Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2456627
Hallo allemaal,
Ik heb even een vraagje voor het drogen van vlees. De meeste van jullie zullen een droogmachine hebben.
Ik wil heel graag snoepjes (kleine stukjes vlees) gaan drogen voor mijn hond. Ik wil eerst kijken of het lukt zonder droogmachine.

Voor mijn vogel heb ik ooit een kiemgroei-ding gekocht, ééntje at er graag van, die is nu overleden en mijn huidige grasparkietje (7jr) houdt niet zo van verse voeding (op aardbeien na). Deze kiemgroeipot heb ik dus over. Ik zou hier vlees op kunnen leggen, het is een roostertje met daaronder een potje (waar je normaal water in zou doen).
Denken jullie dat dit zou kunnen werken, of raden jullie het nu al af? Ik ben benieuwd naar de reacties.

Afbeelding

Edit: een verwijzing naar de bibliotheek mag ook, maar daar kon ik niets vinden op 'drogen' en 'drogen lucht'.
Gebruikersavatar
Door pike
#2456631
Ik denk niet dat het werkt. Duurt veels te lang namelijk. Wat ik en velen voor mij in het begin deden: drogen in de oven. Stukjes op de bakplaat of vel bakpapier, lage stand 50-80 graden (hoe lager hoe beter maar hoe langer het duurt), deurtje op een kiertje. Niet aan de raden voor pens want dan stinkt  ruikt je hele huis naar de pens.  ;)
Door Xada
#2456665
Ik heb ook zoiets uitgeprobeerd. Rooster gemaakt en aan beide kanten horregaas om er geen vliegen bij te laten komen. Dit in de volle zon (in Portugal echt heet, het was in de schaduw 38 graden) gezet. Maar na 4 dagen kon ik het weggooien en waren de vleesjes nog niet droog. Schijfjes tomaat gingen wel, maar dat duurde ook nog een dag of 3.
Geef mij mijn bohman droogertje maar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door