Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door suzanne 1
#2447665
Bietjes die de vacht verkleuren klopt niet volgens mij  ::). De husky's (beide heel licht van kleur) eten ook wel bieten en daar zie je niks aan. Ja, aan de buitenkant van de bek waar de witte vacht met de bieten in aanraking is geweest.

Wat ik wel durf te zeggen is dat van barf het pigment meer tot uiting komt.
Jamey (gestroomde pyr herder) heeft 3 broers waarvan er 2 ook gestroomd zijn. Jamey was in het nest de middelste qua kleur, maar heeft nu de donkerste (en mooiste  :P) vacht van alle 3, de andere 2 zijn een beetje vaal gestroomd geworden. En dan te weten dat de fokker net zo'n mooi gestroomd hondje als Jamey wou houden en Jamey de enigste mooie is. De anderen krijgen brokken.
Door Jantina
#2447671
Van wortel weet ik het wel, Friese paarden die veel peen krijgen worden bruin ipv diepzwart. Terwijl een mengsle met oa. paprika poeder er in juist zorgt voor een diepere zwarte kleur.
Door BlissSpirit
#2447680
Van bieten weet ik het niet.
Maar wat Miet schrijft geloof ik wel.
Bliss had hier ook opeens een hele roze neus en lippen en ik ben vlierbesextract en zeewier met caroteen gaan geven en ze kreeg weer een mooie zwarte neus. En heeft die ook gehouden al krijgt ze geen vlierbes meer.
Dus dat je pigment kunt stimuleren met bepaalde voeding geloof ik wel.
Door 202Spots
#2450247
nova schreef: De huid is op de onderste foto gepigmenteerd. Maar er zit toch ook pigment in het haar van een hond?
Nu ga ik er niet meteen van uit dat je een witte hond zo maar kompleet zwart zou krijgen  door het geven van bieten, maar  het beïnvloed wel de pigment vorming.

kanarie'liefhebbers' voegen zelfs cayenne peper toe aan drinkwater van oranje kanaries,  krijgen ze een  mooier verenkleed van  :-\
De vogel z'n veren kleuren betekend niet dat de huid ook verkleurd..
Gebruikersavatar
Door nova
#2450764
202Spots schreef: De vogel z'n veren kleuren betekend niet dat de huid ook verkleurd..
Ok  :)

Maar wat de veren voor een kanarie zijn, dat is de vacht voor een hond.
Bij de afgaan kleuren de  haren  rood  na het eten van bietjes.
Bij oranje kanaries kleuren  kleuren de veren  feller  wanneer er cayenne peper aan het drinkwater wordt toegevoegd.

ik zie dan echt wel een parallel ;)
En: een zwarte huid is een gepigmenteerde huid.
Een zwarte vacht is een gepigmenteerde vacht,  verdwijnt het pigment  dan worden honden grijs of wit.
dat de huid geen vacht/veren  is, das wel duidelijk  :biggrin2:
Door JumboBaloe
#2456839
Met veel belangstelling deze topic gelezen.

Ik wil graag een oranje hond :biggrin2:

Nu heb ik een nieuw groente prutje gemaakt

Ik heb er bietjes en peen in gedaan.

Nu maar wachten tot mijn hond oranje wordt :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door joel
#2457116
JumboBaloe schreef: Met veel belangstelling deze topic gelezen.

Ik wil graag een oranje hond :biggrin2:

Nu heb ik een nieuw groente prutje gemaakt

Ik heb er bietjes en peen in gedaan.

Nu maar wachten tot mijn hond oranje wordt :biggrin2: :biggrin2:

We wachten het af  :biggrin2:

Hier is het groente prutje bijna op
Bedacht me later dat, toen ik het maakte, maar 4 of 5? bieten heb gebruikt op ong 2 kilo en hij eet ong 500 pw.
Ben wel 'benieuwd' of zijn vacht nu weer lichter uitgeroeid,  ;D
Al was het alleen donkerder uitgegroeid op zn kop, al zeggen wel een paar vrienden dat zn zadel donkerder is geworden........nou, we zullen zien hoe het er over een maand uitziet
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door