Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3302991
Ik ben halfslachtig in de weer geweest met elimineren, met kwartelmix. Maar de jeuk werd steeds erger.
Nu hoop ik haar zonder jeuk en misselijkheid te krijgen en vandaaruit dan te gaan opbouwen. Dit strenge dieet is ook voor mij makkelijker, ze mag gewoon niks hebben!
Ze heeft nu wel razende honger! Ik gaf 400 gram vlees op een dag en dat heb ik nu vervangen door 400 gram vega-voer, maar dat lijkt niet voldoende.
Ik ga met jullie suggesties voor belongingen in de weer.
#3303739
Bosliefje schreef:Ik ben halfslachtig in de weer geweest met elimineren, met kwartelmix. Maar de jeuk werd steeds erger.
Nu hoop ik haar zonder jeuk en misselijkheid te krijgen en vandaaruit dan te gaan opbouwen. Dit strenge dieet is ook voor mij makkelijker, ze mag gewoon niks hebben!
Ze heeft nu wel razende honger! Ik gaf 400 gram vlees op een dag en dat heb ik nu vervangen door 400 gram vega-voer, maar dat lijkt niet voldoende.
Ik ga met jullie suggesties voor belongingen in de weer.
Ik zou een veel grotere hoeveelheid geven. Vlees is vrij hoog in calorieën in vergelijking met plantaardig eten, zeker groenten en tofu. Nu heb ik geen idee hoe goed een hond het kan verwerken, maar het dubbel zou ik zeker durven geven. Je kan nadien dan verder bijstellen en kijken wat te veel of te weinig is.
#3303796
Het gaat wel. Met ups en downs, door mijn eigen schuld ook nog.
Na een paar dagen die heel goed gingen heeft ze vlees van het aanrecht gestolen, helaas weet ik niet meer of het nou konijn of rund was, maar de volgende dag had ze enorme jeuk en rode vlekken.
Later had ik gort (gepelde gerst) over wat ik niet meer op kon en heb haar dat in plaats van rijst gegeven. Dat was geen goed plan, weer jeuk en graseteten en niet meer willen spelen. Dus ik neem aan dat ze niet tegen gluten kan.
Ik geef haar wat meer bonen erbij nu en vrij veel lijnzaadolie. En ze krijgt 3 maal per dag een protie.

Het belonen is nog geen succes. Appel en komkommer wil ze niet. Zijn er nu al mandarijnen, daar zal ik vandaag naar kijken, dat is eigenlijk het enige fruit wat ze altijd eten wil.

Ik blijf het alleen zo raar vinden, last van voedsel als je bijna 10 bent. Ik dacht dat het voornamelijk al bij jonge honden voorkwam. Of is dat het verschil tussen een allergie en een intolerantie? Maar goed, intolerant is ook niet fijn.

Bedankt voor jullie meedenken
#3303837
Bosliefje schreef:Het gaat wel. Met ups en downs, door mijn eigen schuld ook nog.
Na een paar dagen die heel goed gingen heeft ze vlees van het aanrecht gestolen, helaas weet ik niet meer of het nou konijn of rund was, maar de volgende dag had ze enorme jeuk en rode vlekken.
Later had ik gort (gepelde gerst) over wat ik niet meer op kon en heb haar dat in plaats van rijst gegeven. Dat was geen goed plan, weer jeuk en graseteten en niet meer willen spelen. Dus ik neem aan dat ze niet tegen gluten kan.
Ik geef haar wat meer bonen erbij nu en vrij veel lijnzaadolie. En ze krijgt 3 maal per dag een protie.

Het belonen is nog geen succes. Appel en komkommer wil ze niet. Zijn er nu al mandarijnen, daar zal ik vandaag naar kijken, dat is eigenlijk het enige fruit wat ze altijd eten wil.

Ik blijf het alleen zo raar vinden, last van voedsel als je bijna 10 bent. Ik dacht dat het voornamelijk al bij jonge honden voorkwam. Of is dat het verschil tussen een allergie en een intolerantie? Maar goed, intolerant is ook niet fijn.

Bedankt voor jullie meedenken
Eigen schuld, eigen schuld... Als je geweten had dat ze het vlees zou stelen, had je het daar niet gelegd. Ik zou dit een ongeluk willen noemen. Vervelend is het wel natuurlijk.

Heb je al naar die vega koekjes van Eko4Petz gekeken? Die zien er best lekker uit :biggrin2: . En blauwe bessen, vindt ze die lekker?

Ik vind het ook wel raar. Ik heb er wel eens vaker mee te maken gehad maar eerlijk gezegd lag er bij die oudere honden iets anders aan ten grondslag (darmontstekingen, darmziektes, auto-immuunziektes). Dat is dan bij jouw hond niet het geval maar apart is het wel....

Is het anders een idee om toch die allergie-test te laten doen van NutriScan? http://www.nutriscan.org/. In Duitsland zijn er labs die deze test doen.
#3303865
Ik denk dat ik even wacht met die test, helemaal voor niks is het ook niet, ik ga maar eerst even afwachten waarmee ze me in Kliniek Den Hoed in de Bilt kunnen helpen. Daar sta ik op de wachtlijst vanwege de grote drukte daar.
#3303968
Bosliefje schreef:Ik denk dat ik even wacht met die test, helemaal voor niks is het ook niet, ik ga maar eerst even afwachten waarmee ze me in Kliniek Den Hoed in de Bilt kunnen helpen. Daar sta ik op de wachtlijst vanwege de grote drukte daar.
Ik hoop dat je snel terecht kunt. Ik hoor veel goede berichten over deze kliniek!
#3304024
Deze kliniek is me via een omweg aangeraden: de hond van mijn zusje wordt in Engeland geholpen door een Duitse arts/acupuncturist die in de Bilt (een deel van) haar opleiding heeft gedaan.
De hond van mijn zusje reageerde meteen positief op de behandeling, voor mij de reden om naar Den Hoed te bellen voor een afspraak. Helaas zit het daar overvol, dus ik wacht op een telefoontje dat er een gaatje voor me is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door