Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door debbytjuh79
#2457202
Hallo allen,
mijn intentie is helemaal over te gaan op barf, gezien ik eerst van brok naar kvv ben gegaan om te zien of alle problemen die lizzy onze bull-terrier (bijna 2 jaar en 24 kg) had zouden verdwijnen... heb ik nu nog een halve grote vriezer vol met kvv... tot deze vooraad op is is dit mijn plan..en zo doe ik het al een aantal weken... op donderderdag en zondag krijgen mijn 2 honden lizzy en ringo (9 maand ammerikaanse stafford 26 kg) op de ene dag bv. donderdag..kippennekken beide ongeveer 500 gram (ringo een stuk of 3 nekjes meer dan lizzy) (op deze dagen doe ik meer eten om de spier van de maag ook te trainen) beide 2 sardientjes, gisteren hadden ze beide denk 2 eetlepels makreel en beide 250 gram kvv van lotgering wild.. op zondag gaan ze krijgen beide een eendenkarkas, penslap, en 200 gr kip, de dag na het barfen geef ik ze iets minder kvv (dat is dus vrijdag en maandag) dan de andere dagen in de week (lizzy 250 gram en Ringo 500 gram de dag na het barfen), lizzy doet het goed op 500 gr kvv, zou zelfs iets minder kunnen zijn als ik naar haar kijk, maar 400gr was weer net te weinig..Ringo heeft blijkbaar veel nodig, hij is in de groei, Ringo eet gemiddeld 900 tot 1000 gram per dag, krijgt hij minder word hij dun..
Ik geef Ringo en Lizzy op verschillende tijden eten vanaf 18.00 sávonds tot 22.00 uur, had gelezen dat dit slijmen en uiteindelijk gal braken zou voorkomen ergens.. ze spugen nooit dus weet ook niet of dat helpt.. :-X, ik varrieer in de hoeveelheden om de maagspier goed te trainen..
groente mix kregen ze nog niet, wel af en toe restjes, of als ik een appel schil de schil en stukjes appel b.v

op de dagen dat ik barf eet Ringo super rustig en heel langzaam kouwt goed overal op, doet hij altijd, maar lizzy die schrokt alles zo snel mogelijk naar binnen, ze slikt de nekken ineens door en het liefste een karkas ook maar daar moet ze wel op kauwen dus dat gaat redelijk... een lap pens houden we vast en laten haar goed kauwen, als we stukjes maken komt ze aan het kuchen, laten we haar de lap zelf opeten stikt ze er haast in, zou dat ooit over gaan? met haar ben ik wel een beetje angstig voor barf....

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.. ik ben onervaren en ben hier om goed te leren van jullie ervaringen en hoop dat ik dat later ook bij anderen weer kan doen... :biggrin2:
Door debbytjuh79
#2457275
oja en had nog een andere vraag, voor vorige week kregen lizzy en ringo eens per week kippennekken of karkassen met een lap pens en een beetje vlees (extra spiervlees deed ik omdat de ontlasting deels wel krijtig was) eens per week dus kippennekken of eend/kip karkassen en lap pens, de rest van de week bestond uit kvv, dit nu ongeveer 6 weken, ben pas begonnen met 2 keer per week omdat ik ook helemaal wil overstappen op barf als me vriezer leeg is met de kvv.

nu is mijn vraag voor de varriatie, wat kan ik mijn honden het beste nog meer geven als varriatie die 2 dagen dat ik nu barf?

alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2457342
Kijk eens bij de voorbeeld menu's. Je kunt kippennekken geven met spiervlees, orgaan, groenten. De percentages moet je even uitrekenen naar wat jou hond nodig heeft. Hier geef ik 350 gr karkas of nekken, 200 gr spiervlees, +/- 100 gr orgaan en 100 gr groenten. 1 keer per week geef ik een penslap. Maar hier knip ik deze tegenwoordig ook in stukken hoor. Hij zuigt de lap zo naar binnen en begint dan te kokhalzen. Dat vind ik ook zo eng dat ik dat gewoon niet meer doe.

Vandaag krijgt mijn hond rundvlees, parelhoenkarkas, lever/nier en groenten met een visje erbij zodadelijk met een eitje erdoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door