Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#2472775
In januari heb ik twee puppen gekocht. Ze zijn nu alweer 11 maanden oud en krijgen al meer dan een half jaar 1 kg vlees in de avond. 's Morgens krijgen ze de groente/fruit mix, met soms een ei oid.
Nu heb ik al een paar dagen gezien dat Cay zijn vlees niet meer helemaal op eet. Hij houdt ca. 100 gr over en gaat daarmee op de bank liggen. Hij eet het niet op, maar beschermt het wel.
Kan ik nu beter 's morgens wat vlees erbij geven zodat het 's avonds wat minder is.
Ze zijn goed gezond, niet te dun of te dik, goed speels etc. Valt ook op zijn bak aan als hij eten krijgt.
Wie kan mij helpen?
Door miik
#2472916
Ik zou ook minder gaan geven, zodat hij graag blijft eten.
Als je ziet dat hij magerder wordt, dan zou ik pas gaan schuiven met hoeveelheden of meer maaltijden oid.
Maar ik denk dat dat nu nog niet nodig is.
Door Xada
#2473013
Bedankt voor de tips, ik dat proberen. Hij heeft trouwens altijd zin in eten, dus dat is gelukkig geen probleem.
En ik ga hem ook niet pushen omdat zijn bak wel bijna leeg is.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2476877
Precies! Genoeg is genoeg. Ik zou nu niet gaan schuiven, hij geeft zelf aan dat hij genoeg heeft. Dus elke dag zo'n 100gr minder in de bak, hoef hij het ook niet te verdedigen.
Door Xada
#2477158
Mac was 45 kg, maar die krijgt nu weer meer eten. Ik wil hem op 50 kg hebben.
Anda is 30 kg en Querida en de kleintjes 35 kg. De kleintjes Tygo en Cay zijn nu 11 maanden oud.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door