Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pippie
#300234
Ik was vandaag even de dappermarkt opgegaan en lekker geshopt, zeer goedkoop allemaal. Nou heb ik kalfshart voor de honden gekocht maar wat is nou beter voor ze lams of kalfs ? De lamshart was maar 1.50 per kilo en de kalfshart 2,25, niet duur vond ik.
Eindelijk kippenekjes kunnen kopen voor maar 1 euro de kilo en de lamsribben zagen er mooi uit en waren maar 3,50 de kilo, ook hadden ze schaapskoppen en die waren 1, 50 het stuk maar daar zit het gebit nog in, mogen ze dat zo in zijn geheel met tandjes en al ???
Door Lizzy
#300247
pippie schreef: Ik was vandaag even de dappermarkt opgegaan en lekker geshopt, zeer goedkoop allemaal. Nou heb ik kalfshart voor de honden gekocht maar wat is nou beter voor ze lams of kalfs ? De lamshart was maar 1.50 per kilo en de kalfshart 2,25, niet duur vond ik.
Eindelijk kippenekjes kunnen kopen voor maar 1 euro de kilo en de lamsribben zagen er mooi uit en waren maar 3,50 de kilo, ook hadden ze schaapskoppen en die waren 1, 50 het stuk maar daar zit het gebit nog in, mogen ze dat zo in zijn geheel met tandjes en al ???
Men zegt altijd dat er in kalfsvlees (en dus ook de organen) weinig voedingsstoffen zitten. Omdat het een jong dier betreft. Maar ja, een lam is ook jong..... Men stelt dat vlees van oudere dieren (runderen en schapen) meer voedingsstoffen zou bevatten als van jonge dieren. Ik denk dat het dus niet veel uit maakt of je lams of kalfshart voert....

De tandjes laten ze meestal liggen. En als ze ze wel opeten, dan komen ze er aan de achterkant weer uit. Overigens zijn schapenkopen behoorlijk hard, dus houdt dat wel goed in de gaten.
Door pippie
#300254
Dan geef ik toch maar liever geen schaapskoppen en daar voor in de plaats runderstrotten.
Door Laura2004
#300276
Lizzy schreef: Men zegt altijd dat er in kalfsvlees (en dus ook de organen) weinig voedingsstoffen zitten. Omdat het een jong dier betreft. Maar ja, een lam is ook jong..... Men stelt dat vlees van oudere dieren (runderen en schapen) meer voedingsstoffen zou bevatten als van jonge dieren. Ik denk dat het dus niet veel uit maakt of je lams of kalfshart voert....

De tandjes laten ze meestal liggen. En als ze ze wel opeten, dan komen ze er aan de achterkant weer uit. Overigens zijn schapenkopen behoorlijk hard, dus houdt dat wel goed in de gaten.
Die van mij die spuugden de tandjes er altijd uit. Ik kocht in Spanje altijd lamskoppen zijn die ook hard?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door