Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ruud1960
#298974
Lizzy schreef: Hoi Ruud, als ik jou was zo ik eerst even rustig overschakelen en dan kun je het beste beginnen met kippennekken, vind ik. Die zijn zacht. Als dat goed gaat, dan kun je ook kippenvleugels gaan geven, maar ik raad je wel aan deze plat te slaan of in te knippen (in het begin).

Salmonella bacterieen: daar zijn gezonde honden echt niet gevoelig voor. Wanneer de hond rauw/vers eet is heeft het maagzuur van de hond een pH waarde (zuurgraad) van 1. Een salmonella bacterie overleeft daar eenvoudig weg niet in.

Misschien vind je hier ook nog nuttige informatie: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9326
Bedankt voor dit duidelijke antwoord hoor Lizzy,
Alleen is me nu nog niet helemaal duidelijk die kippennekken ook nog plat meppen, en trouwens kan je die gewoon bij de slager of zo halen Pfffff wat een vragen he
Maar alvast bedankt weer hoor
Door Audrina
#299004
Cindy_Ruud schreef: Bedankt voor dit duidelijke antwoord hoor Lizzy,
Alleen is me nu nog niet helemaal duidelijk die kippennekken ook nog plat meppen, en trouwens kan je die gewoon bij de slager of zo halen Pfffff wat een vragen he
Maar alvast bedankt weer hoor
Bij de meeste poeliers en / of islamitische slagers hebben ze wel kippennekjes en anders kunnen ze ze vaak voor je bestellen. Sommige kipkraampjes op de markt hebben ze ook (op bestelling).
Door 202spots
#299014
Cindy_Ruud schreef: Alleen is me nu nog niet helemaal duidelijk die kippennekken ook nog plat meppen,
Met platmeppen bedoelen we met 'n hamer er op slaan zodat de botjes verbrijzeld worden.
Makkelijker om te eten wanneer ze net beginnen.
Wanneer de honden gaan leren dat ze die eigenlijk ZELF moeten verbrijzelen met hun eigen gebit,dan kan je ze eerst stukjes af laten bijten terwijl je ZELF de nek of vleugel in je hand houd.
Als 't goed gaat dan worden 't beschaafde kluivers die heel netjes, beetje bij beetje kleine hapjes van de nek,vleugel of ander stuk afbijten....en als je pech hebt dan worden 't 'n paar schrokkers die 'n halve kip in 2 minuten weg werken,en die 'n kippenek zonder te kauwen naar binnen zuigen....time will tell... ;)
Laatst gewijzigd door mahuni op do 07 apr 2005, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pippie
#299357
Ik moet zeggen dat nu dat ik mijn adresjes heb ik in principe niet duurder uitben dan ik was met de brokken.
Echter ze eten nu gezonder, ik zie wat ik voer en ze eten met veel meer smaak en zijn ook daadwerkelijk verzadigd na hun maaltijd.
Door Truus
#299456
pippie schreef: Ik moet zeggen dat nu dat ik mijn adresjes heb ik in principe niet duurder uitben dan ik was met de brokken.
Echter ze eten nu gezonder, ik zie wat ik voer en ze eten met veel meer smaak en zijn ook daadwerkelijk verzadigd na hun maaltijd.
Zo zie je maar...fijn dat ze zo genieten, dan geniet je zelf mee he :D
Door Elise
#311595
Cindy_Ruud schreef: Bedankt voor dit duidelijke antwoord hoor Lizzy,
Alleen is me nu nog niet helemaal duidelijk die kippennekken ook nog plat meppen, en trouwens kan je die gewoon bij de slager of zo halen Pfffff wat een vragen he
Maar alvast bedankt weer hoor
Beetje late reactie, maar op de markt in Almere Buiten staat op donderdag een poelier die zakjes kippennekken verkoopt voor EUR 0,50 per zakje (ongeveer 500-750 gram denk ik).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door