukjes vanaf (itt tot nylabones ed, daar komen wel stukjes af), bot zelf blijft mooi heel en Kong verwerkt geen giftige weekmakers oid in zijn rubber, dus kan hij rustig zo 1x per week ofzo effe knagen.

Deze is het: http://www.medpets.nl/kong-extreme-good ... 0wodl2kC2Q

(ik zou wel even googelen want de prijzen kunnen nogal uiteenlopen. )
#3305631
Lizzy, ik was eerst van plan de bonen zelf te koken, maar dat kwam er toch niet van, dus ik koop ze in blik. Ik spoel ze wel af voor ik ze geef.

Siberienne, bedankt voor de tip! Ik heb zo'n kong, daar vermaakt de jonge hond zich mee. Maar ik kan inderdaad ook eens proberen of zij haar eten daar uit wil halen.
#3305638
Bosliefje schreef:Lizzy, ik was eerst van plan de bonen zelf te koken, maar dat kwam er toch niet van, dus ik koop ze in blik. Ik spoel ze wel af voor ik ze geef.

Siberienne, bedankt voor de tip! Ik heb zo'n kong, daar vermaakt de jonge hond zich mee. Maar ik kan inderdaad ook eens proberen of zij haar eten daar uit wil halen.
OK. Het was puur nieuwsgierigheid hoor :)
#3305821
Misschien een beetje off topic, maar ook weer niet helemaal. De laatste tijd hoor je meer over het feit dat bepaalde teken een vleesallergie kunnen geven bij de mens (voor rood vlees dan blijkbaar: runderen, varkens, schapen en paarden), zou dit bij honden ook zo zijn? Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom ze het op latere leeftijd gekregen heeft. Dan zou wit vlees misschien wel kunnen. Maar als het nu goed gaat, is het misschien beter om niets te veranderen ;)

Om te kauwen kan je misschien ook eens kijken naar de ANCO roots. Dit zijn boomwortels.
#3305883
Vandaag bij kliniek den Hoek in de Bilt geweest.
Ik ben 2 uur binnen geweest met mijn hond Edda, alles heel rustig en vriendelijk.
Eerst bespraken wat de klachten zijn en dat soort dingen.
Toen moest ze op tafel en werd ze doorgemeten. De arts Laura noemde ook een naam hiervoor, maar dat is me ontschoten. Het was een soort wichelroede die boven het lichaam van de hond heen en weer gedaan werd en daarmee werden stralingen opgevangen. Edda reageerde soms duidelijk op een meting. De uitkomt hiervan was lyme, een allergie voor gluten en een verstoord imuunsysteem.
Toen nam Laura een ander apparaatje wat heen en weer zou gaan of zou ronddraaien. Ronddraaien is niet goed.
Aan de ene kant Edda, Laura hield een buisje in haar ene hand, in de andere hand het instrument wat ze tussen hond en buisje hield. Hiermee kon ze meten waar Edda allergisch voor is. Ik had ook wat voer meegenomen, dat werd dan in plaats van een buisje in de hand gehouden. Edda kan volgens deze meting niet tegen gluten, eend, paard, rund, kip en gemalen geitenpens en wel tegen kwartel, ei, lam, vis en kalkoen.
Daarna kreeg ze enkele naalden in, moest ze op een soort mat staan en werd er een apparaat gehaald dat energie opwekt en de naalden zou beinvloeden. Daarbij stond ook een potje met vloeistof om het immuunsysteem te verbetern. Edda wilde niet gaan zitten vanwege de naald in haar bil en dan duurt bijna een half uur erg lang.
Uiteindelijk ging ik naar huis met 3 flesjes, waaruit ik 2 maal daags homeopatisch verdunde middelen in de mond moet geven.
Om ook even over geld te praten, de rekning viel me alles mee.
Over 7 weken terug komen en meten of het beter geworden is.
Vanavond een ei en een beetje kwartel door haar vega-prak, ze kon niet ophouden haar bakje schoon te likken!
#3305923
Bosliefje schreef:Vandaag bij kliniek den Hoek in de Bilt geweest.
Ik ben 2 uur binnen geweest met mijn hond Edda, alles heel rustig en vriendelijk.
Eerst bespraken wat de klachten zijn en dat soort dingen.
Toen moest ze op tafel en werd ze doorgemeten. De arts Laura noemde ook een naam hiervoor, maar dat is me ontschoten. Het was een soort wichelroede die boven het lichaam van de hond heen en weer gedaan werd en daarmee werden stralingen opgevangen. Edda reageerde soms duidelijk op een meting. De uitkomt hiervan was lyme, een allergie voor gluten en een verstoord imuunsysteem.
Toen nam Laura een ander apparaatje wat heen en weer zou gaan of zou ronddraaien. Ronddraaien is niet goed.
Aan de ene kant Edda, Laura hield een buisje in haar ene hand, in de andere hand het instrument wat ze tussen hond en buisje hield. Hiermee kon ze meten waar Edda allergisch voor is. Ik had ook wat voer meegenomen, dat werd dan in plaats van een buisje in de hand gehouden. Edda kan volgens deze meting niet tegen gluten, eend, paard, rund, kip en gemalen geitenpens en wel tegen kwartel, ei, lam, vis en kalkoen.
Daarna kreeg ze enkele naalden in, moest ze op een soort mat staan en werd er een apparaat gehaald dat energie opwekt en de naalden zou beinvloeden. Daarbij stond ook een potje met vloeistof om het immuunsysteem te verbetern. Edda wilde niet gaan zitten vanwege de naald in haar bil en dan duurt bijna een half uur erg lang.
Uiteindelijk ging ik naar huis met 3 flesjes, waaruit ik 2 maal daags homeopatisch verdunde middelen in de mond moet geven.
Om ook even over geld te praten, de rekning viel me alles mee.
Over 7 weken terug komen en meten of het beter geworden is.
Vanavond een ei en een beetje kwartel door haar vega-prak, ze kon niet ophouden haar bakje schoon te likken!
Was dat de Lecher antenne?

Interessant! Maar houdt het in dat Edda aan Lyme lijdt? Heeft ze daar nu ook wat voor gekregen?
Jeetje, ik ben echt heel benieuwd hoe het vanaf hier met haar zal gaan!
Dank je wel voor je update!
#3305968
Ja, de uitkomst was dat ze lyme heeft, daarvoor krijgt ze nu Micro comp en APP, van allebei 6 druppels per dag, dat moet ze zeker 3 maanden nemen.
Inderdaad, met de lecherantenne werd ze doorgemeten en met de connectie-sensor werd de allergie test gedaan.

Vanochtend had ze heel duidelijk veel minder de noodzaak om gras te eten, dat was al wel wat beter geworden met haar dieet, maar ze trok me toch nog vaak van graspol naar graspol. Vanochtend nam ze pas op de terugweg een paar happen.

Geloof ik hierin? Nee, niet echt 100%. Maar ik laat me heel graag verrassen. En een andere mogelijkheid zie ik trouwens ook niet, want haar verdere leven aan de apoquel vind ik geen oplossing. En het werd duidelijk gedaan met liefde voor mijn hond en alleen dat is al een hele geruststelling.

Voor de zekerheid begin ik toch heel voorzichtig met de voeding uit te breiden en voorlopig alleen met wat sardien en kwartel, en de andere helft nog rijst en groente. Ik denk dat ik dan de bonen en tofu weg kan laten, zoveel eiwit heeft een oudere hond vast niet meer nodig.
#3305969
Bosliefje schreef:Ja, de uitkomst was dat ze lyme heeft, daarvoor krijgt ze nu Micro comp en APP, van allebei 6 druppels per dag, dat moet ze zeker 3 maanden nemen.
Inderdaad, met de lecherantenne werd ze doorgemeten en met de connectie-sensor werd de allergie test gedaan.

Vanochtend had ze heel duidelijk veel minder de noodzaak om gras te eten, dat was al wel wat beter geworden met haar dieet, maar ze trok me toch nog vaak van graspol naar graspol. Vanochtend nam ze pas op de terugweg een paar happen.

Geloof ik hierin? Nee, niet echt 100%. Maar ik laat me heel graag verrassen. En een andere mogelijkheid zie ik trouwens ook niet, want haar verdere leven aan de apoquel vind ik geen oplossing. En het werd duidelijk gedaan met liefde voor mijn hond en alleen dat is al een hele geruststelling.

Voor de zekerheid begin ik toch heel voorzichtig met de voeding uit te breiden en voorlopig alleen met wat sardien en kwartel, en de andere helft nog rijst en groente. Ik denk dat ik dan de bonen en tofu weg kan laten, zoveel eiwit heeft een oudere hond vast niet meer nodig.
Ik vind het wel mooi, dat je er zo voor open staat!

Ik zou zelf toch wel genoeg eiwitten blijven geven. Juist oude honden hebben ook voldoende eiwitten nodig :)

Ben echt heel benieuwd hoe het haar zal gaan!
#3305994
De hele morgen ging het prima. Al of niet toevallig, kort nadat ik haar om 12 uur de druppels had gegeven begon ze te krabben en als een gek gras te eten. Of de druppels geven een soort reactie of het lag aan de glutenvrije inimienie stukjes brood waar ik de druppels op gedaan heb, op advies van de kliniek trouwens.
Dus ik ben meteen weer aan het koken gegaan en vanavond kreeg ze weer volledig de vega-hap, vanavond krijgt ze de druppels op een andere manier. En dan maar eens even afwachten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door