Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2663707
Niet uit principe.....maar ik heb zojuist voor de poezemeneer een kuikentje gekookt.
:-[ sta ik zonder dat ik er erg in heb met natte ogen naar het diertje te kijken.  :'( :'(

Geel en klein, voetjes met kleine klauwtjes eraan. Dat hoort rond de paasbrunch mee te hopsen....

Dat is ééns en niet weer....
Ik denk dat ik de overige kuikentjes aan de Eksters in de buurt geef.  :-\
#2663713
Neally schreef: Niet uit principe.....maar ik heb zojuist voor de poezemeneer een kuikentje gekookt.
:-[ sta ik zonder dat ik er erg in heb met natte ogen naar het diertje te kijken.  :'( :'(

Geel en klein, voetjes met kleine klauwtjes eraan. Dat hoort rond de paasbrunch mee te hopsen....

Dat is ééns en niet weer....
Ik denk dat ik de overige kuikentjes aan de Eksters in de buurt geef.  :-\
Dat moet je toch sowieso niet doen?!?
#2663768
vast niet@koken  ;)

Ik wil zoooooooooooo graag dat hij ook op vers zit dat dit een soort wanhoopsdaad was.

Vroegâh was hij dol op kip uit de oven, en een kipje waar ik bouillon van heb getrokken
vind hij nu ook nog heerlijk.....vandaar.
#2664041
Ik voer uit principe geen prooidier maar ook zonder principe zou ik het niet kunnen. Ik had geitjes besteld (met het idee er zit geen kopje of vacht meer op dus dat kan ik)
Haal ik ze uit de verpakking zie ik die prachtige kleine hoefjes :( klaar was ik..... Ze liggen nog in de vriezer maar mocht iemand er gelukkig van worden prima. Ik voer ze niet, kleine schatjes :-X
#2664124
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt goed over nagedacht heb. Vandaag komt mijn eerste bestelling binnen maar ik weet nu wel dat ik bij de volgende bestelling anders ga bestellen.

Zelf een kip slachten zou ik dus niet kunnen dus voor mij wordt het toch een industriekip...

Wat die geitjes betreft, dat zou ik ook echt niet kunnen, het is misschien een vorm van struisvogelpolitiek maar een dier moet er voor mij niet meer uitzien als een dier.... maar dat staat buiten mijn principe om iets niet te voeren.
#2664129
Neally schreef: vast niet@koken  ;)

Ik wil zoooooooooooo graag dat hij ook op vers zit dat dit een soort wanhoopsdaad was.

Vroegâh was hij dol op kip uit de oven, en een kipje waar ik bouillon van heb getrokken
vind hij nu ook nog heerlijk.....vandaar.
Maar dan worden die botjes toch ook hard lijkt me...en dus hartstikke gevaarlijk?
#2664131
In de aflevering van drekwerk werd ik even met mn neus op de feiten gedrukt. De koe kwam levend de stal binnen gehuppeld, maar moest nog wel worden geslacht, voor ze bij de lever konden. Dat zijn niet de gezelligste beelden om naar te kijken, maar wel de harde realiteit. Dat ze de koe daarna nog even de keel doorsneden om leeg te bloeden vond ik ook minder tof om te zien en ik heb toch echt lang genoeg in de dierentuin-wereld gewerkt om te weten hoe of wat.
Het schoonmaken en verdere uitbenen was voor mij prima om naar te kijken, maar mijn vriendinnetje vond het weerzinwekkend. We staan er te weinig bij stil hoe dat biefstukje nou toch s avonds op ons bord beland, of hoe die lever nou in de honden bak beland.

Als je geitjes besteld, ja dan loop je het risico dat de hoefjes er nog aan zitten, aan de nijnen-oren zit ook vacht. Vorige week gans staan ontleden, dat was ook wel weer even confronterend zo van o dat is dus de maag en dat zijn de niertjes en dit is hart, ect. Maar de diertjes zijn niet voor niks gestorven en worden nu opgegeten ipv vernietigd. Dat zou pas zonde zijn.
#2664273
Neally schreef: @botjes eendagskuikentje: die heb ik erook nog uit gehaald. Och erme....
Al zou hij alleen het vleesje ervan beginnen te eten.
*struisvogel=
Als je het dan over eigen kippen heb. Wij hebben eigen kippen. Niet voor het vlees, niet voor de eieren maar gewoon voor de leuk.
Ze zitten op schoot e houden heel erg van knuffelen. Ze zijn ook al best oud. De oudste haan is pakweg 10 jaar.
Als ze dood gaan worden ze hier echt niet opgegeten door ons. ik had wel besloten om ze dan aan de honden te voeren.
Maar vorig jaar kwam er eentje te overlijden. Ik heb haar toen toch begraven. Ik kan echt een lieveling niet uit elkaar halen. En zo in de vacht/veren eten mijn honden ze ook niet. wel stom eigenlijk van me, maar echt, ik trek dat niet.
#2664277
Ik begrijp het wel.
Ik zou mijn konijntjes ook nooit kunnen voeren. Zou er nog niet over denken.
Stom he, maar tis wel zo.

Ik heb in het verleden wel eigen kippen gevoerd, maar die waren helemaal niet lief, had ik geen band mee. En zelfs dan moet je slikken, want je hebt dat diertje toch zien rondlopen.
Mijn leuke krieltje nu, is echt heel leuk naar mij toe, en zou ik vast ook niet kunnen voeren.
Ik weet het niet, ben blij dat ik er nog voor sta, voor die beslissing.

Anderszijds voel ik ook genegenheid voor dier dood dier in veren of vacht aan de kant van de weg of dergelijke.  En die durf ik wel voeren en uiteenhalen.  Das een knop dat ik omdraai.  Eerst eens goed bekijken hoe mooi die wel was en als het ware een laatste groet brengen, en dan gaat de knop om en wordt het voer voor de katten.  Maar dat lukt enkel bij een dier dat ik niet persoonlijk gekent heb of geen band mee heb....
#2664331
Nou mij lukt dit echt nog niet.
vanochtend zag ik op ons pad een jong vogeltje dood liggen. uit het nest gevallen.
Ik zat er naar te kijken en bedacht, lekker voor de katten.
Ik heb nog lopen zoeken waar het nest zat, maar kon het niet vinden.
Zo klein, zo lief.het moest hier dus niet blijven liggen.
Toen zag ik de buurkat. ik die geroepen en bij het vogeltje gezet.
Hij nam het vogeltje mee.
Gelukkig dacht ik. Mijn katten (komen niet op straat) zaten voor het raam te kijken.
Ze moesten eens weten. Ik heb ze dus maar een lekker portie vlees gegeven.
Ik ben echt erg. ::)
#2664723
sphynxlover schreef: Nou mij lukt dit echt nog niet.
vanochtend zag ik op ons pad een jong vogeltje dood liggen. uit het nest gevallen.
Ik zat er naar te kijken en bedacht, lekker voor de katten.
Ik heb nog lopen zoeken waar het nest zat, maar kon het niet vinden.
Zo klein, zo lief.het moest hier dus niet blijven liggen.
Toen zag ik de buurkat. ik die geroepen en bij het vogeltje gezet.
Hij nam het vogeltje mee.
Gelukkig dacht ik. Mijn katten (komen niet op straat) zaten voor het raam te kijken.
Ze moesten eens weten. Ik heb ze dus maar een lekker portie vlees gegeven.
Ik ben echt erg. ::)

Toch nog goed opgelost vind ik.  Vind het inderdaad ook zonde als dieren voor niks sterven. Vandaag gans gehaald die ook geslacht worden wegens overlast bij schiphol/landbouw. Vind ik zelf beter dan 'gewoon'  weggooien.
#2665679
pearlsofpassion schreef: Gans wordt erg vaak geschoten ter schadebestrijding.
Maar nogal weinig opgegeten, vind ik...  :(

Mee eens. Daarom helpt mijn hond alvast een beetje  :P vaak worden er alleen de filets van geplukt en de rest wordt weggegooid, maar jammer genoeg soms ook het hele dier  :'( 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door