Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2452830
persoonlijk zou ik het niet aan mijn honden geven, waarom niet?
Ik geef ze goed en gevarieerd te eten deels biologisch .
Als je naar de ingridienten kijkt zie je dat er ook granen inzitten, en ik kan dat geen waardevolle toevoeging vinden.
#2452884
    Gerst
    Lijnzaad
    Verse wortelen
    Spelt
    Haver
    Aardperen / topinambur
    Rietsuiker melasse
    Bio-spirulina
    Zeezout
    Tijm
    Komijn
    Gepelde zonnebloempitten
    Selderij

En wat niet doorgestreept is, daarvan is bij het meeste het nog steeds maar de vraag wat een hond er mee moet. Dus ik zou het nooit kopen.
#2453005
Vanwege het volgende argument lijkt het mij wel een goed product:

Voorheen werd hiervoor vuile pens gegeven maar dat doet bijna niemand meer vanwege de stank en het onsmakelijke gezicht van een hond die op pens zit te kauwen.
De meeste pens die aangeboden wordt is ook weer zo bewerkt dat het positieve effect teniet wordt gedaan.

Daarnaast zet men niet ontererecht vraagtekens bij de echte vuile pens van dieren die uit de intensieve veehouderij komen waar medicijnen / anti-biotica gebruikt worden en je dus kunt afvragen of deze pens nog wel zo gezond is voor je dier.??

Maag (pens van de koe) zit soms dus wel in het voer verwerkt, maar door allerlei bewerkingen worden de nog aanwezige micro-organismen gedood.
Hierdoor is het voer, zo wordt gezegd, enorm goed van “kwaliteit” maar ontbreekt eigenlijk de belangrijke mix van voedingsvezels, micro-organismen en bio-actieve stoffen om de vertering voor vleeseters optimaal te maken. ?
De darmwerking wordt hierdoor trager en minder efficiënt, met als gevolg dat honden minder opnemen en je uiteindelijk meer voert en dus ook meer ontlasting hebt.


Ik zag dat het verkocht wordt bij Natuurlijke Gezonde Dieren in Amsterdam. Dat is toch een goede holistische dierenarts?

Ik lees ook dat er wordt geadviseerd om het te combineren met Sanofor Veendrenkstof vanwege het symbiotische effect (http://www.bio-ron.com/producten/voedin ... kstof.html). Wat vinden jullie daar van?
#2453021
Annemarie Rijnveld schreef: Lijkt me wel interessant.
Ik heb trouwens op een Amerikaanse site het recept van een soortgelijk produkt gezien, zodat je het zelf thuis kan bereiden. Ben even de naam van deze vrouw kwijt, maar als je wilt, kan ik het wel voor je opzoeken.
Bedankt voor het aanbod, maar als ik besluit om zoiets te gebruiken dan koop ik het wel. Ben liever lui dan moe :)
#2453854
tschabo schreef: Vanwege het volgende argument lijkt het mij wel een goed product:

Voorheen werd hiervoor vuile pens gegeven maar dat doet bijna niemand meer vanwege de stank en het onsmakelijke gezicht van een hond die op pens zit te kauwen.
De meeste pens die aangeboden wordt is ook weer zo bewerkt dat het positieve effect teniet wordt gedaan.

Daarnaast zet men niet ontererecht vraagtekens bij de echte vuile pens van dieren die uit de intensieve veehouderij komen waar medicijnen / anti-biotica gebruikt worden en je dus kunt afvragen of deze pens nog wel zo gezond is voor je dier.??

Maag (pens van de koe) zit soms dus wel in het voer verwerkt, maar door allerlei bewerkingen worden de nog aanwezige micro-organismen gedood.
Hierdoor is het voer, zo wordt gezegd, enorm goed van “kwaliteit” maar ontbreekt eigenlijk de belangrijke mix van voedingsvezels, micro-organismen en bio-actieve stoffen om de vertering voor vleeseters optimaal te maken. ?
De darmwerking wordt hierdoor trager en minder efficiënt, met als gevolg dat honden minder opnemen en je uiteindelijk meer voert en dus ook meer ontlasting hebt.


Ik zag dat het verkocht wordt bij Natuurlijke Gezonde Dieren in Amsterdam. Dat is toch een goede holistische dierenarts?

Ik lees ook dat er wordt geadviseerd om het te combineren met Sanofor Veendrenkstof vanwege het symbiotische effect (http://www.bio-ron.com/producten/voedin ... kstof.html). Wat vinden jullie daar van?
Mensen die KVV of BARF voeren, voeren toch gewoon vuile pens!
Ik heb niks met al dit soort toevoegingen, ook geen veendrenkstof. Wat moet een hond daar in hemelsnaam mee?
#2453944
Lizzy schreef: Mensen die KVV of BARF voeren, voeren toch gewoon vuile pens!
Ik heb niks met al dit soort toevoegingen, ook geen veendrenkstof. Wat moet een hond daar in hemelsnaam mee?
Er wordt daar volgens mij bedoeld dat de pens tegenwoordig niet zo vuil meer is ivm met allerlei bewerkingen en antibiotica en dat er veel essentiële bacteriën ontbreken Vandaar dat de aanvulling van Bokashi goed zou zijn.

Wat de hond met al die toevoegingen moet dat staat bij de productomschrijvingen. Of dat ook werkelijk zo is weet ik ook niet, vandaar dat ik het hier ter discussie stel. Ik ben eigenlijk altijd op zoek voor verbeteringen in het dieet van mijn honden en sta op voorhand overal voor open.

Ik heb Bio-Ron op de hoogte gesteld van dit topic en verzocht om te reageren op de reacties hier. Ik hoop dat hij dat zal doen. Ik ga er vanuit dat hij in kan en in wil gaan op de vragen en opmerkingen hier.
#2453951
tschabo schreef: Er wordt daar volgens mij bedoeld dat de pens tegenwoordig niet zo vuil meer is ivm met allerlei bewerkingen en antibiotica en dat er veel essentiële bacteriën ontbreken Vandaar dat de aanvulling van Bokashi goed zou zijn.

Wat de hond met al die toevoegingen moet dat staat bij de productomschrijvingen. Of dat ook werkelijk zo is weet ik ook niet, vandaar dat ik het hier ter discussie stel. Ik ben eigenlijk altijd op zoek voor verbeteringen in het dieet van mijn honden en sta op voorhand overal voor open.

Ik heb Bio-Ron op de hoogte gesteld van dit topic en verzocht om te reageren op de reacties hier
. Ik hoop dat hij dat zal doen. Ik ga er vanuit dat hij in kan en in wil gaan op de vragen en opmerkingen hier.
Ik sta altijd open voor nieuwe dingen :), en zou graag meer over genoemde produkten willen weten. Dus ik blijf dit topic volgen.
Ik heb hierop al heel wat gegoogeld inmiddels en als toevoeging zo af en toe of in bijzondere gevallen als ziekte of minder weerstand lijken het mij best wel interessante produkten.
#2455445
tschabo schreef: Er wordt daar volgens mij bedoeld dat de pens tegenwoordig niet zo vuil meer is ivm met allerlei bewerkingen en antibiotica en dat er veel essentiële bacteriën ontbreken Vandaar dat de aanvulling van Bokashi goed zou zijn.

Wat de hond met al die toevoegingen moet dat staat bij de productomschrijvingen. Of dat ook werkelijk zo is weet ik ook niet, vandaar dat ik het hier ter discussie stel. Ik ben eigenlijk altijd op zoek voor verbeteringen in het dieet van mijn honden en sta op voorhand overal voor open.

Ik heb Bio-Ron op de hoogte gesteld van dit topic en verzocht om te reageren op de reacties hier. Ik hoop dat hij dat zal doen. Ik ga er vanuit dat hij in kan en in wil gaan op de vragen en opmerkingen hier.
Neem je lekker biologische pens. En waarom moet het dieet van je honden verbeterd worden? Doen ze het niet goed?
#2455576
Lizzy schreef: Neem je lekker biologische pens. En waarom moet het dieet van je honden verbeterd worden? Doen ze het niet goed?
Ze doen het zeker goed, maar als je nooit eens iets probeert dan heb je natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal.
#2455732
Ik begrijp het niet zo goed. We voeren geen brok, o.a. vanwege de granen want daar kan een hond niks mee. En dan zou je ze via een supplement wél gaan geven????
Zonnebloempitten? omega 6 en daar krijgen ze al voldoende van
LIjnzaad? Inactieve omega 3 die maar moeizaam omgezet wordt
Zouten zitten er voldoende in het vlees
Het wordt geadviseerd als vervanger voor vuile pens, want wilde vleeseters eerst de maag met inhoud op. Dit laatste is discutabel, maar als je de vuile pens al niet vuil en gezond genoeg vindt kan je biologische nemen of biologische boekmaag. Gezond en bacterieën te over. Kost een stuk minder dan € 22 per kilo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door