Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2438815
Zonder eerdere reakties te hebben gezien; ik voer geen (hele of gedeeltelijke) "proodieren" als hamsters/cavia oid dus "dat wat pluizig is en OOK huisdier" ;-)  Ik maak waarschijnlijk onderscheid tussen "herkenbaar als zodanig" en "in stukken gehakt en onherkenbaar".  Maar dat ga ik niet uitproberen; het idee staat mij niet aan.

Ook geen eendagskuikens. Eenmalig geprobeerd; honden hoeven het niet (Guinnie destijds wel  :biggrin2:  ) maar IK trok het niet; kuikens horen rond te lopen, niet dood in een bak te liggen.

Let wel: ik veroordeel niemand die het wel voert maar ik kan het persoonlijk niet. Het is dus geen "ik vind dat je dat niet hoort te voeren' maar echt een 'ik krijg dat niet voor elkaar'.

Ik eet zelf geen paard overigens, maar dat geef ik indien het zo uitkomt weer wel aan de honden (krom... heel krom).

*edit: ik voer ook geen exoten als zebra, krokodil. Ik eet dat zelf niet, krijgen zij ook niet. DAt vind ik "niet nodig"; en poeh, lastig om uit te leggen warom precies.



Suzanne
Laatst gewijzigd door Suzanne op za 25 aug 2012, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#2440273
Suzanne schreef: Zonder eerdere reakties te hebben gezien; ik voer geen (hele of gedeeltelijke) "proodieren" als hamsters/cavia oid dus "dat wat pluizig is en OOK huisdier" ;-)  Ik maak waarschijnlijk onderscheid tussen "herkenbaar als zodanig" en "in stukken gehakt en onherkenbaar".  Maar dat ga ik niet uitproberen; het idee staat mij niet aan.

Ook geen eendagskuikens. Eenmalig geprobeerd; honden hoeven het niet (Guinnie destijds wel  :biggrin2:  ) maar IK trok het niet; kuikens horen rond te lopen, niet dood in een bak te liggen.

Let wel: ik veroordeel niemand die het wel voert maar ik kan het persoonlijk niet. Het is dus geen "ik vind dat je dat niet hoort te voeren' maar echt een 'ik krijg dat niet voor elkaar'.

Ik eet zelf geen paard overigens, maar dat geef ik indien het zo uitkomt weer wel aan de honden (krom... heel krom).

*edit: ik voer ook geen exoten als zebra, krokodil. Ik eet dat zelf niet, krijgen zij ook niet. DAt vind ik "niet nodig"; en poeh, lastig om uit te leggen warom precies.



Suzanne

Het probleem is natuurlijk dat die kuikens ook als je ze niet zou voeren, gedood zouden worden en niet de kans krijgen om los rond te lopen.  Gedood worden ze zowiezo en in NL zijn ze nog zo verstandig er iets mee te doen (nl als dierenvoeding aanbieden). In Belgie worden al die kuikens gewoon vernietigd....

Kuikens voer ik hier dus wel, omdat ze niet voor de huisdieren gestorven zijn, ze worden enkel achteraf benut.    En muizen zou ik graag een paar of een kg'tje van kopen.  Omdat Kleintje het zo ongelooflijk lekker vind.  Dan zwicht ik als het ware, want zelf geef ik ook liever geen dieren die voor mijn katten gestorven zijn.  Maar ik zou haar zo graag op haar verjaardag een muisje kunnen geven...
Voor een kat is dat natuurlijk ook zowat het gezondste wat je haar kan geven, iets dat een groot deel van het natuurlijk dieet uitmaakt.  Dat speelt natuurlijk ook ergens wel een rol...
#2440446
martine-tom schreef: Woon jij in de buurt van Gent?
Daar ken ik nog iemand met een kilotjes muisjes in de vriezer  ;)
Buurt van is veel gezegd, maar ik kom er wel eens in de buurt.
Je mag mij de contactgegevens altijd eens pb'en, als ze er toch vanaf wil. ;)
#2441011
Lizzy schreef:
OK OK, en ik ben een ex-Penny meisje en ik voer geen paard..... :-[ :biggrin2:
Hahha geweldig! Ik was ook zo'n Penny-meisje vroeger en mijn ouders moesten overal stoppen als we onderweg (in de auto) paarden in de wei tegen kwamen want die moest en zou ik aaien. Mensen die paardenvlees aten, mocht ik per definitie niet! Slechte mensen!!  ::)
Mijn moeder was dus ook heel erg verbaasd toen ze hoorde dat ik regelmatig mijn vriezer "vol" heb liggen met paardenvlees voor de hond.

Tja, ik wil het zelf nog steeds niet te eten, maar als ik mijn hond daar een plezier mee doe......  :biggrin2:

Wat ik niet geef? hele prooidieren en koppen. (ik wil geen oogjes zien! behalve die van een zalmkop en die vind ik al erg genoeg.. brrrrr)
#2452269
Principes heb ik losgelaten. Die zijn situatie-afhankelijk en daardoor vind ik ze onzinnig. Het enige waarbij ik gevoelsmatig zoiets heb van, nee, dat lijkt me niet goed, is hond. Ik denk dat de eigen soort eten niet natuurlijk/gezond is. Hoewel misschien ook dat situatie-afhankelijk is, wellicht bij genoeg honger eet een soort ook de eigen soort. Toch lijkt me dat dan een noodgreep en het staat me dus erg tegen. Wel heb ik voorkeuren. Liefst wild, omdat dat volgens mij het aller gezondst is en de dieren ook het meest natuurlijke leven hebben gehad en er geen vervuilende industrie omheen hangt. Daarna liefst 'afval' van dieren uit de buurt die een relatief fijn leven hebben gehad, liefst geen varken vanwege het risico van aujeszki (al voeren we al jaren lang rauw varken zonder problemen, als het zonder zou kunnen zou ik dat doen, ook omdat varken gevoelsmatig niet het meest gezonde vlees is volgens mij), liefst geen piepjonge dieren en liefst geen dieren die hier niet thuis zijn (exoten, heb ik trouwens nog nooit gezien).
#2453124
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er eigenlijk niets is wat ik niet zou voeren. Paard bv voer ik wel, juist omdat ik weet dat de slager waar wij het van hadden (al een tijd niet) de paarden zelf slacht en dat ook op een nette manier doet. Ik voer liever een goed verzorgde pony die een blij leven heeft gehad tot 't eind dan een industrie-dier (al voer ik die ook :-[), net als dat ik me fijner voel bij wild dan bij gekweekte dieren (al voer ik die ook :-[).
Halve principes dus eigenlijk, tellen die ook een klein beetje :-\?!
#2454094
Ik voer geen cavia, en zal dat ook nooit gaan voeren.

Om de doodsimpele reden dat wij een cavia opvang runnen, en de cavia's ons veel te veel na staan.
We hebben daar een vrij intense band mee, en steken heel veel tijd, energie en geld in de caafjes om ze een goed leven te geven.
We laten zelfs diertjes castreren zodat ze niet meer eenzaam hoeven zijn.

Dus cavia's voeren nee nooit, dat is echt een NO hier. Ik hou echt veel van die diertjes, ze zijn voor mij heel speciaal net zoals mijn honden heel speciaal zijn voor mij, en ik ook nooit hond zou willen eten of voeren.
#2454575
tycolaika schreef: hond kat en kikkerbillen zal ik nooit voeren
voor de rest voer ik alles
liefst prooi , maar die zijn zo aan de prijs anders zou ik meer prooi geven als samen stellen
Ik geloof nooit dat er mensen zijn die hond of kat zullen voeren :biggrin2:
#2454582
robbiekomvoor schreef: Jij bent vlot! :biggrin2:
Er zijn mensen die krokodil voeren....
Ja das waar, en slang ook. Of wordt toch gegeten.
Zal ik het dan op vleesetende zoogdieren houden?  :biggrin2:
Want er zijn ook bepaalde insectenetende vogels die wel gegeten worden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door