Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2468182
Jantina schreef: Ik weet niet tot waar je gaat rondtrekken? Ik heb een Nederlands sprekende vriendin in de buurt van Umea (noord-zweden). Zij gaagt zelf ook. Ik weet zeker dat ze je kan helpen aan spulletjes, maar goed, ik weet niet of je zo noordelijk gaat (het is daar prachtig dus wel een aanrader).
Wow.. das wel heel noordelijk ja. Ik denk niet dat we daar komen zo noordelijk. Maar mss weet zij bepaalde supermarktketens die meer barf verkopen als andere? Ik zou ze dan kunnen downloaden als points of intrest in de tomtom he. :biggrin2:
#2468189
Too schreef: Heb je al contact met : Anne in Duitsland [dat is haar forumnaam] zij woont een deel van t jaar in Zweden met haar barfende roedeltje
wellicht kan ze je helpen met adresjes ed
Oki Tx voor de info !! Als het kan dan ga ik voor barf tuurlijk!
#2468435
Als je van Barf eerst even een aantal dagen overgaat op kvv, en dan pas op brok zie ik niet snel problemen ontstaan.
Na de brok weer eerst even wat dagen kvv, en dan weer terug op Barf.
Doe ik elke week, hier wordt tegenwoordig in het weekend brok gegeten  ;) Dagje kvv tussendoor en geen enkel probleem.
#2468739
Zoals jezelf aangeeft is drogen en vacuum trekken wel een goed alternatief. Ook zou je kippenekken of eendenekken  en/of parelhoenvleugels kunnen drogen, daarnaast wat eierschalen malen.
hart, lever event. wat pensstaafjes kan ook gedroogd worden, dan heb je al het belangrijkste.
Alleen neemt het nogal wat ruimte in beslag  in je bagage :-\
Het blijft  voor vacantietijden toch altijd wat moeilijker,  al zullen ze niet meteen omvallen van een poosje droogvoer ;)
Bindi krijgt naast haar gemalen vlees ook wat  brok,  ik sta versteld van de hopen poep  :-\. Bovendien staat ze vaak bij de drinkbak, ondanks dat ze toch een 400 a 500 gr vleesvoeding per dag krijgt.
#2468741
Uit wanhoop heb ik het eens gedaan toen Eddy zo ziek was... (Inmiddels overleden helaas) De DA zei dat hij op speciale brok zou genezen, niet dus, en ik was zo wanhopig dat ik alles wilde proberen...

In ieder geval heb ik meteen na de brokjes gewoon weer lekker BARF gegeven. Geen probleem mee gehad, integendeel.
#2468743
nova schreef: Zoals jezelf aangeeft is drogen en vacuum trekken wel een goed alternatief. Ook zou je kippenekken of eendenekken  en/of parelhoenvleugels kunnen drogen, daarnaast wat eierschalen malen.
hart, lever event. wat pensstaafjes kan ook gedroogd worden, dan heb je al het belangrijkste.
Alleen neemt het nogal wat ruimte in beslag  in je bagage :-\
Het blijft  voor vacantietijden toch altijd wat moeilijker,  al zullen ze niet meteen omvallen van een poosje droogvoer ;)
Bindi krijgt naast haar gemalen vlees ook wat  brok,  ik sta versteld van de hopen poep  :-\. Bovendien staat ze vaak bij de drinkbak, ondanks dat ze toch een 400 a 500 gr vleesvoeding per dag krijgt.
Qua ruimte pas ik wel aan wat ik verder meeneem. Versvlees heb ik een koelkastje met mini vriesvak voor in de camper, dus das geen probleem. Verder heb ik wat kastruimte over, waar evt gedroogd vlees in zou kunnen. Al zou ik dus de hele vakantie kipkluifjes geven qua bot, dan zou ik met ander gedroogd vlees en orgaan uit t vriesvak toch een heel eind moeten komen voor een maand? Vis lijkt me in zweden geen probleem :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door