Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Thea
#2502433
Krijg ze van Degomeat ook gezaagd binnen laatste stukje kaak breek als ik ze van elkaar trek. ;)
Hier liggen ze meestal ook minstens 14 dagen in de vriezer dan krijg ie de eerste helft.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2502443
Minstens 14 dagen? Oei. Dan was het misschien niet lang genoeg. Tja. Kan er nu niets meer aan doen. Duke is nog steeds aan het knagen. Hij geniet er zichtbaar van. Wel al anderhalf uur nu.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2502457
Hahah zit net terug te denken krijg op donderdag binnen en geef de week erop op zondag. Maar ik krijg ze ook al bevroren binnen.
Weet ook niet of er iets fout kan gaan. hier ooit een filmpje gezien van een dood geboren lam wat in zijn geheel aan een hond werd gegeven en was dus niet ingevroren geweest ;)
Maar als ik bv verse zalm heb lig het ook soms maar net 1 week in de vriezer. Ben ervan overtuigd dat iets wat eenmaal goed is ingevroren niet veel engs meer kan bevatten
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2502473
Nou ik hou er de volgende keer wel rekening mee. Gooi ik m 2 wkn in de vriezer. Hij is nu na ruim anderhalf uur klaar. Niet alles is op maar ik vond het genoeg. Heeft ruim 4/5 op nu dus van een kop van 750 gram zeker genoeg voor vandaag. Hoop dattie er lekker van slaapt.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#2502569
Naomi M. schreef: Gelukkig hoefde ik het zagen niet zelf te doen. Dat was door IC gedaan. Nwe vraag nav klein overlegje elders. Hoe zit het met parasieten of virussen in de hersenen? Heb m 9 dgn ingevroren gehad.
Virussen kunnen niet worden gedood door invriezen.
Gebruikersavatar
Door pike
#2502585
Scrapie is niet overdraagbaar op de mens, over honden kan ik niks terugvinden. Wel dat hersenen in hondenvoer gebruikt mogen worden maar dat zegt niets lijkt me. De ziekte heeft een lange incubatietijd en treedt pas op vanaf een leeftijd van ca. 2 jaar, dus lamskoppen zouden geen probleem zijn. Lammeren worden ook niet getest, alleen oudere dieren.
Door Annemarie Rijnveld
#2502595
pike schreef: Scrapie is niet overdraagbaar op de mens, over honden kan ik niks terugvinden. Wel dat hersenen in hondenvoer gebruikt mogen worden maar dat zegt niets lijkt me. De ziekte heeft een lange incubatietijd en treedt pas op vanaf een leeftijd van ca. 2 jaar, dus lamskoppen zouden geen probleem zijn. Lammeren worden ook niet getest, alleen oudere dieren.
Hiermee is denk ik ook impliciet bedoeld: verhit. Bij verhitting gaat iedere virus ten gronde.
Gebruikersavatar
Door pike
#2503624
Annemarie Rijnveld schreef: Hiermee is denk ik ook impliciet bedoeld: verhit. Bij verhitting gaat iedere virus ten gronde.
De prion-eiwitten niet.

van Wikipedia:

Verhitting tot 100 graden Celsius en ook autoclaveren, dat is steriliseren onder verhoogde druk, is niet voldoende om prionen af te breken en onschadelijk te maken.
Door Annemarie Rijnveld
#2503684
Oh heden, dat wist ik niet, bedankt.
Ik ga nu ff kijken op de blauwe tongziekte. Bedenk mij ineens dat dit in Italie nogal voorkomt.

Opgezocht, is toch wel duidelijk iets anders, gelukkig.
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op di 06 nov 2012, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Miranda 1
#2505730
Even iets anders, ik heb nog nooit lamskop gegeven.

Maar heb je wel eens de hertenribben van Lida S geprobeerd? Die zijn super mooi en voor een grote hond een lekker knaag werk. Mijn Berner krijgt een stuk van 700 gram en is daar zoeen 10 minuten mee bezig. Hij eet wel heel netjes en rustig hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door