Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door JumboBaloe
#2447526
Al weer een week aan het Barfen met Baloe het gaat goed.

Hij knaagt prima op zijn botjes.

Alleen groenten en kippenmaagjes vind hij niet te pruimen. daar gaan we nog een oplossing voor zoeken.

Nu heb ik bij de islamiet op de wolfaertsbocht weer flink ingekocht en ga ik dat zo in porties snijden.

Het vinden van geschikt spiervleesvind ik nog wel een probleem.

Kom ik op de wolphaertsbocht kalfs wangen tegen. vlees wat zorgt voor de beweging van de onder en boven kaak dus zo is mijn redenering Spiervlees. :circle: .

Maar de twijvel komt ook een beetje.kan ik dit idd als spiervlees zien?

Joas
Door eelke
#2447545
Ik voer het inderdaad ook als spiervlees. Dat dan niet continue, ik wissel dat af met beter kwaliteits vlees, maar het drukt de prijs wel fijn, en er is makkelijk aan te komen inderdaad.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2448303
Ja, ter afwisseling is het bruikbaar, maar zeker niet meer dan eens in de week zou ik zeggen.

Enne, kipppenmaagjes is niet nodig voor honden hoor.  ;)  Die krijgen al koeienmaag (pens).
Door Lida. S
#2448432
Ik vind het een voordeel dat het erg taai is. De honden (tenminste mijn honden) moeten er op kauwen en het gaat niet hap-slik naar binnen zoals ander spiervlees
Door eelke
#2448443
pearlsofpassion schreef: Ja, ter afwisseling is het bruikbaar, maar zeker niet meer dan eens in de week zou ik zeggen.

Enne, kipppenmaagjes is niet nodig voor honden hoor.  ;)  Die krijgen al koeienmaag (pens).
Ligt er ook een beetje aan hoe je voert denk ik, ik voer elke dag compleet, en Gijs krijgt dat dan echt wel vaker dan 1 keer per week. Meestal heb ik voor hem twee of drie verschillende soorten spiervlees liggen. Dus dan krijgt hij 2 a 3 keer per week hetzelfde, alleen dan niet voor langere tijd. Een blok van 10 kg doet hij nog geen drie weken over, dus over een paar maanden gezien krijgt hij wel genoeg afwisseling. Het ligt er ook aan wat ik er naast voer dan. Kopvlees en snijdsels vind ik weer niet echt prettig om te voeren. Kopvlees en het hertenvlees van Jolanda, of het stoofvlees van degomeat weer wel.
En het ene kopvlees is het andere ook weer niet. Bij dat van Lida zaten er best veel mooie rode stukken bij, bij dat van SW is het veel meer het witte, de echte lippen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2448458
eelke schreef: Ligt er ook een beetje aan hoe je voert denk ik, ik voer elke dag compleet, en Gijs krijgt dat dan echt wel vaker dan 1 keer per week. Meestal heb ik voor hem twee of drie verschillende soorten spiervlees liggen. Dus dan krijgt hij 2 a 3 keer per week hetzelfde, alleen dan niet voor langere tijd. Een blok van 10 kg doet hij nog geen drie weken over, dus over een paar maanden gezien krijgt hij wel genoeg afwisseling. Het ligt er ook aan wat ik er naast voer dan. Kopvlees en snijdsels vind ik weer niet echt prettig om te voeren. Kopvlees en het hertenvlees van Jolanda, of het stoofvlees van degomeat weer wel.
En het ene kopvlees is het andere ook weer niet. Bij dat van Lida zaten er best veel mooie rode stukken bij, bij dat van SW is het veel meer het witte, de echte lippen.
Ja, ik heb het ook echt over de lippen.
Ik maak twee pakketjes uit kopvlees: die waar de lippen (en wangen) aan zitten, en het gewone mooie vlees. Dat laatste behandel ik als elk ander spiervlees, maar de echte lippen zou ik niet meer dan een keer per week geven als spier.  Als extra is dat wat anders.
En ik bedoel dan ook als je dagelijks compleet voert, want dat doe ik met mijn katten ook.

Ik moet het wel malen voor mn katten, want anders geven ze het op omdat het zo taai is.  En Luis moet ik het mengen onder iets dat hij lekker vind, anders eet hij het ook niet.
Ik voer het minder dan een keer in de week, maar heel uitzonderlijk. Maar hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je liggen hebt.  Ik heb meer diersoorten die ik afwissel en heb niet veel kopvlees. Op die manier blijft het vlees dan natuurlijk wel een paar maand in mijn vriezer liggen.  Das ieder zijn eigen keuze natuurlijk.  Maar mijn katten doen al snel moeilijk als een diersoort 2 keer opduikt in de week. Verwende nesten ook  :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door