Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2436579
Lizzy schreef: Ik vind het persoonlijk zo'n slecht argument, barfen omdat het goedkoper is als brokken. Mag een hond dan niks kosten? En z'n voeding ook liefst drie keer niks? Als je goed wilt barfen, echt goed, ben je gemiddeld duurder uit dan met brok. Punt. En ben je echt veel goedkoper uit, dan is de kwaliteit die je voert in mijn ogen ontoereikend. Want vergeet niet je benzine kosten/reiskosten voor het vlees her en der halen, je verpakkingskosten en je diepvrieskosten.
Als je inderdaad al die kosten gaat rekenen kom je behoorlijk duurder uit. En ik heb ook niet naar de goedkope hondenbrokken gekeken. Wat kun je nu kopen voor 50 cent per kilo?
Maar ik neem het voer mee als ik ook eten voor mezelf koop, dus reken ik die kosten niet. En het kan vooral beter uit omdat de DA kosten veel en veel lager zijn.
Ik voer barf omdat het gezonder is voor mijn honden en ik ook zie hoe ze ervan smullen.
#2436669
Lizzy schreef: Ik vind het persoonlijk zo'n slecht argument, barfen omdat het goedkoper is als brokken. Mag een hond dan niks kosten? En z'n voeding ook liefst drie keer niks? Als je goed wilt barfen, echt goed, ben je gemiddeld duurder uit dan met brok. Punt. En ben je echt veel goedkoper uit, dan is de kwaliteit die je voert in mijn ogen ontoereikend. Want vergeet niet je benzine kosten/reiskosten voor het vlees her en der halen, je verpakkingskosten en je diepvrieskosten.
Zonder denigrerend te doen, maar weet je wat brokken tegenwoordig kosten?  :o
En tenzij je ze aan huis geleverd krijgt, moet je daar ook om rijden.  Ok, zal niet zo ver zijn, maar toch...
Goed barfen is natuurlijk relatief, maar ik voer bijna geen vet en enkel mooi vlees aan mijn katten. Geen kale karkassen en nieren zonder vet, en ben toch maar even duur uit als ik vroeger aan brok uitgaf.  Want ik vind dat je de dierartskosten ook mag in rekening brengen.  Ik kon zonder vers vlees mijn katten elk jaar hun gebit laten opkuisen en dat kost elke keer ook 60 euro per kag. Daar kan je al heel wat vlees voor kopen voor katten.
En als ik toen RC of Hill's had gevoerd, had ik zelf duurder uitgekomen dan nu aan barf uitgeef.  Dat kost gewoon ontzettend veel !!
Afzetters zijn het, die brokkenfabrikanten.

Maar goed, ik vind ook niet dat het een argument is om vers te gaan voeren.  Dat was voor mij ook zeker niet de doorslag.  Maar het was wel belangrijk omdat ik, als het veel duurder was geweest, mijn wederhelft nooit mee had gekregen.  Dan had hij gezegd: is dat wel nodig, ze doen het toch nu ook goed?  En nu was hij meteen akkoord. 
Daarom maakte het wel uit.  De prijs is niet waarom ik voor vers gekozen heb, maar het is wel waarom ik er niet vroeger mee begonnen ben.  Ik kende enkel Carnibest en dat kon ik niet betalen.  Toen ik plots merkte dat barfen wel betaalbaar was, heb ik geen dag getwijfeld.  Dus op die manier speelde prijs wel een rol.

Kan je denken: en jij hebt dan nog katten,die kosten nog niet veel in voer.  Maar ieder heeft zijn eigen middelen natuurlijk en er is een reden waarom wij geen honden hebben. ;)
#2436717
Lizzy schreef: Ik vind het persoonlijk zo'n slecht argument, barfen omdat het goedkoper is als brokken. Mag een hond dan niks kosten? En z'n voeding ook liefst drie keer niks? Als je goed wilt barfen, echt goed, ben je gemiddeld duurder uit dan met brok. Punt. En ben je echt veel goedkoper uit, dan is de kwaliteit die je voert in mijn ogen ontoereikend. Want vergeet niet je benzine kosten/reiskosten voor het vlees her en der halen, je verpakkingskosten en je diepvrieskosten.
Helemaal mee eens. Ik heb ook niet de ilusie dat Barfen goedkoper is. Hier en daar informeren gaf dat je wel eens een meevallertje kan hebben. Dat heb ik in de vorm van een grapje met jullie gedeeld.

8 zalm koppen per week zal Baloe ook geen goed doen.
#2436764
JumboBaloe schreef: Helemaal mee eens. Ik heb ook niet de ilusie dat Barfen goedkoper is. Hier en daar informeren gaf dat je wel eens een meevallertje kan hebben. Dat heb ik in de vorm van een grapje met jullie gedeeld.

8 zalm koppen per week zal Baloe ook geen goed doen.
gewoon die zalmkoppen aannemen, en ze hier op BP aanbieden en ruilen tegen wat anders.  ;)

De kosten mogen idd niet het argument zijn, maar het is wel leuk als  je ook eens wat gratis kunt  scoren. 
Door Martine-Tom
#2436772
nova schreef: gewoon die zalmkoppen aannemen, en ze hier op BP aanbieden en ruilen tegen wat anders.  ;)

De kosten mogen idd niet het argument zijn, maar het is wel leuk als  je ook eens wat gratis kunt  scoren.
ja precies, er is altijd wel iemand hoor om mee te ruilen.
Heb je al bij alle lijntjes enzo gekeken of er mensen in jouw buurt zitten?
#2436799
Lizzy schreef: Ik vind het persoonlijk zo'n slecht argument, barfen omdat het goedkoper is als brokken. Mag een hond dan niks kosten? En z'n voeding ook liefst drie keer niks?
merkjes als Tammenga en Lotgering zijn niet voor niets zo populair  :-X
#2436841
Ok, Ok, hier komt de schuldige. ;D

Afbeelding

Hihi, hij is wel goed ingelicht hoor en leest hier al een tijd mee. Enne, ikke krijg ook wat zalmkop, want Duke kan die in zijn geheel nu hebben  ;)

Baloe moet eerst maar eens de nekjes en karkasjes goed verteren en eens een sardientje proberen en Joas zou ook beginnen met wat kvv.

Overigens, het was lamspens van IC en ja, het laatste portie van de vakantie was al 2 dagen ontdooid..... hihi. De kippennekjes deden het 'm bij Baloe. (vacuüm verpakt, die gingen goed)
Als Duke zijn eten kreeg, stond Baloe met zijn neus erboven. Duke werd er helemaal peunerveu van.

Be aware, Joas kan goed geinen... :biggrin2:
#2436953
JumboBaloe schreef: :D :D Net een hond gekocht 4 weken geleden hij is nu 6 maanden oud naam Baloe (jumbo is de naam van de kat)

Begonnen als ieder ander met Brokken. Vorrige week met een Barfer op vakantie gegaan. rillend van afschuw naar de pens gekeken (beter gezegt geroken).

Baloe uiterst nieuwsgierig. Hij heeft van de Barfer een paar kippennekken en een stukje orgaan gekregen.

Sindsdien eet hij met afschuw zijn brokken en het zijn toch wel redelijke kwaliteits brokken (geperst van Prins)

Wat kan ik doen om hem weer aan de brokken te krijgen,  :P

Of kan ik beter gaan Barfen

Probleem is dan die stinkpens komt er hier niet in en dat schijnt toch belangrijk te zijn?

groet,

Joas
Nou ja zeg, wat raar dat die hond geen brokken wil eten, snap er helemaal niets van :biggrin2:
De hond is in dit geval slimmer dan de baas en volgt zijn natuur ;)
Maar even serieus, als de pens het enige is wat je tegenhoud kan je ook gemalen pens nemen, dat is dan hap slik weg ;) Mijn eigen ervaring is dat het gaandeweg dat je langer barft gewoon went, zeker als je ziet hoeveel voldoening je hond haalt uit het barfen. Een hond houden is niet alleen verantwoordelijk zijn voor het wandelen maar ook voor goede voeding, geestelijke tevredenheid, het is een combinatie die maakt dat je straks een gezonde blije hond hebt.
Ga je hier eens goed inlezen wat goede voeding doet voor je hond , heb je problemen met het samenstellen van een menuutje zijn er hier voldoende mensen die je willen helpen.
#2437153
Duke krijgt deze normaliter ook niet. Die heeft hij even "geleend" Overigens probeert hij alleen de gedroogde stukjes vlees ervan af te schrappen. Hij gaat er echt niet op zitten kauwen. Daar heeft hij ander spul voor.
#2437428
ik vind balou eeecht slim!  :biggrin2: :biggrin2:

ik heb biologische lamspens, neem het mee naar buiten, knip het zakje open en wegrennennn!!! haha grapje zo erg stinkt het niet maar ik geef het wel altijd buiten (overigens al het botwerk ook)
#2437498
chipjolie schreef: ik vind balou eeecht slim!  :biggrin2: :biggrin2:

ik heb biologische lamspens, neem het mee naar buiten, knip het zakje open en wegrennennn!!! haha grapje zo erg stinkt het niet maar ik geef het wel altijd buiten (overigens al het botwerk ook)
Whoehahahaha, zo doe ik dat ook met de pens.
#2438402
Beschrijving van het dagelijkse ritueel Brokken  :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Iedereen heeft gegeten nu is het Baloe zijn beurt. Hij ligt op zijn plek/kussen

Ik pak de ton met Brokken zit lucht dicht afgeschermt om het zo vers mogelijk te houden.

Draai hem open en doe de benoedigde hoeveelheid in zijn bak Baloe ligt op zijn kussen en kijkt mij glasig aan.

Doe de bak in de standaard Baloe blijft liggen en kijkt mij glasig aan. Ik pak zijn bak voor water maak hem schoon en doe er nieuw water in.

Baloe ligt op zijn kleed en volgt mijn verichtingen.

De bak water ook in zijn standaard. en nu roepen Baloe Baloe Baloe eten.  :-\ Baloe blijft liggen op zijn plaats. Ik geef nog niet op en ga Baloe halen.

Lief loopt hij mee aan zijn halsband tot vlak bij zijn bak, hij gaat zitten. ??? ??? het laatste stukje schuif ik hem met zijn kont over  de gladde houten vloer. Zijn neus zit nu boven de brokken.  :-\ :-\ Ik laat hem los. Baloe staat op en loopt rustig naar zijn kussen geen honger :'( :'( :'(  Trek mischien wel maar niet in brokken :'( :'( :'( :'( :'(

Ik heb wel Barf spullen maar ben nog niet compleet om te starten :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Mijn arm hond is in honger staking
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door