Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#2461248
Ik heb het ook lange tijd zonder hakbijltje, vleesmes en hakblok gedaan, maar zou er nu niet meer zonder kunnen. Het gaat zoveel sneller met deze spullen en dat maakt wat uit als je iedere dag 4,5 kg moet portioneren.
Door **Jolanda**
#2461473
Ik snij geen vlees, want dat vind ik onhandig en de messen worden snel bot. Ik knip het vlees.

Mijn gewone keukenschaar werd al snel bot en ik heb toen maar een kinderschaartje geprobeerd. Deze knipt als een tierelier door het vlees en blijft netjes scherp.
Het kinderschaartje gaat ongeveer iedere dag in de vaatwasser en is nog steeds niet geroest.
Ik heb ook al eens een ander kinderschaartje geprobeerd maar die werkte niet zo goed.

Mijn kinderen hebben dit schaartje gekregen van hun oma en ik gok dat die van de wibra of hema afkomt. Ik heb hem in het blauw en ooit in het roze gehad.
Ik heb ook een wildschaar in de la liggen (eens gekregen van mijn vorige werkgever) en die heb ik maar 1x gebruikt omdat ik het 3x niks vond.
Door Mevroi Kruim
#2461759
Ik heb een hele handige messenslijper en mijn Ikea-messen blijven loeischerp, zoals ik onlangs weer eens heb kunnen vaststellen  :-X Van knippen krijg ik echt veel meer RSI dan van snijden met goede messen. Een wildschaar heb ik ook gehad en weggegooid, wat een onding. Voor knippen gebruik ik een Wolf-aambeeld snoeischaar. En ruggengraten e.d. breek ik eerst tussen de wervels en dan snij ik de resterende pezen en spieren makkelijk door. Idem met poten uit de kom. Soms moet ik eerst eea doorsnijden, dan van elkaar lostrekken en dan nog een keer snijden maar dat kost mij iig minder kracht dan hakken.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2461917
**Jolanda** schreef: Ik heb ook een wildschaar in de la liggen (eens gekregen van mijn vorige werkgever) en die heb ik maar 1x gebruikt omdat ik het 3x niks vond.
;D ;D ;D
hihi, goeie woordspeling.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2462032
Welke messenslijper gebruiken jullie? Mijn messen zijn redelijk bot aan het worden en wil liever geen nieuwe kopen.
Door Annemarie Rijnveld
#2462215
Els en Max schreef: Welke messenslijper gebruiken jullie? Mijn messen zijn redelijk bot aan het worden en wil liever geen nieuwe kopen.
Ik heb die van Fiskars, zo'n zwart lang gevalletje, met een doorzichtige klep erop. Twerkt goed geloof ik.
Door orinake
#2462277
mijn ikea messen blijven scherp, de andere doet fanne met een aanzetstaal...
ik blijf daar netjes af of ik zit inmen vingers :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2462666
Meneer koekje heeft ongeveer zo'n zelfde soort ding van de Action. Op het doosje stond niet dat het keramische schijfjes waren, dus ik stop er mijn goede messen niet in.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2462975
hier alleen een vleesmes en een schaar van de action , lukt het hier niet mee dan vind ik het te hard voor de honden .
Door madeleine
#2467019
Ik gebruik ook de tuperware schaar. Vind die echt ideaal.
Verder heb ik een normaal vleesmes die ook gebruik.
De wildschaar die ik heb (van de makro volgens mij) vind ik maar heel onhandig.
Een hakbijltje heb ik ook nog, die gebruik ik als ik complete dieren moet portioneren.
Verder nog een  plastic hak plak en draag ik plastic handschoenen tegen de troep en kou.
Ik zit nog over de handschoenen na te denken en over het kopen van een speciale magneet om kogeltjes uit vlees te halen.
Door sjuutje1969
#2471217
Ik heb 1 groot keukenmes (bij de ikea gekocht) wat geslepen wordt met zo'n aanslijpijzer en een plastic broodplank. snoeischaar wel gebruikt maar werkt waardeloos en een hakbijl heb ik niet.
Dit mes gaat werkelijk overal doorheen dus prima te gebruiken. Pens snij ik in de tuin in stukken en dat gaat prima.

Ik zou alleen nog een vleesmolentje willen en verder een wensen hier.
Door madeleine
#2471229
Vleesmolen, snijmachine, sappers, diverse drogers heb ik dan nog niet gemeld hier

Naast de vriezer  :biggrin2:
Ojaa en de diepvrieszakjes en de zakkensluiter.

Nu ben ik aldi ijsbakjes aan het sparen. Daar verkopen ze ijsjes in een bakje genaamd 4-voud.
In die bakjes passen mooi 100 gr gemalen in. Ideaal vind ik..
Ik zie alleen de kilo's er weer bij vliegen.....  :'(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door