Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Boutje
#2469023
Pfff.... ik krijg meer en meer zin om gewoon terug kvv te gaan geven...
Alleen met de shelties valt het echt goed mee, de collie, de border en de chihuahua's eten heel erg wisselend tot (border) regelmatig dagen niet. Gisterenavond maar een kilo kvv onder uit de kist gehaald en dat was echt hap-slik-weg. Minder fijn voor de shelties, maar de border was echt blij dat ze nog eens "echt" eten kreeg.
De geitenribben die ik 's avonds uithaal zijn 's morgens ontdooit en goed, maar de avond daarop stinken ze al. Konijnenrug idem.
Gebruikersavatar
Door pike
#2469582
Ik vind dat ook ronduit vreemd want dat hoort gewoon niet en kan alleen als het al niet vers meer was voor het de vriezer inging, of tussendoor een of meerdere keren is ontdooid. Maar, zelfs in dat geval zouden de honden het gewoon eten en juist erg lekker vinden  ::)

Toen je van KVV naar Barf bent overgestapt, heb je toen gelijk grote stukken gegeven? Armagnac liet ook zijn Barfmaaltijd staan in het begin, die was ook kvv gewend. Ik ben het toen in kleine stukjes gaan snijden toen at hij het wel. Daarna telkens wat grotere stukjes gesneden en uiteindelijk at hij de Barfmaaltijd net zo graag als de andere honden.
Door JumboBaloe
#2471066
Honden zijn van nature toch aas eters. Zo,n kadaver ligt in de natuur niet in de koelkast of vriezer. Ik kan me voorstellen dat het op een warme zomerdag ook niet zo lekker ruikt.

Mijn oplossing ik ruik niet aan zijn vlees als hij het opeet zal het wel goed gaan.

overigens sommige dingen schijnen te moeten stinken zoals pens.
Gebruikersavatar
Door pike
#2471190
JumboBaloe schreef: Honden zijn van nature toch aas eters. Zo,n kadaver ligt in de natuur niet in de koelkast of vriezer. Ik kan me voorstellen dat het op een warme zomerdag ook niet zo lekker ruikt.

Mijn oplossing ik ruik niet aan zijn vlees als hij het opeet zal het wel goed gaan.

overigens sommige dingen schijnen te moeten stinken zoals pens.
Stinken = niet lekker ruiken = heel persoonlijk. Wat de een vindt stinken vindt de ander een lekker luchtje.
Bedorven ruiken, dwz het ruikt naar vuilnisbelt, is ook stinken maar ik geloof dat iedereen dat wel vindt stinken.
Je hoeft niet aan je vlees te ruiken, als het bedorven is dan ruik je het al van verre zonder je neus er in te hoeven steken  ::)
Zelf heb ik er geen probleem mee om "rijp" vlees te voeren als het door mijn eigen toedoen zo geworden is; ik wens het echter niet zo te kopen.
Door Boutje
#2471214
Ze hebben vroeger nog gebarft, toen ging het ook al niet schitterend en ben ik terug naar kvv gegaan.
Ik heb de indruk dat het iets beter wordt, maar ze krijgen nu ook de makkelijkere dingen, zelfde als de chihuahua's.
Maar vb een kipfilet wordt gewoon aan gelikt ipv op gekauwd en daarna laten ze het liggen, de 2 grootste honden. Dus voor hen moet ik inderdaad hapklare brokjes knippen :-(.
Pens idem, een hele lap doen ze niks mee, met brokjes pens genieten ze van hun eten. Luierikken dus!
Ik denk dat ik dan toch pech heb met een gedeelte van het voer, sommige dingen ruiken helemaal niet vies. "rijper" vlees eten de shelties wel, de rest laat het liggen.
Nog even volhouden, de diepvrieskast is half leeg, en dan zien of ik nog barf bestel, of alleen makkelijke dingen, of terug naar kvv ga.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door